Ebben segítenek a növényi szterinek
A koleszterinszint befolyásolható az étkezési szokásokkal és a fizikai aktivitással is. Megmutatjuk, mit kell tenned. (x)

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Ezt soha ne tedd a bőröddel: korábban fogsz ráncosodni, ha így bánsz vele »

Nicole Kidman hajszíne az őszi szezon új kedvence: ezt fogják legtöbbször kikeverni a fodrászok »

Ilyen egyszerű elkészíteni Meghan hercegné tökéletes kis kontyát – 5 perc alatt össze lehet dobni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha meghallod azt a szót, hogy koleszterin, szinte biztos, hogy valami veszélyes dolog jut eszedbe, azt hiszed, hogy a koleszterin egy eredendően rossz dolog. A valóság az, hogy a koleszterin elengedhetetlenül fontos a szervezet számára. A szervezetben található koleszterin részben a májban termelődik, részben a táplálékkal jut be, fontos szerepe van a sejthártyák felépítésében, sokféle hormon szintézisének kiindulási anyaga.

Miközben tehát a koleszterin szükséges ahhoz, hogy szervezetünk megfelelően működjön, a túl magas koleszterinszint megnöveli az érelmeszesedésből adódó szívbetegségek, beleértve a szívizominfarktus és a stroke - agyvérzés - kockázatát. A magas koleszterinszintnek ráadásul semmilyen testi tünete nincs, nem fáj, nem okoz panaszt.

Fontos, hogy mi kerül az asztalra

A koleszterinszint befolyásolható az étkezési szokásokkal és a fizikai aktivitással is, a megfelelő koleszterinszint fenntartásához azonban a növényi szterinek is nagy segítséget nyújthatnak. A növényi szterinek szerkezete nagyon hasonló a koleszterinéhez, így a bélrendszerben a táplálékkal bevitt koleszterin egy részét képesek megkötni, aminek következtében csökken a véráramba jutó koleszterin mennyisége.

A növényi szterinek a gabonafélék magjában, olajos magvakban és zöldségekben is megtalálhatóak. Ahhoz azonban, hogy élelmiszerekkel biztosítsuk a vér koleszterinszintjének csökkentéséhez szükséges napi 1,5-2,4 g növényi szterin bevitelét, jelentős mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt, például 4 kiló brokkolit vagy 1 kiló kesudiót kellene elfogyasztanunk.

Szerencsére a hiányzó növényi szterin bevitelt pótolhatod olyan étrend-kiegészítő készítményekkel, amelyek nagy mennyiségben tartalmaznak növényi szterineket, így diétával együtt alkalmazva segíthetnek a koleszterinszint csökkentésében.(%oldalmero(http://ad.adverticum.net/img.prm?zona=1759478&kampany=2112325&banner=2112320&ord=RANDOM_NUMBER)%)

Ezt is szeretjük