Védik a bélfalat, és helyreállítják az emésztést: ételek, melyek nem okoznak puffadást
Egyes ételek védik a bélrendszert, és nem puffasztanak, akár IBS esetén is nyugodtan fogyaszthatók.

csirkemell sult
Ez is érdekelhet

Nemzetközi ízélményekkel vár a budapesti ÁRKÁD (x)

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

beauty and style

Andie Macdowell lánya ugyanolyan szép, mint édesanyja: a 24 éves Margaret Qualley színésznőként bontogatja szárnyait »

Egyszerű ételek, amik felgyorsítják az öregedést: a reggeli pirítósban sem bízhatunk »

Sikkes és nőies: mutatjuk a legszebb virágmintás blúzokat, árral, lelőhellyel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A bélrendszerben található baktériumflóra feladata nemcsak a tápanyagok lebontása, de az immunitásban is fontos szerepe van: a kórokozó baktériumok visszaszorítása, a vitaminképzés és a T-limfocita immunsejtek támogatása mind-mind a jótékony baktériumtörzsek által történik.

Az egyes baktériumtörzsek védik a bélnyálkahártyát is, így megóvnak az irritábilis vagy áteresztő bél szindrómától. A nem szervi eredetű bélprobléma egyre többeket érint, és olyan gyakran tapasztalt tünetekkel jár, mint a puffadás, a hasi diszkomfortérzés, a székrekedés, esetleg a hasmenés.

Bélgyógyító, kímélő ételek

A bélkímélő diéta nemcsak a puffadás csökkentésére szolgál, de az emésztési folyamatot is segíti, és növeli a bélflóra változatosságát is. Beletartoznak a pre- és probiotikumok, az étkezésekben hangsúlyos a rostbevitel, a zöldségfogyasztás, valamint az egyszerű szénhidrátok arányának csökkentése, a laktóz vagy a glutén fogyasztása pedig egyéni toleranciától függ.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük