Rákellenes, emésztésserkentő, szívvédő
Mi az?
Fogyassz olyan egészséges táplálékokat, melyek egész télen rendelkezésedre állnak!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Nem szükséges, hogy a gyógyszertárak rendszeres látogatójává válj. A hidegebb napokon is figyelj oda arra, mit eszel. A lencse, a lenmag és a babfélék például egytől egyig olyan előnyös egészségügyi hatásokkal bírnak, melyekről kár volna lemondanod.

Lenmag

Ősidők óta ismeri és fogyasztja az emberiség. Számos kutatás világított rá, hogy a lenmagban gazdag étrend segít a szívbetegségek megelőzésében. Csökkenti a szervezet LDL-koleszterinszintjét, ráadásul egyes vizsgálatok szerint ez a hatás nők esetében fokozottabban érvényesül. A benne található lignánok gyenge ösztrogénszerű tulajdonsággal bírnak, melyek védelmet biztosítanak az olyan autoimmun betegségekkel szemben is, mint a reumás ízületi gyulladás. Az emésztőrendszerbe jutva a lenmag felszínén - a nedvesség hatására - nyák képződik, így könnyen átjut a bélrendszeren - serkentve annak működését.

A tápanyagok nagy része akkor szabadul fel a lenmagból, ha darált formában fogyasztod. Ha egészben nyeled le, anélkül halad át a tápcsatornán, hogy a hasznos vegyületek kioldódnának belőle, és szervezeted hasznosítani tudná.

Lencse

A szaponinok igen nagy mennyiségben fordulnak elő a lencsében. Ezek a vegyületek serkentik az emésztést, megkötik a koleszterint, így segítenek a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében. Ugyanakkor a tudományos kutatások arra is rávilágítottak, hogy mivel növelik az immunsejtek számát, szerepet játszanak a rákmegelőzésben.

A vérképződéshez nélkülözhetetlen vas szintén nagy mennyiségben fordul elő a lencsében - ha vérszegény vagy, ajánlott beiktatnod a heti étrendedbe. Egyetlen csésze főt lencse fedezi szervezeted napi B-vitamin-szükségletét - ami egyaránt szükséges a daganatos betegségek, valamint a szívbetegségek megelőzéséhez.

Emellett várandósok számára is nélkülözhetetlen, hiszen a fejlődési rendellenességek kivédésében is szerepe van. A lencsével együtt fogyaszthatsz C-vitaminban gazdag élelmiszereket - például citrusféléket vagy zöldpaprikát. Ez a vitamin ugyanis nagymértékben elősegíti a vastartalom felszívódását a szervezetben. Figyelj oda rá, hogy ne főzd túl sok vízben a lencsét, így megóvhatod B-vitamin-tartalmát.

Bab

A bab rendkívül laktató étel, a sok élelmi rost megtölti a gyomrot, és gátolja a vércukorszint-ingadozást - így csökkenti az éhségérzetet, miközben egyenletes energia-utánpótlást biztosít. Fogyasztása javasolt mind a cukorbetegek, mind a fogyni vágyók számára. Emellett nem oldható rosttartalmának köszönhetően emésztésserkentő hatással bír, így segít megelőzni a székrekedést. A benne lévő oldható rostoknak pedig fontos szerepük van a szervezet LDL-koleszterinszintjének csökkentésében - így a szakemberek szívvédő hatást is tulajdonítanak neki. Proteáz-gátló és szaponintartalmának köszönhetően fogyasztásával megakadályozható a rákos sejtek szaporodása.

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Sokan azért nem kedvelik a babot, mert a benne lévő szénhidrátok - az oligoszacharidok - felfúvódást okoznak. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ettől a kellemetlen következménytől részben megszabadulhatsz, ha a főzést megelőzően vízbe áztatod a babot.

Cikkünk a Reader's Digest Orvosság a konyhából című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük