Zsírégető, rákellenes, lúgosító
Mi az?
Az ananász nemcsak finom, de az egyik legegészségesebb gyümölcs is. Fogyasztásával számtalan baj kialakulását megelőzheted.

Ez is érdekelhet

Hőségben is tökéletes választás az ország legjobb játszóparkja! (x)

Kszi, Simon – Mindenkinek jár egy első szerelem (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

5 nyári cipőfazon, ami nem mutatja a lábkörmödet, mégis csinos »

Ez a színésznő a nagybetűs nő: a 41 éves Jessica Chastain fotóin ámulunk »

Izmos has és kerek popsi percek alatt: megosztja a módszer a netezőket »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A dél-amerikai egzotikus gyümölcsöt Kolumbusz hozta el Európába. Az ananászfogyasztás azonban hosszú évszázadokig csak a gazdagok kiváltsága volt. Napjainkra viszont a zamatos csemege szinte bármely élelmiszerboltban és zöldségárusnál megtalálható, elérhető áron.

Ananász az egészséged védelmében

Az ananász régi népi orvosságnak számít Dél-Amerikában. Kiválóan alkalmazható számtalan egészségügyi probléma esetén. A trópusi gyümölcs gyulladásgátló enzimet és több más, az immunrendszer megerősítését, a csontok, valamint a szív és az érrendszer egészségét szolgáló hasznos tápanyagot tartalmaz. Emellett enyhén lúgosító hatásának köszönhetően elősegíti szervezeted sav-bázis egyensúlyának megtartását.

Receptötlet – ananászos salsa
Vágj össze ananászt, kaliforniai paprikát és lilahagymát. Keverd össze gyömbérrel és mézzel. Hús vagy hal mellé kínálhatod ínycsiklandó, egzotikus szószként.

Az ananász hasznos tápanyagai

Bromelin – minden bajra

Az ananászban igen bőségesen található enzim számtalan előnyös tulajdonsággal bír. Egyfelől gyulladásgátló hatásának köszönhetően enyhíti a hörghurut, az artrózis, az ízületi gyulladás, valamint a rándulások fájó tüneteit. Egyes kutatások szerint pedig még a vérrögképződést is megakadályozza – minek köszönhetően csökkenti a stroke és a szívinfarktus kockázatát.

Az ananászt valódi csodaszerként tartják számon a fogyókúrázók is. A bromelin ugyanis segít a fehérjék megemésztésében, felgyorsítja az anyagcserét, így segít megszabadulni a fölös kilóktól. Ráadásul tíz dekagramm ananász összesen harminc kalóriát tartalmaz.
Egyes kutatási eredmények arra utalnak, hogy a bromelin enyhítheti az utazók hasmenését, mivel gátolja a betegséget oly gyakran okozó kólibaktérium-fertőzés kialakulását. A tudósok úgy gondolják, hogy ez az enzim leválasztja a baktériumokat a bélfal receptorairól.

C-vitamin – egészséges immunrendszer

A friss ananász a C-vitamin igen gazdag forrása. Egy csészényi gyümölcs 24 milligrammot tartalmaz a létfontosságú vitaminból. Így fogyasztása erősíti az immunrendszert, és gyorsítja a sebek gyógyulási folyamatát. Ugyanakkor a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is fontos szerepet játszhat.

Ferulasav a rák ellen

Az édes déligyümölcs kitűnő forrása a rákkeltő anyagok - például a nitrozaminok - keletkezését gátoló ferulasav nevű fitovegyületnek. A kutatók állatkísérletek során bizonyították, hogy a kémiai anyag nemcsak a sejtfalakat védi a káros hatásokkal szemben, hanem serkenti az idegrendszer működését és a kognitív folyamatokat is.

Mangán a csontok épségéért

Egy csészényi ananászban 2,6 milligramm mangán található. Ez a mennyiség a napi szükséglet több mint felét teszi ki. A hasznos vegyület komoly szerepet játszik a csontok egészségének megőrzésében, így a csontritkulás megelőzésében is.

Növényi szterolok a szív és az érrendszer védelmében

A növényi vegyületek segítik a koleszterinszintet egészséges keretek között tartani, mivel akadályozzák a táplálékkal felvett koleszterin felszívódását. Ennek köszönhetően fogyasztásukkal megelőzhető a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása.

Oldható rostok – kiegyensúlyozott emésztés

Az egzotikus déligyümölcsök közül talán az ananász tartalmazza a legtöbb rostot. Segít kitisztítani az emésztőrendszert, és megszabadít a méreganyagoktól. Így nemcsak fogyaszt, de megakadályozza a székrekedés kialakulását is.

Cikkünk a Reader's Digest Orvosság a konyhából című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük