Milyen pózban alszol? Mutatjuk, melyik, hogyan hat a szervezetedre
Más alvópóz ajánlott a gerincbetegeknek, és megint más például azoknak, akik erősen horkolnak.

Ez is érdekelhet

Nyerj 2 főre szóló, 3 éjszakás nyaralást Ausztriába, az aktív pihenés paradicsomába (x)

Ingyenes lesz Budapest legnagyobb szezonnyitó borfesztiválja - Ekkor érdemes a Városligetbe menni (x)

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

Szexi melltartók kivágott ruhákhoz: nem fog ki rajtad a pánt, mert nincs is »

A legfinomabb testolajok, melyektől feszesebb lesz a bőr: elmászó kontúrok és narancsbőr ellen »

Már megvan a jövő évi esküvői divat: légiesen könnyed selyem- és muszlinruhák a magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hiba nem tulajdonítani jelentőséget a helyes alvópóz megválasztásának. Ha az ember reggel sajgó gerinccel, fájó nyakkal és fizikai fáradtsággal ébred, akkor annak, könnyen lehet, hogy a rosszul megválasztott alvópozíció az oka. A test ilyenkor nem tudja kipihenni magát éjszaka, a szervezet nem regenerálódik, és nemcsak fizikai tünetek, hanem szellemi dekoncentráltság és a teljesítőképesség csökkenése is jelentkezhet. A pihentető éjszakai póz nagyon sokat hozzátesz az ember jólétéhez és egészségéhez.

Helyes és helytelen alvópózok

Az ideális matrac nem puha, és nem kemény, hanem a kettő között, inkább a félkemény felé hajlik. Az ergonómiai tervezésű párna megkönnyíti a fej és a nyak kényelmes pozícióját alvás közben is.

A magyarok nem tudnak leszokni a kispárnák használatáról, és ez nem is baj, de inkább a testrészek kitámasztásában legyen szerepük. A nagypárna mérete csökkenőben van, a pille-, toll- és szivacspárnák helyét pedig átveszi a memóriahabbal ellátott fej alá való. Az ideális matrac és párna nem okoz hát- és nyakfájást, és taszítja a poratkákat, illetve az egyéb allergéneket.

Mindezek mellett ugyanolyan fontos szerepe van a megfelelő és pihentető alvópóznak. A helyes pozitúra nemcsak az ízületi fájdalmaktól óv meg, hanem mérsékli a horkolást és a bőr ráncosodását is. A jó alvás az egészségtudatos életmód egyik központi tényezője, előnyös hatásait pedig több fronton is meghálálja a szervezet.

Megmutatjuk az összes póz mellett és ellen szóló érveket, hogy kiválaszthasd a számodra legideálisabbat. 

Blog.hu ajánló