Alvás közben betegít meg, és nem is sejted: erre kellene nagyon figyelned!
A jó alvás a szervezeted és a teljesítőképességed egészére kihat.

Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

4 tipp: így védd a kisbabád bőrét! (x)

Vágyak, remények, pletykák: boldog békeidők hangulatát idéző, szellemes komédia érkezik (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

beauty and style

Nem tarolta le a mamafazon a szűk szárú farmert, még mindig irtó divatos: idén ősszel így lehetsz csinos benne »

A 70-es években nem volt nőiesebb smink ennél, és most újra divatos – Póklábpillák egyszerűen »

A bőr és a haj csodafegyvere a squalane: elképesztő változást idéz elő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Meg sem kell mozdulni ahhoz, hogy ízületi, csípő- vagy gerincproblémák alakuljanak ki pihenés közben, csupán egy nem megfelelő matrac vagy párna szükséges hozzá. Nem kell azonban aggódnod, néhány apróbb változtatással elkerülheted a mozgásszervi panaszokat.

A kialvatlanság káros következményei

A szakemberek gyakran emlegetik, hogy a tartós alváshiány a teljesítőképesség csökkenéséhez, cukorbetegséghez, túlsúlyhoz, szív- és keringési zavarhoz, memóriavesztéshez és csontritkuláshoz is vezethet. Nem mindegy azonban, hogy az alvással töltött órák száma azért kevés, mert valaki túlhajszolt életet él, vagy nem megfelelő környezetben pihen.

Sokan még ma sem fordítanak megfelelő figyelmet az ágy, különösen a matrac minőségére, ahogyan párnát sem a szervezet igényeihez alkalmazkodva választanak. Dr. Moravcsik Bence Balázs, a Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő ortopéd, gerincgyógyász szakorvosa szerint nem kell azonnal méregdrága megoldásokra gondolni, ha éjszaka is kímélni szeretnéd a szervezetedet.

A tökéletes matrac ismérvei

Nehéz megítélni, kinek milyen matrac a megfelelő, hiszen ez sokszor ízlésbeli különbségeket is jelent. Ortopédiai szempontból viszont az a legideálisabb, ha nem is puha és nem is kemény, hanem megfelelő módon tartja meg a gerincedet.

A gerincoszlopra ható erők és a gravitáció miatt nagy a jelentősége a vázrendszer, a vállöv, az alsó és felső végtagok alátámasztásának. Ha puha a fekvőfelület, akkor ezek a nagyobb terhelésnek kitett végtagok belesüllyednek a szivacsba, az ízületeken és a gerincen pedig aszimmetrikus terhelés alakul ki, fogalmazott az ortopéd szakorvos.

Nem feltétlenül a méregdrága matracok jelentik ilyenkor a megoldást. A szakember szerint az aszimmetrikus terhelést ki lehet egyensúlyozni egy körülbelül öt centiméteres memóriahabos fedőmatraccal. Ezek ott vannak megerősítve, ahol a tested jobban belesüpped az ágyba, vagyis a vállrésznél és a csípőnél.

Alvás közben jön az álom

Visszatérő momentum lehet például a zuhanás. Nagyon érdekes magyarázatot találtak rá az álomkutatók.

A párna ugyanolyan fontos tényező

Ugyancsak nagy a jelentősége a párnának. Sokan többet egymásra halmoznak, és arra hajtják álomra a fejüket, pedig az lenne az ideális, ha szinte egy síkban helyezkedne el a fej és a gerinc. Itt is fontos a megtámasztás, elsősorban tarkórészen.

A szakorvosok az anatómiai párnákat ajánlják, mert ezek segítségével lehet a leginkább elérni az izmok és a csontozat számára is a pihentető alvást. Nincs különbség egyébként abban, hogy milyen fekvőfelületet válassz felnőttként, illetve a gyerekeknek. A szempontok minden korosztályban ugyanazok.

A pihentető alvás öt titka

Teremts megfelelő hőmérsékletet a hálószobában, 21-22 fok az ideális. Eressz be friss levegőt egy nagy szellőztetéssel, mielőtt elaludnál. Szerezz be ízületet és vázrendszert kímélő ágyat, matracot és párnát, mert hosszú távon meghálálják a befektetést.

Legyenek minimális fényviszonyok és visszafogott színek a hálóban. Az elektronikai eszközöknek nem itt van a helyük, azokat száműzni kell, mert gátolnak a nyugodt és egészséges alvásban. Amennyire lehetséges, legyen csend, amikor nyugovóra térsz.

Ezt is szeretjük