Te milyen pózban alszol? Ez lenne a legegészségesebb számodra
Nem csak egy jó matraccal járulhatsz hozzá a minőségi alváshoz.

Dia


                        	Hanyatt - a gerincoszlop és a nyak számára a hanyatt fekvés a legegészségesebb az orvosok szerint. Ha viszont a kelleténél magasabb párnával műveled, már elveszti a nyakra gyakorolt pozitív hatást, így erre nagyon figyelj. Ha háton alszol, a fejed és az arcod szabadon van, így elkerülheted a bőröd gyűrődését és a reggelente sokáig megmaradó ráncokat is, melyeket a párna és a ráfekvés okoz. A háton alvás komolyabb veszélye lehet azonban az alvási légzéskimaradás - ide kattintva olvashatsz róla bővebben - és az alvópartnered számára gondot okozó horkolás, így, ha a tüneteket észleled, mindenképp fordulj orvoshoz.

Hanyatt - a gerincoszlop és a nyak számára a hanyatt fekvés a legegészségesebb az orvosok szerint. Ha viszont a kelleténél magasabb párnával műveled, már elveszti a nyakra gyakorolt pozitív hatást, így erre nagyon figyelj. Ha háton alszol, a fejed és az arcod szabadon van, így elkerülheted a bőröd gyűrődését és a reggelente sokáig megmaradó ráncokat is, melyeket a párna és a ráfekvés okoz. A háton alvás komolyabb veszélye lehet azonban az alvási légzéskimaradás - ide kattintva olvashatsz róla bővebben - és az alvópartnered számára gondot okozó horkolás, így, ha a tüneteket észleled, mindenképp fordulj orvoshoz.

Dia


                        	Magzati pózban - ha derék- és gerincfájdalmad van, akkor a legalkalmasabb az éjszakai regenerálódásra a magzati póz. A csontozatot megterhelő állómunka és a mozdulatlanul végzett ülőmunka hatalmas terheket ró a hátra és a lapockákra is, ha azonban összegömbölyödsz, mentesülnek a csigolyáid a nyomás alól. A nyakadnak viszont nem szabad elfordulni, folyamatos vonala kell, hogy legyen a gerincednek, máskülönben fejfájással ébredsz. Ölelj át egy kispárnát, és a nyakad alá épp csak akkorát tegyél, ami kiegyensúlyozza törzs és a fej szintkülönbségét.

Magzati pózban - ha derék- és gerincfájdalmad van, akkor a legalkalmasabb az éjszakai regenerálódásra a magzati póz. A csontozatot megterhelő állómunka és a mozdulatlanul végzett ülőmunka hatalmas terheket ró a hátra és a lapockákra is, ha azonban összegömbölyödsz, mentesülnek a csigolyáid a nyomás alól. A nyakadnak viszont nem szabad elfordulni, folyamatos vonala kell, hogy legyen a gerincednek, máskülönben fejfájással ébredsz. Ölelj át egy kispárnát, és a nyakad alá épp csak akkorát tegyél, ami kiegyensúlyozza törzs és a fej szintkülönbségét.

Dia


                        	Oldalt - az oldalt alvás a leggyakoribb, de jellemzően csak az egyik oldalukat használják erre a célra az emberek, ami állandó terhet és minimális deformitást okozhat az érintett oldal szerveinek. Akinek bármilyen emésztési problémája, gyomorpanasza vagy refluxa van, annak ajánlott ez a póz, mert mentesíti a fájdalom alól a hasi szerveket. Nagy hátrány a kikerülhetetlen karzsibbadás, amelyre akár fel is lehet ébredni éjjelente. Ilyenkor érdemes azonnal átfordulni a másik oldalra, és nem a fej és párna alá rakni a kart.

Oldalt - az oldalt alvás a leggyakoribb, de jellemzően csak az egyik oldalukat használják erre a célra az emberek, ami állandó terhet és minimális deformitást okozhat az érintett oldal szerveinek. Akinek bármilyen emésztési problémája, gyomorpanasza vagy refluxa van, annak ajánlott ez a póz, mert mentesíti a fájdalom alól a hasi szerveket. Nagy hátrány a kikerülhetetlen karzsibbadás, amelyre akár fel is lehet ébredni éjjelente. Ilyenkor érdemes azonnal átfordulni a másik oldalra, és nem a fej és párna alá rakni a kart.

Dia


                        	Hason - a hason alvás a legkedvezőtlenebb a nyaknak, mert kitekeri és hátrafeszíti azt. A horkolás ellen hatékony ez a pozitúra, de egyéb kedvezőt nem nagyon tudunk mondani róla. A gerinc nem ellazul, hanem összenyomódik, a hát alsó részeiben tompa fájdalom jelentkezik. Ha nem tudsz a hason alvásról leszokni, minél alacsonyabb párnával aludj, és kicsit emeld meg a mellkasodat oldalvást egy puha tollpárnával is, hogy lassan átszokj az egészségesebb oldalt alvásra.

Hason - a hason alvás a legkedvezőtlenebb a nyaknak, mert kitekeri és hátrafeszíti azt. A horkolás ellen hatékony ez a pozitúra, de egyéb kedvezőt nem nagyon tudunk mondani róla. A gerinc nem ellazul, hanem összenyomódik, a hát alsó részeiben tompa fájdalom jelentkezik. Ha nem tudsz a hason alvásról leszokni, minél alacsonyabb párnával aludj, és kicsit emeld meg a mellkasodat oldalvást egy puha tollpárnával is, hogy lassan átszokj az egészségesebb oldalt alvásra.

Ezt is szeretjük
Fotó: