A leggyakoribb női hiánybetegség ellen! Képeken 7 biztos vasforrás
A cékla és a máj fogyasztása melegen ajánlott, ha vashiányos vagy.

Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Amiért a tej nem jó a bőrnek: tudományosan is igazolva »

Hatékony, házi praktikák korpa ellen: 4 tipp az egészséges fejbőrért »

Bőrápoló olajok kismamáknak striák ellen: gyengéd, de mély ápolást adnak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A nők körében jóval gyakrabban alakul ki vashiányos vérszegénység, mint a férfiaknál: a termékeny korban lévő nők körülbelül 20%-át érinti a hiánybetegség világszerte - szemben a férfiak 3%-ával. Ennek oka, hogy a menstruáció során a szebbik nem rendszeresen vért veszít, melynek következtében a hemoglobin nem tud elegendő oxigént szállítani. Nők esetében a napi ajánlott vasbevitel 15 mg - terhesség alatt 30 mg -, férfiaknál pedig 12 mg - az RDA szerint. Amennyiben a vérvizsgálat szerint vasszinted a referenciatartomány - 37-145 µg/dl, illetve 6,6-29,5 µmol/l - alá esik, vashiányos vagy. Ha szeretnéd elkerülni a vashiányos vérszegénységgel együtt járó tüneteket - a fáradtságot, a sápadt bőrt, a töredező körmöket -, iktasd be az étrendedbe az alábbi vasban gazdag élelmiszereket!

2 vitamin, ami tavaszra kifogy a szervezetedből

A gyakori fáradtság nemcsak a vas, hanem egyes vitaminok hiányára is utalhat. Lapozd át az alábbi galériát, és megtudhatod, milyen forrásokból pótolhatod a D- és a C-vitamint.

Ezt is szeretjük