4 természetes gyógymód vérző íny és érzékeny fogak ellen
Az íny vérzékenységével járó betegség komoly következményekkel járhat. Cselekedj időben!

Ez is érdekelhet
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az íny gyulladásával és érzékenységével járó ínybetegségnek két gyakori típusa az ínygyulladás és a fogágygyulladás. A kellemetlen tünetekkel járó betegség okozója a szájban lévő baktériumok segítségével a fogakon és ínyen lerakódó lepedék.

Ha nem távolítják el, a lepedékből fogkő lesz, mely betüremkedik az íny és a fog közé. A keletkezett résben ételmaradék maradhat vissza, baktériumok telepedhetnek meg. Ez a probléma idővel sokkal súlyosabb és nehezebben kezelhető fogágybetegséggé alakul, minek következtében a gyulladás a fogakat rögzítő csontra terjed át.

A fogágybetegség tünetei

  • Fogmosás után vérző íny.
  • Vörös, duzzadt, érzékeny íny.
  • Fogfájás, ami forró, túl hideg vagy édes ételek és italok hatására rosszabbodik.
  • Krónikusan rossz lehelet vagy rossz szájíz.
  • Meglazult vagy kieső fogak.

Mi okozza?

Az ínybetegségek legfőbb oka a nem kielégítő szájhigiénia, a fogmosás, fogselyem és a szájöblítők használatának elmulasztása. Az egyéb okok között említhető még a cukorban gazdag, viszont C-vitaminban és más tápanyagokban szegény étrend, valamint a dohányzás. Egyes, a nyálelválasztást csökkentő gyógyszerek súlyosbíthatják az ínybetegségeket, mivel a nyál segít lemosni a fogazatról és az ínyről a cukrot és a baktériumokat, valamint tisztán tartja a szájat.

Tovább növelhetik az ínybetegségre való hajlamot bizonyos örökletes tényezők is, melyek különösen érzékennyé tehetnek az ínybetegségekre. A nők gyakran a terhesség idején vagy változókorban vannak a szokásosnál is nagyobb veszélyben, de a szervezet általános védekezőképességét rontó betegségek - például a cukorbetegség - szintén növelik a kockázatot.

Természetes gyógymód otthon

A szakember felkeresése mellett te is sokat tehetsz annak érdekében, hogy enyhítsd az ínybetegségekkel járó panaszokat. Többféle vitamin és étrend-kiegészítő is ismert, melyek együtt alkalmazva gyógyítják a fájó és vérző ínyt. A kedvező hatás már két héten belül megmutatkozhat, ha azonban hajlamos vagy a betegségre, akkor megelőzés céljából hosszabb távon is érdemes szedned bizonyos vitaminokat.
A C-vitamin, a flavonoidok és a Q-10 koenzim hatékony antioxidánsok: védik az ínyt, és elősegítik a gyógyulást. Az immunrendszer működését is erősítik, így nem csupán fogaid egészségét őrizheted meg, ez a tulajdonságuk a szervezet baktériumok elleni harcában is jól jöhet.

A Q-10 koenzimmel folytatott vizsgálatok azt mutatják, hogy alkalmazása csökkenti a fogak körül kialakuló tasakok mélységét, ami stabilizálja a fogat, és egy esetleges fogászati műtét után gyorsítja a gyógyulást. Más tanulmányok szerint a C-vitamin és a flavonoidok együtt szedve a leghatásosabbak, mivel erősítik az íny kötőszöveteit, és csökkentik a gyulladást.

Tudtad?
Az ivóvíz fluorozása nagymértékben csökkenti a fogvesztés kockázatát. A fluor nevű nyomelem keményebbé teszi a fogzománcot, és így 50-70%-kal is csökkentheti a fog szuvasodását.

Nyugtató és gyógyító hatás

Az íny gyulladását és vérzését többféle helyileg alkalmazható, természetes orvosság is csökkentheti. Minden második nap nyiss ki egy E-vitamin-kapszulát, és olajos tartalmát dörzsöld szét a gyulladt szöveten. Te is érzékeled majd, hogy nyugtató és gyógyulást elősegítő hatása van. A következő napokon gyapot fültisztítóval kenj folsavoldatot az ínyedre, majd nagyon puha fogkefével gyengéden dörzsöld bele a C-vitamin-port. Ezeket a helyi kezeléseket naponta kétszer, a fogmosást követően végezd el.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Mit tehetsz még?

Naponta legalább egyszer használj fogselymet, és puha sörtéjű fogkefével legalább kétszer moss fogat. Fogaid egészsége érdekében fontos, hogy a fogmosásnál a helyes technikát alkalmazd. Ügyelj arra, hogy a nyelvedet is alaposan mosd meg, mivel a fogra tapadó baktériumok ott is jelen vannak. A szájápolást soha ne siesd el, hagyj minden alkalommal legalább öt percet a műveletre. Ha teheted, mellőzd a cukros vagy cukorban gazdag, ragadós ételek fogyasztását, ha azonban mégis elcsábulnál, akkor fogyasztásuk után a lehető leghamarabb moss fogat.

Cikkünk a Reader's Digest Vitaminok, gyógynövények, ásványi anyagok című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük