Karcsúsító számok
7 szabály, amit meg kell jegyezned, ha fogyni akarsz
Végre megtudod, mit jelent pontosan a rendszeres étkezés és a kevesebb kalória. Fogyókúrás egyszeregy.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talkshow-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Ez a szezon legnőiesebb lábbelije: így viseld a bársonycsizmát »

Csak napi 10 perc, és nem fulladsz ki: lassú jógagyakorlatokkal is lehet fogyni »

Csodásan ragyogó bőr ráncok és száraz foltok nélkül: narancsos arcpakolás házilag »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyással kapcsolatban sok általános jó tanácsot és bölcsességet lehet hallani, de csak kevesen mondják meg, mennyi ideig kell tartania a "rövid sétának" és milyen időszakonként kell enned, hogy az "rendszeres" legyen.

Összegyűjtöttünk neked hét fontos szabályt, amelyet mindenképpen meg kell jegyezned, akár egy diéta után próbálod megőrizni a súlyodat, akár fogyni szeretnél.

Fogyókúrás matek

Hogy könnyebb legyen követned a szabályokat, ezúttal konkrét számokat és mennyiségeket kapsz útmutatásul.

Mindegy, hogy az iskolai matekórákon remekeltél vagy a pad alatt olvastál, ezekkel a számokkal jó lesz megbarátkoznod, ha meg akarsz szabadulni a zsírpárnáktól.

Két óra

Ez a maximum, amit naponta szórakozásként a képernyő előtt tölthetsz, ha le szeretnél adni néhány kilót. Ebbe belefér a kedvenc sorozatod és egy kis szörfözés a neten, de két óra elteltével állj fel a fotelból, különben a képernyő könnyen magába szippant.

Nem kell feltétlenül edzéssel töltened a nap hátralevő részét, de egy könnyű séta, netán a vacsora elkészítése több energiát éget el, mint ha tévénézés közben rendelnél valamit.

60 perc

Ennyit kell gyalogolnod egy nap, ha fogyni szeretnél. Napi fél óra séta segít megőrizni az egészségedet, újabb fél órával pedig a zsírégetést is beindíthatod. Az sem mellékes, hogy minden óra sétával 34%-kal csökkented a diabétesz kialakulásának esélyét. Nem kell feltétlenül egyben legyalogolnod, az időbe az is beleszámít, ha lift helyett lépcsőn mész le az ebédlőbe, vagy hazafelé két megállóval korábban szállsz le a buszról.

20 kalória

Ennyivel kevesebbet kell naponta fogyasztanod, hogy megőrizd fiatalkori súlyodat. Húszas éveid közepétől az anyagcseréd elkezd lelassulni, a statisztikák szerint a nők átlagosan ezután évente egy-másfél kiló zsírt szednek fel. A legújabb kutatások szerint azonban az anyagcsere lelassulását akár napi 20 kalória megvonásával is ellensúlyozhatod - ez mindössze egy kanál cukor a reggeli teádban.

70 gramm

Az egy nap alatt elfogyasztható zsír maximális mennyisége - legalábbis, ha nem szeretnél hízni. A zsírban oldódó vitaminok miatt valamennyi zsiradéka szüksége van a szervezetednek, de ezt a határértéket ne lépd túl, mert akkor az elfogyasztott zsír nem használódik maradéktalanul el, hanem lerakódik a fenekedre. Ha nemcsak megőrizni akarod a súlyod, de fogynál is, igyekezz 50 gramm körül maradni - a szükséges mennyiséget ez is bőven fedezi.

Három óra

A leghosszabb idő, amit kihúzhatsz evés nélkül. Ha ennél tovább vonod meg magadtól a táplálékot, a vércukorszinted lezuhan, a következő étkezésnél pedig drasztikusan megemelkedik, ami túlzott inzulintermeléshez, anyagcserezavarokhoz és elhízáshoz vezet. Nem kell háromóránként egy komplett menüt elfogyasztanod, elég, ha rágcsálsz egy kevés gyümölcsöt, magot, vagy eszel egy kis pohár joghurtot. Éjszakánként értelemszerűen nem tarthatod be ezt a rendszerességet, ezért is van kiemelkedően fontos szerepe az egészséges reggelinek a fogyásban.

Ne hagyd ki a reggelit!

A kihagyott reggelivel megspórolsz néhány kalóriát, mégis többet teszel a hízásért, mint a fogyásért. Nézd meg videónkat, és tudd meg, miért!

Egy kiló

Az ideális súly, amit egy hét alatt leadhatsz. Ha túl gyorsan fogysz, a leadott kilók rögtön a diéta végén visszatérnek, főleg azért, mert nem zsírt, hanem izmot vagy vizet vesztettél. Ha hetente legfeljebb egy kilótól szabadulsz meg, biztos lehetsz benne, hogy valóban zsírt olvasztottál le, és nem kell tartanod sem a jojótól, sem a hiánybetegségektől.

87 és fél centiméter

Legfeljebb ennyit szabad mutatnia a mérőszalagnak, ha a csípőd köré tekered. Kutatók ugyanis összefüggést mutattak ki a hasi hízás és különböző keringési rendellenességek között.

Eszerint a hasad legvastagabb pontján sem szabadna ennél magasabb értéket mutatnia a szalagnak. Ha mégis így van, akkor a kockázati csoportba tartozol, és nincs több időd halogatnia diétát: az egészséged érdekében azonnal hozzá kell látnod a fogyáshoz, lehetőleg orvosi felügyelet mellett.

Blog.hu ajánló