10 sosem hallott, garantált zsírégető trükk
Eleged van az önsanyargatásból? Íme, néhány egyszerű praktika, hogy észrevétlenül megszabadulhass a kilóktól.

Nyereményjáték

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

összesen 6 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Így marad sötét a fekete farmer: színmegőrzők és színmegújítók körképe »

A szaúdi hercegnő simán lenyomja Katalint - A stílusa egészen kifinomult »

Növeszted a hajad? Ilyen átmeneti frizurát vágass magadnak! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szeretnél fogyni, de nem szívesen mondasz le kedvenc ételeidről, illetve unod a kalóriák és a futással megtett kilométerek számolgatását? Elárulunk néhány egyszerű trükköt, melynek kivitelezése sem időt, sem túl nagy energiát és akaraterőt nem igényel, mégis kivételes hatékonysággal bír. Tedd őket mindennapi életed részévé, és könnyedén felveheted a harcot a zsírpárnák ellen.

Használj olajszórót!

Ha főzeléket készítesz, egy evőkanál olaj vagy 25 gramm vaj helyett néhány fújással permetezz olajat a hagymára vagy a fokhagymára sütés előtt. Így az étel mintegy száz kalóriával kevesebbet tartalmaz majd. Az olajspray-t megvásárolhatod nagyobb üzletekben, de házilag is elkészítheted: egy szórófejes műanyag palackba tölts nyolcad és hétnyolcad arányban olívaolajat és vizet.

Itasd le a zsírt!

Az nem számít újdonságnak, hogy célszerű az olajos, zsíros ételek felületéről leitatni a felesleget, azonban a legtöbben papírtörlőt használnak mindehhez. Ha konyhai papírtörlővel leitatod az olajat és a zsírt - bár jobban teszed, ha egyáltalán nem zsírral készíted ételeidet -, már akkor is csökkentheted kalóriatartalmukat, azonban a legjobb, ha egy vékony szelet kenyeret használsz, mely hatékonyabban tünteti el a rejtett kalóriákat. Egy szelet pizzáról például 45 kalóriát itathatsz fel, egy hamburgerről vagy sült virsliről pedig harmincat-negyvenet a segítségével.

Használd a fagyasztót!

Ha főzés után lefagyasztod a leveseket és a ragukat - melyeket célszerű igen sok zöldséggel, sovány húsokkal, bizonyos esetekben pedig teljes kiőrlésű tésztával elkészítened -, majd eltávolítod a tetejükön képződő zsírréteget, körülbelül száz kalóriától szabadulhatsz meg.

Ezt a műveletet konzervételekkel, például chilivel is elvégezheted, ha felnyitás előtt lehűtöd a dobozt.

Fontos!
A lefagyasztott ételeket felengedés után sose tedd vissza a fagyasztóba, hacsak nem akarsz egy kiadós ételmérgezést kapni. Mindig kis adagokat fagyassz le, így egyszerre csak annyit használhatsz fel, amennyire épp szükséged van.

Távolítsd el a zsírt!

Akkor sem kell elkeseredned, ha nem tudsz lemondani a vörös húsokról. Néhanapján bátran fogyaszthatod őket, hisz számos olyan vitamint, nyomelemet és ásványi anyagot tartalmaznak, melyeket máshonnan nem tudsz szervezetedbe juttatni, ám fontos, hogy megfelelően készítsd el az ilyen jellegű fogásokat. Elsőként vágd le a látható zsírt a húsokról - ahogy a szárnyasok bőrét is mindig távolítsd el. A marhához hasonló, gyakran zsíros húsfélékből sovány, ne pedig zsíros szeleteket vásárolj.

Pirítsd meg a húst!

Mivel számos olyan ínycsiklandó fogás létezik, melyhez a húst nem párolni vagy épp grillezni kell - ezek ugyanis a legegészségesebb elkészítési módok - nem árt, ha van a tarsolyodban néhány praktika, mellyel előbbieket is minőségi táplálékká teheted.

Ha például darált hússal dolgozol, először szárazon pirítsd meg, majd miután a hús megbarnult, merd át egy szűrőbe. Önts rá forró vizet, és egyszerűen öblítsd le a felesleges zsírt, majd csepegtesd le, és add hozzá a többi hozzávalót.

Sárgája helyett fehérjét!

Ha a recept szerint több mint egy egész tojásra van szükség, a tojások felét helyettesítheted tojásfehérjével - ami csupán 15 kalóriát tartalmaz, míg egy egész tojás kalóriatartalma körülbelül kilencven kalória. A tojásrántottát is elkészítheted ily módon, ám a legjobb, ha nagyobb mennyiségű zöldséggel, anyagcsere-pörgető fűszerekkel is kiegészíted. Ha tovább szeretnéd növelni a mennyiséget, használhatsz zsírszegény tejet is.

Nagyobb szelet, kevesebb zsír

Ha hasábburgonyát készítesz, vágd nagyobb szeletekre. Minél nagyobb a felület, annál kevesebb zsírt szív magába. Tégy ugyanígy minden olyan élelmiszernél, amit hasonló módon készítesz el, legyen az zöldség vagy éppen hús. A legjobb azonban, ha nem is sütsz olajban semmit, csupán párolod vagy főzöd az egyes táplálékokat.

Csak kis adagokban süss!

Ha mégis olajjal akarsz sütni, nem árt, ha tisztában vagy az egyik legfontosabb szabállyal, mellyel lényeges mennyiségű kalóriától szabadulhatsz meg, egyúttal az egészséges táplálkozás és a hatékony diéta felé is teszel egy hatalmas lépést. Süsd a burgonyát mindig kis adagokban, így elkerülheted, hogy az olaj lehűljön, vagyis a sütési idő megnövekedjen, és a burgonyának több időt kelljen benne töltenie.

Óvakodj az öntetektől!

Ügyelj az öntetekben, ízesítőkben megbúvó kalóriákra. Átlagosan havonta háromezer kalóriát fogyasztasz el a ketchuppal, a majonézzel, a saláta- és más öntetekkel. A magas zsírtartalmú önteteket helyettesítsd alacsony kalóriatartalmúakkal, illetve csaknem teljesen kalóriamentes változatokkal, például csípős szósszal, balzsamecettel, mustárral vagy citromlével.

Italokat csak hígítva!

Bármilyen italt iszol is, ha kalóriákat akarsz spórolni, egyúttal emésztésedet is megkönnyítenéd, mindig hígítsd fel. A szénsavmentes ásványvízzel hígított narancslé vagy bor feleannyi kalóriát tartalmaz, mint egy teljes adag. Tartózkodj a felesleges kalóriáktól is, igyekezz minden italból diétásat választani.

Ezt még az alkoholos italokkal kapcsolatban is megteheted, ha semmiképp sem akarsz teljesen lemondani róluk: a hagyományos tonikkal készült vodka-tonik például 150 kalóriát tartalmaz, míg a diétás tonikkal készült ital mindössze ötvenet.

Cikkünk elkészítésében Helen Foster Hétköznapi diéta című könyve segített.

Blog.hu ajánló