A francia nők 9 leghatékonyabb fogyókúrás tippje
A francia nők gyönyörűek, kiegyensúlyozottak, ráadásul még alakjuk is tökéletes.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talkshow-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Csodásan ragyogó bőr ráncok és száraz foltok nélkül: narancsos arcpakolás házilag »

Gwen Stefani arca nemcsak a retustól olyan művi: szörnyű, mit tett magával a 48 éves énekesnő »

Egy nő a fejére műttette az Insta-filtert: mégsem lett sokkal szebb, mint volt »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Kis méretek, kis adagok

Franciaországban az ott élők csupán 11%-a túlsúlyos – ellentétben például az amerikai 33%-os aránnyal –, aminek az egyik legfőbb oka az, hogy szigorúan ügyelnek az elfogyasztott ételek mennyiségére, és kizárólag kis adagokat fogyasztanak mindenből.

Míg például az Egyesült Államokban a „super size” felér egy kisebb hordóval, addig a franciáknál az európai átlagnál is kisebb méretűek az élelmiszeradagok, például egy párizsi croissant akkora, mint Budapesten kettő. Ha követni szeretnéd a francia példát, oszd három – vagy ha az számodra nehéz, legalább kettő – részre a szokásos ételadagokat, és az egyes főétkezések során külön fogyaszd el őket.

Soha ne mondd, hogy diéta!

A franciák nem foglalkoznak azzal, hogy miként alakul a fehérjék kontra szénhidrátok vita, illetve nem címkézik fel az ételeket aszerint, hogy melyik jó, és melyik nem. Hagyományos értelemben véve nem tudatos diétának köszönhetik a karcsúságukat, hanem annak, hogy kulturális sajátosságaikból eredően rendkívül változatosan táplálkoznak, illetve messze földről híresek ínyencségükről és gasztronómiai jártasságukról. Minden élelmiszertípus szerepel a palettán, lehet az zöldség, gyümölcs, szárnyas hús, halétel, pékáru, sajt, viszont mindig sikerül megtalálniuk az egészséges és helyes arányokat – egy étkezésen belül is, így sosincs túlsúlyban például a hús vagy a tészta, mindig elegendő gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanak mellé.

Fogyassz minőségi ételeket!

A jelszó a minőség, a természetesség és az eredetiség. A legtöbb francia nem fogyaszt túlságosan feldolgozott ételeket és gyorséttermi menüket, illetve még instant kávét is csak ritkán isznak.

Jellemző, hogy inkább esznek egy kis kocka valódi, 100%-os csokoládét, mint egy egész táblát a zsírszegény verzióból, mondván, hogy az nem hizlal annyira. És valóban ők csinálják jól, hiszen annyival nem kevesebb a kalória az utóbbiban, mint amennyivel az adag nagyobb.

Fő a nyugalom!

Pontosabban a rendszeresség és a nyugalom. A franciák megadják a módját az étkezéseknek, azokat mindig nyugodt körülmények között – általában baráti vagy családi körben – fogyasztják el, szigorúan betartják az ebédidőt, és addig nem foglalkoznak mással. A rendszerességnek köszönhetően anyagcseréjük nem lassul le, illetve mivel nem rohannak, kisebb a valószínűsége, hogy napközben nem tudnak időt szakítani az étkezésekre, majd este akarnak mindent bepótolni, amivel pont éjszakára terhelik le az emésztést.

Igyál bort, mértékkel!

A legszebb borvidékek hazájában nem hiányozhat az asztalról az egészséges és antioxidáns hatású vörösbor sem. A francia nők az ebédhez és a vacsorához általában megisznak egy pohár vörösbort, azonban a hangsúly ebben az esetben is a kis adagokon és a mértékletességen van: a poharakat mindig csak félig töltik meg, ami a borkóstolás egyik alapelve is egyben, hiszen így az ízek és az illatok is jobban tudnak érvényesülni.

Antioxidáns hatása és vitamintartalma mellett a bor más szempontból is hatásos: beindítja a gyomorsavtermelést, így az emésztést is segíti.

Étkezz a szivárvány színei szerint!

A francia nők szeretnek az ételeikbe is színt vinni. Ezt tudatosan teszik, ugyanis minél színesebb egy étel – például egy zöldségleves vagy egy saláta –, annál biztosabb lehetsz benne, hogy nagymértékben tartalmaz különféle ásványi anyagokat és vitaminokat. Ennél is fontosabb, hogy az egyes zöldségek és gyümölcsök erőteljes színe szoros összefüggésben van azok antioxidáns hatásával, így minél többféle színben válogatod őket össze, annál több típusú antioxidánshoz jutsz, így még hatékonyabban előzheted meg a szív- és érrendszeri, illetve a daganatos megbetegedéseket.

Nassolj kevesebbet!

A franciák nagyon ritkán nassolnak, mivel náluk az étkezéseknek megvan a maguk helye és ideje, csak az asztalnál esznek, illetve az evésnek nem tulajdonítanak életükben nagyobb szerepet, mint amennyit feltétlenül szükséges. Ez különösen fontos, hiszen az, ha valaki még az autóban, séta közben, vagy például a moziban is nassol, illetve szinte az étkezések határolják be az egész életét, eszik örömében, bánatában, unalmában, akár 6-7 kiló súlygyarapodást is jelenthet pár hónap alatt.

Egyél sajtot!

Köztudott, hogy Franciaországban imádják a sajtot, azonban csak a minőségi és eredeti termékeket, illetve azokat is csak kis mennyiségben fogyasztják, és mindig megállnak egy vagy két kisebb darabnál. A sajtok nagy előnye, hogy nagyon gazdagok vitaminokban és ásványi anyagokban, emellett minőségi fehérjét tartalmaznak, aminek köszönhetően könnyebben küzdheted le az éhséget. Ha szereted a sajtot, fogyassz mindig jó minőségű és zsírszegény változatokat.

Töltsd aktívan a napot!

A franciák életében a mozgásnak legalább akkora szerepe van, mint az egészséges táplálkozásnak. A felmérések szerint szabadidejük 35%-át mozgással töltik el, ezenkívül nagyon sokan mellőzik az autót, és gyalog vagy biciklivel járnak munkahelyükre. Emellett nagyon fontos, hogy elegendő időt szánnak a kikapcsolódásra, illetve az olyan mozgásformák végzésére is – például jóga –, melyek segítenek megszabadulni a stressztől.

OLVASD EL EZT IS!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

Blog.hu ajánló