Fogyj hetente 2 kilót egyszerűen
Zsírbontás a kalciummódszerrel
Kutatások szerint a kalciumnak nemcsak a csontok erősségében van szerepe, hanem a zsírbontásban is.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg a baconös brownie receptjét! (x)

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Édes, gyümölcsös, és alig van benne kalória, így bűntudat nélkül fogyaszthatod ezt az italt (x)

Nyerd meg az 50 x 200 000 Ft egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

beauty and style

Már megint egy idióta farmer, amiben csak felfázni lehet »

Disney-hercegnőnek öltözhet az ara, nemcsak annak érezheti magát »

Csodásan bánik a testével a ducinak tartott balerina »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ahogy változik a szervezet, úgy módosul a számára szükséges tápanyagmennyiség is, mellyel megőrizheted fittségedet. Az életkor változásával ráadásul egyre több betegség rizikófaktora nő, ami kellő odafigyeléssel szintén csökkenthető - ennek első lépése lehet akár az optimális testsúly elérése is.

A számos diétás módszer között szerencsére már könnyen találhatsz olyanokat, melyek összeállítása során egészségügyi szempontokat is figyelembe vettek.

Kalcium az erős csontokért

A kalcium biogén elemként már gyermekkorban is nagy jelentőséggel bír a csontváz és a fogak fejlődésében, az életkor növekedésével pedig egyenes arányban nő a csontritkulás elkerülésében betöltött szerepe.

Egy 19 és 50 év közötti felnőttnek naponta 800-1000 mg kalcium bevitelére kell törekednie. Ha tartósan ennél kevesebbet veszel magadhoz, hiány alakul ki a szervezetedben, aminek akár angolkór is lehet a szövődménye. Idősebb korban pedig fokozottan megnő a csontritkulás veszélye, ami a nehezen gyógyuló csonttörésekhez is hozzájárulhat.

Zsírégető kalcium

Az 1980-as években vizsgálták a vérnyomás és az étrend kapcsolatát - ennek köszönhető, hogy fény derült az anyag súlycsökkentő hatására is.

Az elhízás és a kalciumfogyasztás közötti összefüggés felfedezése pedig egy kanadai orvosok által végzett 2003-as kutatás eredménye. Megfigyelték, hogy a kelleténél kevesebb kalciumot fogyasztóknak hasi elhízással és vastagabb derékmérettel kellett megküzdeniük.

A kalcium egyrészt hatással van az anyagcserédre, hiszen felelős a zsírsejtekben végbemenő zsírégető folyamatokért, másrészt pedig a belek falán található zsírsejtekbe kapaszkodik, egy szappanszerű anyagot létrehozva ily módon, melyet a szervezet képtelen lebontani, ezért az anyagcsere révén kiürül a szervezetből.

Hogyan kövesd?

Tudományos kutatások alátámasztották, hogy legalább napi 1200 milligramm kalciumot kell magadhoz venned ahhoz, hogy beinduljon a súlyvesztés. A legjobb, ha a tejtermékeket részesíted előnyben, hiszen a bennük lévő kalciumnak a legjobb a hatása, de a zabpehely, csonthéjasok, hüvelyes növények, brokkoli, spenót, gomba, fehérrépa is jó kalciumforrás. Természetesen itt is ügyelned kell a napi 1,5-2 liter folyadék bevitelére, elsősorban szénsavmentes ásványvíz, gyógy- vagy gyümölcsteák formájában, azt viszont fontos megjegyezni, hogy a koffein fokozza a kalcium kiürülését.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 3 dkg zabpehely egy naranccsal, egy marék mazsolával.
Tízórai: egy pohár natúr joghurt 4-5 szem aszalt szilvával.
Ebéd: 10 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt rizs, egy bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: egy szelet szárított kenyér egy szelet zsírszegény sajttal.
Vacsora: két főtt tojás egy bögre vegyes zöldségsalátával.

2. nap

Reggeli: egy bögre fahéjas zabkása, egy pohár narancslé.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: egy tányér zöldségleves, egy bögre szardíniasaláta.
Uzsonna: egy pohár kefir, három-négy szem füge.
Vacsora: 10 dkg párolt pulykamell egy bögre grillezett gombával, reszelt sajttal.

3. nap

Reggeli: két szelet rozspirítós két szelet zsírszegény sajttal, egy paradicsommal.
Tízórai: egy pohár szójaital.
Ebéd: egy adag sajtos spagetti, egy gombóc tejes fagylalt.
Uzsonna: egy mandarin, egy marék dió.
Vacsora: egy bögre édesítőszerrel készült tejbegríz.

4. nap

Reggeli: egy bögre müzli egy marék aszalt gyümölccsel.
Tízórai: egy pohár zöldséglé, fél marék mandula.
Ebéd: egy bögre brokkolikrémleves, 10 dkg cézársaláta.
Uzsonna: egy pohár natúr joghurt, egy szelet szárított kenyér.
Vacsora: 10 dkg grillezett csirkemell egy bögre párolt zöldséggel.

Fontos!
A diétát két hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

5. nap

Reggeli: két szelet pirítós zöldfűszeres krémsajttal.
Tízórai: egy pohár kefir, egy reszelt sárgarépa.
Ebéd: egy bögre gombapörkölt egy bögre párolt rizzsel.
Uzsonna: egy narancs, egy kivi.
Vacsora: két főtt tojás egy paradicsommal és egy bögre zöldsalátával, egy szelet pirítós teljes kiőrlésű kenyérből.

6. nap

Reggeli: két szelet pirítós teljes kiőrlésű kenyérből, két szelet zsírszegény sajt, egy pohár narancslé.
Tízórai: egy marék dió, három-négy szem aszalt szilva.
Ebéd: egy bögre zellerkrémleves, 10 dkg tonhalsaláta.
Uzsonna: egy szelet szárított kenyér egy pohár natúr joghurttal.
Vacsora: 10 dkg petrezselymes grillezett csirkemell egy bögre párolt brokkolival.

7. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcsös zabkása, egy pohár narancslé.
Tízórai: egy pohár natúr joghurt három-négy szem fügével.
Ebéd: egy bögre gombakrémleves, 10 dkg sárgarépa-zeller saláta.
Uzsonna: egy marék dió, három szelet zsírszegény sajt.
Vacsora: 15 dkg zöldségekkel párolt hal egy csésze párolt barnarizzsel.
 

OLVASD EL EZT IS!

villa
  • kelet
  • fogyasztó praktikák

Így szabályozd az étvágyad!

dr phil
  • +15 kiló
  • diéta a tartós fogyásért

Mínusz 15 kiló Dr. Phil étrendjével!

Blog.hu ajánló