BMI, testsúly és derékbőség: hogy segít ez a három szám a fogyásban?
Mindhárom szám egy kicsit mást árul el a testedről.

Nyereményjáték

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

összesen 5 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Így tüntesd el magadról a parfüm illatát: egy mozdulat, és nyoma sem lesz »

Mintás, meleg pulcsik 6 ezer forint alatt - Csinos és kényelmes mind »

A legszebb körömminták ősz végére, tél elejére: magadnak is elkészítheted »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Rendszeresen mérlegre állsz, vagy éppen csak a farmer mérete alapján tippelgetsz, hogyan alakul a testsúlyod? Ha a diéta vagy az egészséged miatt szeretnéd nagyobb figyelemmel követni a kilóidat, akkor nem árt alaposan megismerned a különböző mérési módszereket.

Sokan azt gondolják, hogy a BMI, azaz a testtömegindex és a derék-csípő arány között például alig van különbség, sőt, a testsúly is ugyanazt mondja el, csak más számokban a testedről. Ez azonban nem igaz. Ideje tisztázni a fogalmakat, hogy azok a lehető legjobban segítsenek a fogyásban!

Testsúly

Sokak számára rengeteg feszültséget okoz saját testsúlyuk. A mérlegelés azonban egy viszonylag rossz választás a fogyókúrázók számára, hiszen a vízvisszatartás és az izomtömeg ingadozása komoly eltéréseket képes okozni a kilókban, amit nem tükröz hűen ez a szám. A súlyod alakulásában a diétán kívül a stressz, a vízfogyasztás, a menstruációs ciklus szakaszai, sőt, a napszak is szerepet játszik, így a napi rendszerességű méredzkedés legfeljebb a frusztrációt szolgálja, ahelyett, hogy megerősítene a céljaidban.

Ha mindenképpen szeretnéd a mérlegen is követni a változást, heti vagy havi rendszerességgel mérd magad lehetőleg mindig ugyanabban a napszakban, ajánlottan reggel, a kis- és nagydolog elvégzése után. Az eredményeket ne az előző alkalommal mérthez hasonlítsd, hanem ahhoz a számhoz, amit akkor kaptál, amikor a menstruációs ciklusod azonos szakaszában jártál!

BMI

A BMI egy sztenderd formula, mely a magasság és testsúly egészséges arányán alapszik. A módszer képes meghatározni az elhízás mértékét, a számodra egészséges testsúlyt vagy éppen az egészségügyi kockázatokat. Arra azonban mindig figyelni kell, hogy az életkorodnak megfelelő számokat nézd. A rendszer nem alkalmas a mérésre, ha rendkívül magas az izomtömeg, például testépítők esetében, hiszen őket nem lehet túlsúlyosnak mondani, hiába mutatná azt a testtömeg indexük. Az egészséges BMI általában egy 19 és 25 közötti szám.

bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A BMI-det elsősorban a diéta elején érdemes figyelembe venned, amikor könnyen meghatározhatod vele, hogy az egészséged érdekében mennyit kellene leadnod. A számítást emellett a fogyást követően ellenőrzésként érdemes elvégezni.

Derékbőség

A derékbőség rendszeres mérése sokkal hitelesebb képet ad a fogyókúra eredményéről. Különösen, ha azt edzéssel is támogatod. Ezzel a módszerrel ugyanis azt láthatod, mennyivel lettél karcsúbb. Míg a mérlegen az izom plusz kilóként tűnhet fel, addig itt azt fogod észrevenni, hogy jóval vékonyabb lettél. Arra azonban itt érdemes odafigyelned, hogy a vízvisszatartás plusz centiket jelenthet a hasadon.

Ezt úgy tudod a legjobban követni, hogy ha az eredményeidet minden alkalommal leírod, és később a menstruációs ciklusod szerint végzed el a viszonyítást, így például a hetedik napot a következő ciklus hetedik napjához hasonlítod. Nem érdemes azonban mindennap mérned magad, ha ez számodra stresszt jelent, a heti ellenőrzés bőven elégséges.

A méréshez használhatsz szalagot vagy más eszközt. Ideálisan a csípőbőséged ne legyen sokkal nagyobb a magasságod felénél.

Blog.hu ajánló