Csökkenti a rák kockázatát, erősíti az immunrendszert, szépíti a bőrt
Mi az?
A szelén, ami elengedhetetlen a szervezet működéséhez.

Nyereményjáték

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

Nyerj egy éves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg az egyik legjobb olasz kaja receptjét! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Elkerülheted a legrosszabbat, ha már most megveszed a gyerek ajándékát

Ezek a természetes kivonatok és olajok vasalják ki legkönnyebben a ráncokat (x)

Beindulnak a test öngyógyító folyamatai ettől a stresszoldó masszázstól - Próbáld ki! (x)

Feszesednek az izmok, eltűnik a narancsbőr és a zsír ettől a keringésjavító billenőmozgástól - Orvos ajánlja (x)

Azonnali orvosi segítséget kaphatsz egyetlen mobilapplikációval: egy gombnyomással érhető el otthonról (x)

beauty and style

Bombabiztos módszer a csizma szagtalanítására: csak 2 dolog kell hozzá »

Így használd a fahéjat az esküvőn: csodás dekoráció lehet belőle »

Készíts szemöldökfestéket természetes anyagokból: a legjobb recept »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szelén rettentő fontos anyag a szervezeted számára, a jellemzően a talajban előforduló nyomelemet azonban könnyű túladagolni is, tehát mindenképpen tudatosan kell fogyasztanod.

Ha valahol találsz egy jó paradió-lelőhelyet, jegyezd meg jól, ez a termény tartalmazza a legtöbb szelént a természetben előforduló források közül!

Egy kiegyensúlyozott reggeli a család minden tagja számára elengedhetetlenül fontos, de különösen a gyerekek megfelelő fejlődéséhez. A közös családi reggeli remek alkalom a napi feladatok átbeszélésére, így nemcsak testileg, de lelkileg is feltölthetjük magunkat közben. A helyes táplálkozáshoz és kiegyensúlyozott életmódhoz hasznos tippeket, inspirációt találtok a www.igyteljesazelet.hu oldalon.

Szelén

A szelén erősíti az immunrendszert, segít a szabadgyökök kialakulásának megfékezésében, antioxidáns hatása révén lassítja a bőr öregedését, és segít a méreganyagok kiválasztásában. Ezeken kívül hatékonyan közreműködik a rák kialakulásának megelőzésében, a rákos sejtek szaporodását meggátolja. Jótékony hatásait felsorolni szinte lehetetlen, de ezek közé tartozik még, hogy gátolja az erekben a vérrögképződést, ezáltal csökkenti az infarktus és a szélütés kockázatát.

Hogy honnan tudod a szervezetedbe juttatni? A szelén jellemzően a talajban található meg, ami hazánkban egyébként általában keveset tartalmaz belőle, sok egyéb mellett ez is közrejátszhat abban, hogy a szívvel kapcsolatos betegségek száma magas nálunk.

Természetes formában a barna rizs, a tonhal, a lazac és a tojás tartalmaz relatíve sokat ebből a nyomelemből, valamint az idehaza kevéssé elterjedt, azonban nagyon hasznos szupertáplálék, a paradió is gazdag szelénben.

A természetes forrásokon kívül pedig temérdek táplálékkiegészítő tartalmaz szelént, azonban ezeket érdemes tényleg nagyon körültekintően fogyasztanod, hiszen a szelénből egészen kicsi mennyiségre van szüksége napi szinten a szervezetnek, túladagolása pedig kedvezőtlen élettani hatásokkal járhat, szédülést, hányingert, rosszabb esetben depressziót, töredező körmöket és hajhullást eredményez. A napi ajánlott mennyiség ebből a nyomelemből férfiaknál 70, nőknél 55 mikrogramm, amit érdemes betartanod, az E-vitamin pedig segíti a felszívódását, hasznosulását.

Természetes E-vitamin-források

Ha már a szelénbeviteledre odafigyelsz, az sem árt, ha segítesz neki, hogy jobban hasznosuljon, fogyassz hát E-vitaminban gazdag táplálékokat!

Blog.hu ajánló