Ezt a vitamint kevesen pótolják, pedig fontos lenne
Amit a K2-vitaminról tudni kell
Az új kutatások régi tévhiteket döntöttek meg.

Ez is érdekelhet

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Hosszabb életű és illatosabb ruhák az Ariel új mosókapszuláival (x)

Minden második negyven feletti nőt érint a betegség: mégis tabutémának számít (x)

Ingyen felfedezheted Budapest legendás helyeit: csak ez az egy dolog kell hozzá (x)

beauty and style

Beyoncé új hajszíne hozza a Destiny’s Child-hangulatot: ritkán látni így az énekesnőt »

Gyorsan beszívódik, és remekül hidratál a testolaj: a testápolónál sokkal hatásosabb »

Nyárindító epres smoothie: tele vitaminnal, és istenien finom »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az orvostudomány korábbi állása szerint a K2-vitamint a bélbaktériumok állítják elő, ezért a szervezetnek nincs szüksége a külön pótlására - ez az elmélet mostanában azonban megdőlni látszik.

A legújabb kutatások szerint ugyanis az a mennyiség, ami az emésztőrendszerben termelődik és felszívódik, nem elégséges a szervezet hosszú távú egészségéhez. Tudd meg, mi mindenben játszik fontos szerepet a K2-vitamin, és hogyan adagolhatod!

A csontok egészségéért

Egy ember legnagyobb csonttömege a húszas évei végére alakul ki, innentől kezdve a csontok bomlása felgyorsul, és kevesebb új csont képződik. Ha nincs meg a megfelelő K2-vitamin-bevitel, egy idő után számolnod kell a csontok minőségének gyengülésével és a csontritkulással.

Bár a csontképződésért elsősorban a kalcium felelős, kevesen tudják, hogy K2-vitamin nélkül sajnos nem fejti ki a hatását, hiszen ez felelős az ideális kalcium-anyagcseréért: a kalciumot egy olyan fehérje építi be a csontokba, amelynek szüksége van a K-vitaminra.

A kalcium jótékony hatásai

Tudd meg, mik a kalcium egészségügyi hatásai, és milyen táplálékokkal viheted be a szervezetedbe!

Szív- és érrendszer

Nemcsak a megfelelő véralvadásban van szerepe, a K2-vitamin szív-, ér- és érfalvédő hatású is. Új kutatások szerint ráadásul az olyan betegségek valódi kiváltó oka is a K-vitamin-hiány lehet, amelyeket eddig az időskor gyakori velejárójának tartottak - mint például az erek, a vese és a lágyszövetek elmeszesedése.

Egy kiegyensúlyozott reggeli a család minden tagja számára elengedhetetlenül fontos, de különösen a gyerekek megfelelő fejlődéséhez. A közös családi reggeli remek alkalom a napi feladatok átbeszélésére, így nemcsak testileg, de lelkileg is feltölthetjük magunkat közben. A helyes táplálkozáshoz és kiegyensúlyozott életmódhoz hasznos tippeket, inspirációt találtok a www.igyteljesazelet.hu oldalon.

Így pótold!

A K2-vitamin főként állati eredetű táplálékokban található meg, ám ez az a vitamin, ahol ajánlott az étrend-kiegészítő fogyasztása, ugyanis természetes úton sajnos problémásan vinnél be belőle elegendőt a szervezetedbe. A napi szükséglet 90-120 mikrogramm az elfogadott nézetek szerint, de nehéz túladagolni, mert a felesleg lebontását bizonyos fehérjék meggátolják.

Ezt is szeretjük