Neked is veszélyben az egészséged?
Teszteld!
Mennyire élsz egészségtelenül, és vajon mit tehetsz annak érdekében, hogy fittebb legyél? Tesztünkből kiderül.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

Így csomózd meg a vékony övet, ha túl hosszú! Bájosabbá teszi a ruhát »

Így grimaszolj, ha későbbre akarod tolni a ráncosodást! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészséges és hosszú élethez nem kell egészségmániássá válnod, vagy teljesen átalakítanod az életmódodat. Néhány apró változtatással azonban egészen komoly eredményeket érhetsz el, minek köszönhetően nagyságrendekkel jobb kondícióba kerülhetsz akár már néhány hét alatt. Szeretnéd tudni, mennyire élsz egészségesen? Tesztünkből megtudhatod!

A stresszmentes életért

Az évek múlásával egyre több probléma szakad az ember nyakába. A munkahelyváltás, a gyermekek születése, esetleg a családon belüli haláleset mind-mind olyan esemény, mely megterheli az idegrendszert.

A negatív eseményekkel, illetve a változásokkal együtt járhat a stressz is. Ha pedig ez a tényező huzamosabb ideig az életed részét képezi, nagyobb eséllyel alakulhat ki nálad szívbetegség, emésztési probléma vagy daganatos megbetegedés. Ha azonban sikerül feldolgozni és levezetni a stresszt, meghosszabbíthatod az életed. A legjobb stresszellenes mozgásforma a jóga, de kipróbálhatod a meditációt is.

Mozdulj!

A barátok elhanyagolásához hasonlóan a testedzésről is sokan megfeledkeznek a mindennapi rohanásban. Pedig talán a rendszeres mozgás a legfontosabb az egészségmegőrzés szempontjából.

Nem kell több órát szentelned a sportra, már napi húsz perc mozgás is sokat lendíthet a közérzeteden, ha rendszeresen végzed. Sétálj, kerékpározz, fuss, ússz, vagy sportolj bármit, ami jólesik.

A társaság szerepe

Ne legyen örök kifogás, hogy folyton dolgozol, nem érsz rá semmire. Hosszútávon nem csupán unalmas, de egészségtelen is, hogy pusztán a munkahelyed és a lakásod között ingázol. Szakíts időt a családodra és a barátaidra. Ők azok, akiknek a közelében lelkileg feltöltődhetsz, társaságuk jó hatással lesz az egészségedre is. Segítségükkel kiegyensúlyozottabb, aktívabb lehetsz, minek köszönhetően nagyobb valószínűséggel kerülnek el a különböző betegségek.

Helyes táplálkozás

Nem szabad megfeledkezned róla, hogy a zsírszegény, diétás étrend nem egyenlő az egészséges táplálkozással. Érdemes odafigyelned arra, hogy megfelelő arányban fogyaszd az egyes élelmiszercsoportokat.

Igyekezz visszaszorítani a vörös húsok fogyasztását, helyettük inkább egyél omega-3 zsírsavakban gazdag halféléket. Ezenkívül különösen fontos, hogy minden nap fogyassz gyümölcsöt, zöldséget, hiszen ez elengedhetetlen a kiegyensúlyozott emésztéshez és az immunrendszer védelméhez. Arról se feledkezz meg, hogy elegendő folyadékot – körülbelül két litert – fogyassz naponta. Végül pedig elengedhetetlen, hogy az egészséges táplálkozás rutinná váljon.

További egészségvédő tippek

  • Fogyassz magas rosttartalmú gabonapelyhet reggelire. Nem csupán a székrekedés ellen jelent hatékony megoldást, hanem védelmet biztosít a kettes típusú cukorbetegséggel szemben, és segít a fogyókúrában is.
  • Ha naponta szedsz olyan multivitamint, mely 400 milligramm folsavat tartalmaz, 75%-kal csökkentheted a vastagbélrák kialakulását.
  • Aludd ki magad! Ha hét-nyolc órát alszol naponta, erősítheted immunrendszeredet, így számtalan betegség kialakulását megelőzheted.
  • Fogyassz halat! Ha hetente legalább egyszer halat eszel, 40%-kal csökkentheted a szívinfarktus, a rákos megbetegedések, illetve a reumás ízületi gyulladás kialakulásának veszélyét.
Cikkünk a Törődjön többet egészségével! című könyv
alapján készült.

Mindig is csodáltad azokat, akik fiatalabbnak tűnnek a koruknál? Mi lehet a titkuk? Hogyan tudják megőrizni szellemi frissességüket, és hogyan tudnak idős koruk ellenére is jó formában maradni?
Sok hasznos egészségügyi tanácsot és naprakész információt olvashatsz a könyvben a fontos orvosi szűrővizsgálatokról, az étrend-kiegészítőkről, a rendszeres testmozgásról vagy az emlékezőképesség fejlesztéséről.
Megmutatja, hogyan veheted kézbe életed irányítását, és élvezheted a hosszú és egészséges élet minden pillanatát.

Kiadja a Reader’s Digest.
Ára 6990 Forint.
A könyvet itt rendelheted meg »

OLVASD EL EZT IS!

no tanul
  • tanulás
  • táplálkozás

Ezeket edd vizsgaidőszakban!

Blog.hu ajánló