9 hétköznapi táplálék, ami vitaminhiányt okoz
Bizonyos élelmiszerek feldolgozásához szervezetednek túl sok vitaminra van szüksége. Tudod, melyek ezek?

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Széles csípő, nagy popsi: így öltözz ősszel, ha nőies körte alakod van »

Így fesd ki a szemed, ha lelógó szemhéjad van - Nem tűnsz többé morcosnak »

A 79 éves Jane Fonda retus nélkül mutatta meg magát - Most is gyönyörű »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha szervezetedben vitaminhiány alakul ki, immunrendszered meggyengül, és nagyobb valószínűséggel kapsz el különféle betegségeket. Ez az állapot különösen az őszi-téli időszakokban fenyegeti szervezetedet, de bizonyos ételek túlzásba vitt fogyasztása is rizikófaktort jelent.

Zsíros élelmiszerek

A zsírok mikrotápanyag-tartalma a nullával egyenlő, mégis túl nagy helyet követelnek maguknak az étkezések során. Egy amerikai átlagpolgár például a kalóriái mintegy 40%-át fedezi különböző zsírokból. A telített - leginkább állati - zsírokban gyakorlatilag semmi nincs, amit a szervezet hasznosítani tudna.

Ahhoz, hogy az anyagcsere során egyáltalán feldolgozza őket a szervezet, vitaminokra van szükség. Sokan terhelik le testüket ily módon, ahelyett, hogy tápanyagokban gazdag zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztanának. Ennek az étrendnek aztán egyenes következménye a cukorbetegség, valamint a szívbetegség és az érrendszeri megbetegedés.

Veszélyes táplálékok

  • Zsíros marhahús.
  • Sertéshús és -zsír.
  • Zsíros tejtermékek.

Túlságosan feldolgozott élelmiszerek

A túlságosan feldolgozott, valamint ballasztanyagokban szegény, ám gyorsan hozzáférhető szénhidrátokban gazdag élelmiszerek fogyasztása az utóbbi években sokszorosára nőtt.

Az emberi anyagcsere azonban nem erre lett kitalálva. Ahhoz ugyanis, hogy a nagyobb mennyiségű, gyorsan hozzáférhető cukorral a szervezet bármit is tudjon kezdeni, inzulin segítségével előbb egy közvetítő közegben - a zsírsejtekben - kell elhelyeznie azokat. Onnantól azonban gyakran már igen nehéz kinyerni az energiát. Olyan ez, mint egy egyirányú utca a zsírsejtek felé.
A természetes valójukban meghagyott élelmiszerek - teljes kiőrlésű gabonafélék, feldolgozatlan zöldségek, gyümölcsök - energiája ezzel szemben sokkal lassabban kerül a véráramba. Az ilyen étrend jól kiegyenlített, állandó energiaellátást biztosít, nem okoz sem elhízást, sem pedig vitaminhiányt.

Veszélyes táplálékok

  • Halrudacskák.
  • Zacskós levesek.
  • Félkész konzervek.

Cukros táplálékok

A cukorban gazdag étkezés nem csupán kövérít, hanem a mikrotápanyagok szempontjából egyenesen éhezteti a sejteket. Az esetek nagy többségében a túlsúlyos emberek sejtjei szenvednek a legnagyobb mikrotápanyag-hiányban.
A mértéktelen cukorfogyasztás vitaminhiányt okoz, ugyanis emésztése során számtalan vitamint és nyomelemet elvon szervezetedtől. Kutatások szerint például a testben a cukor elvonja a B1-vitamint, aminek fontos szerepe van a hangulat szabályozásában, valamint a koncentrációs készség megtartásában. Így, bár az édességfogyasztás rövidtávon vidámító hatással van a szervezetre, a túlzásba vitt cukorfogyasztás hosszabb távon épp ellentétes hatást vált ki.

Veszélyes táplálékok

  • Cukros üdítők.
  • Péksütemények.
  • Színes cukorkák - például gumicukor.

Mire érdemes figyelned?

Természetesen olykor megengedheted magadnak, hogy vörös húst fogyassz, félkész élelmiszereket egyél, vagy édesség legyen a desszert, a lényeg az egyensúlyon van. Rendszeresen fogyassz zöldséget, gyümölcsöt, inkább szárnyasokat egyél, és a répacukor helyett gyümölcscukrokkal, mézzel elégítsd ki édesség utáni vágyadat.

Cikkünk Andreas Jopp Veszedelmes vitaminhiány című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

mobil no
  • megelőzés
  • a hosszú élet titka

Mit tegyél, ha 100 évig szeretnél élni?

Blog.hu ajánló