Meglepően szépek az új vasúti kocsik: nézd meg, hamarosan akár te is utazhatsz ilyenen!

A magyar vasútvállalat felavatta az új szerelvényeket.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Nagy teljesítményű dízelmozdonnyal bővült a nemzetközi forgalomban közlekedő exkluzív európai kirándulóvonat, a Continental Classic Express flottája október 6-án. Ezzel az új beruházással vált teljessé annak a luxus-, azaz osztályon felüli szerelvénynek a felépítése, amely Magyarország egyik legfiatalabb vasútvállalatának, a Continental Railway Solution Kft.-nek a tulajdonában van. A mozdonyt Iain Lindsay, az Egyesült Királyság magyarországi nagykövete és Szigeti András, a vállalat ügyvezetője avatta fel.

A Continental Railway Solution Kft. eddig közel 300 millió forint magántőkét ruházott be a vasúti luxus személyszállítási szolgáltatásába az elmúlt két évben. A teljes befektetés értéke várhatóan megközelíti majd az 1 milliárd forintot 2018 végéig.

- Nagy örömömre szolgál, hogy részt vehetek ezen a rendezvényen, és az Egyesült Királyság nagyköveteként tovább erősíthetem a brit-magyar kapcsolatokat. Büszke vagyok rá, hogy a turizmus ezen szegmensében is jelen van a brit tudás és érték, ezzel is hozzájárulva a magyar gazdaság sikerességéhez - mondta Iain Lindsay a beszédében.

A Continental Railway Solution vasúttársaságot 2014-ben két magyar és egy angol magánszemély, Timothy Gilbert alapította, aki szakmai befektetőként vesz részt a vállalat életében, míg a másik két tulajdonos a menedzsment tagja. A cég fő profilja a turizmus, ezen belül Magyarországon egyedülálló módon a nappali luxusszolgáltatást nyújtó vasúti személyszállítás, utazásszervezés és chartervonatok közlekedtetése.

Ezen szolgáltatását a vállalat a Continental Classic Express névre keresztelt, egyedi kialakítású luxusszerelvényével és speciálisan képzett személyzetével bonyolítja le, főleg angolszász és németországi piacokról érkező vendégek számára, Közép-Európa területén.

Nosztalgia a vonatokon

A Continental Classic Express szerelvénye a vasúti utazás utolsó aranykorát, a 1960-as éveket idézi fel. Ekkor álltak forgalomba Európában a Trans Europe Express vonatjáratok, melyek csak első osztályú és étkezőkocsikkal közlekedtek.

A TEE vonatok rendkívül magas szintű vendéglátást kínáltak a fedélzeten, beleértve a vonat konyhájában frissen elkészített ételsort. Ezek a szerelvények speciális, nagy sebességű vasúti személykocsikkal közlekedtek, így az első 200 kilométer/órás sebességgel rendszeresen közlekedő vagonok voltak Európában.

- A kizárólag nappal közlekedő luxusvonat-szolgáltatás az a piaci szegmens, amelyet Közép-Európában egyedülálló módon először mi kínálunk, nem titkoltan kicsit az angliai luxusvonatozás koncepciójára építve. Ennek megfelelően például a Continental Classic Express egyszerre maximum csak hat órát van úton, amely idő alatt egy főétkezést kínálunk a fedélzeten. Az utazás során a vonaton felszolgált ételek pedig mind frissen, ennek az étkezőkocsinak a konyhájában készülnek - mondta el Szigeti András, a cég ügyvezetője.

Így épültek fel a kocsik

A Continental Classic Express alapflottája jelenleg két kocsiból áll. Az egyik, a 42 ülőhelyet biztosító étkezőkocsi Európa leghosszabb vasúti személykocsija. Ezt a kocsit egy, korábban a TEE részére gyártott vagonból alakítottak ki, újítottak fel magyar szakemberek a mai kor elvárásainak megfelelő műszaki és technikai igények szerint, a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzemében.

A felújításban a kocsiszekrény, a forgóváz, a klímatechnika és az elektronika felújítása mellett kiemelt szerepet kaptak az asztalosok és kárpitosok, akik újragyártották az eredeti terveken és fényképeken szereplő a falburkolatokat, lámpákat és bútorokat, visszaalakítva az évtizedek során műanyaggal és másféle üveggel pótolt elemeket.

Képeken a legismertebb luxusvonat

Az Orient Expresszre máig lehet kapni jegyet. Igaz ugyan, az ára borsos, de a kínált luxus kifogástalan.

Elképesztő luxus: tudtad, hogy most is lehet utazni az Orient Expresszel?

Nézegess képeket!

Elolvasom

A Continental Classic Express szalonkocsiját a mindenkori osztrák kancellár kényelmére terveztették, és gyártották 2004-ben. Ez a teljesen egyedi vagon a vasúti utazás legmagasabb fokát nyújtja vendégek számára: exkluzív belső elrendezése öt darab kétszemélyes hálófülkét, ebből egy franciaággyal és zuhanyzóval felszerelt egy lakosztályt, valamint egy kényelmes fotelekkel felszerelt társalgó bárhelyiséget tartalmaz.

A cég másik személyszállításban üzemeltett szerelvénye a Continental Pullman Express, amely két első osztályú és egy bárkocsiból fog állni. Ezek együttes kapacitása száz fő, és a jövő év tavaszán állnak majd üzembe.

Habár a vasúttársaság fő profilja a luxus személyszállítás, reagálva a piaci szereplők megkeresésére a CRS vasúti logisztikai szolgáltatást is folytat a belföldi partnerek mellett közép-európai vasúttársaságok számára is. Eszerint vonat- és mozdonyszemélyzetet, továbbá vontatást biztosítanak olyan piaci szegmensek számára, amelyek kiszolgálása eddig nem volt biztosított.

Az anyaság kihívásai cukormáz nélkül

A Femina Klub júniusi vendége Ráskó Eszter humorista lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az anyaság és a nőiség kihívásairól beszélget. Vajon létezik-e recept a gyerekneveléshez? Miért olyan káros a tökéletes anya mítosza? Hogyan lehet az önazonosság és az önfelvállalás révén a nőknek felvértezni magukat a 21. századi normákkal szemben?

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. június 3. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Ezt is szeretjük