Ilyen vasúti kocsikon utazhatunk 2014-től: szépek a képek
Kíváncsi vagy a MÁV új IC+ kocsijaira? Már 2014-ben forgalomba állnak.

Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

Zöldebb iskolát a gyermekeinknek: csatlakozz egy nagyszerű jótékonysági programhoz! (x)

Mitől olyan jók a kézműves termékek? (x)

beauty and style

Nem mindegy, milyen szögből fényképeznek: több centit lecsalhatsz így a derekadból »

8 frizurabaki, ami 10 évvel bárkit öregebbnek mutat »

Ezek a legdivatosabb állatmintás darabok az üzletekben: 10 ezer forint alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A MÁV-Gépészet Zrt. még májusban mutatta be a szolnoki vasútijármű-gyártás első két új InterCity+ kocsiját, melyek közül az egyik akkor 90%-os, a másik 60%-os készültségi állapotban volt.

A berendezés nagyon modern

Azóta folyamatosan zajlanak a munkálatok, illetve a tesztelések, az utasok pedig a tervek szerint az év végén találkozhatnak először a hazai gyártású, korszerű személyszállító vagonokkal.

Légkondi és wifi

Az új kocsik légkondicionáltak lesznek, a hordozható számítógépek, mobil eszközök energiáját biztosító elektromos csatlakozókkal látják el őket, valamint GPS-vezérelt, fedélzeti és audiovizuális utastájékoztató-rendszerrel rendelkeznek.

Az ingyenes internetezés lehetőségét a vasúttársaság wifihálózattal biztosítja majd, a kocsikat emellett belső videofelügyeleti rendszerrel is ellátják.

A járművek legnagyobb megengedett sebessége 200 kilométer lesz óránként, amit leginkább a Németországba közlekedő vonatokban lehet majd kihasználni.

Uniós támogatást is kapott a projekt

A MÁV 2012 januárjában jelentette be, hogy két IC+ kocsi építésével a 18 éve szünetelő hazai járműgyártás éled újra.

Az IC+ kívülről

Az 1,4 milliárd forint költséggel járó projekt része az Új Széchenyi Tervnek, és elnyerte az Európai Unió 462 millió forintos támogatását is.

Nem az egyetlen

Nem az IC+ kocsik azonban az egyetlenek, melyek jövőre forgalomba állhatnak. A MÁV-START Zrt. 2014-re ígéri az első FLIRT-motorvonatok üzembe helyezését is.

Ilyen kedvezményeket ad most a MÁV
A MÁV üzletpolitikai kedvezményeit kevesebben ismerik, mint az államilag előírt díjcsökkentési formákat. Kattints ide, és tudj meg többet!

A 42 alacsonypadlós kocsi külsőre a már jól megszokott kék-sárga színben pompázik majd, a lehető legkorszerűbb eszközökkel felszerelve.

A szerelvényeket ingyenes wifihálózattal biztosítják, illetve a számítógépek áramellátottsága is megoldott lesz az ülések alá épített csatlakozóaljzatokkal. Az utastérben monitorok felszerelésével az utazással kapcsolatos minden információt közzétesznek, de a közbiztonság fenntartásának érdekében a szerelvényeket a legkorszerűbb vasútbiztonsági rendszerrel is ellátják.

A FLIRT-motorvonatok látványterve

A járműveket természetesen klímával is felszerelik, és az uniós szabályoknak megfelelően akadálymentesítik. Az új kocsik az előzetes tervek alapján a Budapest-Martonvásár-Székesfehérvár, a Budapest-Százhalombatta-Pusztaszabolcs, a Budapest-Esztergom, a Budapest-Vác-Szob, a Budapest-Veresegyház-Vác és a Budapest-Monor vasútvonalon közlekednek majd.

Furcsa dolgok, melyekért megbírságolhatnak

Nem árt, ha óvatos vagy a vonaton és buszon, ugyanis olyan okok miatt is megbírságolhatnak, melyekről talán nem is tudsz.

Fotók: www.mav-start.hu.

Ezt is szeretjük