Újabb járatokon kell többet fizetni
Egyre rosszabb a helyzet az utasok szempontjából
Már nemcsak a fapados járatokon kell külön fizetni a poggyászért.

Ez is érdekelhet

Lépj most a gondtalan nyugdíjas éveidért! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

beauty and style

Gyönyörű, natúr smink karácsonyra: ezt viseld, ha nem akarsz túlzásokba esni »

Ez az app segít, hogy mindig hidratált legyél: figyelmeztet, mennyi vizet kell innod »

Zavarba ejtő fotókon pózol a 16 éves modell: az arca egy kislányé, de nőként néz a kamerába »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fapados járatok térnyerése olyanok számára is megnyitotta a repülőgépes utazások lehetőségét, akik korábban álmodni sem mertek minderről a nagy múltú légitársaságok gyakran igen borsos árai miatt.

Ma szinte a legtöbb európai nagyvárosba el lehet jutni tíz- vagy néhány tízezer forintért, azonban nem árt tisztában lenni vele, hogy az olcsó jegyárakért cserébe bizonyos szolgáltatásokért magas díjat szabnak ki a fapados társaságok. Ugyanakkor a klasszikus légitársaságok is alkalmazkodnak a piachoz, többek között azzal, hogy előbbi felfogásnak egy részét átemelik saját üzleti stratégiájukba.

A fapados járatok hátránya: fizetni kell a poggyászfeladásért

A fapados légitársaságok árai jelentősen kedvezőbbek, köszönhetően annak, hogy működési költségeiket minimalizálják, többek között online és telefonos foglalási rendszereikkel, a modern, fiatal gépek használatából adódó alacsony benzinköltségekkel, valamint többek között azzal, hogy gyakran nem a központi reptereket használják.

Mindemellett a különféle szolgáltatásokért plusz pénzt kell fizetni. Ezek közé tartozik a fedélzeti étel- és italfogyasztás, a reptéri becsekkolás - van, ahol csak az otthoni ingyenes - vagy épp az adott hely lefoglalása és az elsőbbségi beszállás. A legtöbb fapados társaságnál ugyanis nincs előre megadott hely, az utasok véletlenszerűen foglalják el üléseiket.

A hagyományos légitársaságok is fapadosodnak?

A kézipoggyászt leszámítva a poggyászfeladás sem ingyenes, ellentétben a hagyományos légitársaságok gyakorlatával, legalábbis korábbi gyakorlatával. A hírek szerint ugyanis a holland KLM légitársaság európai járatain 2013. május 14-től a poggyászfeladás már nem ingyenes, az újítást pedig az Air France is pártolta.

Mindez azonban csak a turistaosztályra vonatkozik, továbbá számos olyan utas van, aki mentesül alóla, többek között a vállalati ügyfelek, a céges hűségprogram tagjai vagy a törzsutasok. A poggyászfeladás ára elővételben 15 euró, a reptéren pedig 30 euró. Ez egy bőröndre érvényes, a továbbiakért elővételben 45 eurót, a helyszínen pedig 70 eurót kell fizetni.

A travelo.hu online utazási magazin cikke szerint a légitársaság mindezt a piaci igények megváltozásával indokolta, továbbá az utasok igényeivel, arra hivatkozva, hogy utóbbiak jobban szeretik, ha maguk választják meg az igénybe vehető szolgáltatásokat, valamint többségük egyébként is csak kézipoggyásszal utazik.

A cikk kiemeli, hogy a légitársaság így próbálja hosszú távon alacsonyan tartani árait, azonban egyfajta fapadosodásról is beszél a hagyományos társaságok esetében, ezért megpróbált utánajárni, irányadó-e ez a tendencia. Ennek eredményeként a cikk írója arra jutott, hogy a többség még tartja magát az ingyenes poggyászfeladáshoz, van azonban olyan légitársaság - név szerint a British Airways -, ahol ez már nem minden esetben igaz.

Hányszor és hova utaznak a magyarok?

Kíváncsi vagy, egy évben hányszor utaznak a magyarok, illetve pontosan hova? Nézd meg a videót!

Mindemellett azonban nemcsak Európára jellemző, hogy egyes légitársaságok megpróbálnak a díjszabások megreformálásával alkalmazkodni a növekvő üzemanyagárak és a piac jelentette kihívásokhoz. A Samoa Air járatain például az utas és csomagja által közösen kitett súly szerint kell jegyárat fizetni. A nagy port kavart újításról ide kattintva olvashatsz bővebben.

Ezt is szeretjük