Újabb járatokon kell többet fizetni
Már nemcsak a fapados járatokon kell külön fizetni a poggyászért.
A fapados járatok térnyerése olyanok számára is megnyitotta a repülőgépes utazások lehetőségét, akik korábban álmodni sem mertek minderről a nagy múltú légitársaságok gyakran igen borsos árai miatt.
Ma szinte a legtöbb európai nagyvárosba el lehet jutni tíz- vagy néhány tízezer forintért, azonban nem árt tisztában lenni vele, hogy az olcsó jegyárakért cserébe bizonyos szolgáltatásokért magas díjat szabnak ki a fapados társaságok. Ugyanakkor a klasszikus légitársaságok is alkalmazkodnak a piachoz, többek között azzal, hogy előbbi felfogásnak egy részét átemelik saját üzleti stratégiájukba.
A fapados járatok hátránya: fizetni kell a poggyászfeladásért
A fapados légitársaságok árai jelentősen kedvezőbbek, köszönhetően annak, hogy működési költségeiket minimalizálják, többek között online és telefonos foglalási rendszereikkel, a modern, fiatal gépek használatából adódó alacsony benzinköltségekkel, valamint többek között azzal, hogy gyakran nem a központi reptereket használják.
Mindemellett a különféle szolgáltatásokért plusz pénzt kell fizetni. Ezek közé tartozik a fedélzeti étel- és italfogyasztás, a reptéri becsekkolás - van, ahol csak az otthoni ingyenes - vagy épp az adott hely lefoglalása és az elsőbbségi beszállás. A legtöbb fapados társaságnál ugyanis nincs előre megadott hely, az utasok véletlenszerűen foglalják el üléseiket.
A hagyományos légitársaságok is fapadosodnak?
A kézipoggyászt leszámítva a poggyászfeladás sem ingyenes, ellentétben a hagyományos légitársaságok gyakorlatával, legalábbis korábbi gyakorlatával. A hírek szerint ugyanis a holland KLM légitársaság európai járatain 2013. május 14-től a poggyászfeladás már nem ingyenes, az újítást pedig az Air France is pártolta.
Mindez azonban csak a turistaosztályra vonatkozik, továbbá számos olyan utas van, aki mentesül alóla, többek között a vállalati ügyfelek, a céges hűségprogram tagjai vagy a törzsutasok. A poggyászfeladás ára elővételben 15 euró, a reptéren pedig 30 euró. Ez egy bőröndre érvényes, a továbbiakért elővételben 45 eurót, a helyszínen pedig 70 eurót kell fizetni.
-
Kék és fehér cirkónia kristályokkal díszített ezüst fülbevaló14 900 Ft
-
Édesvízi igazgyöngy szett cseppre fűzve27 390 Ft
-
Cirkónia kristállyal díszített édesvízi igazgyöngy fülbevaló négyszög foglalattal15 900 Ft
-
Tappancs ezüst nyaklánc cirkóniával8 900 Ft
-
Édesvízi igazgyöngy nyaklánc szögletes cirkónia díszítéssel14 990 Ft
-
Cirkónia spirál ezüst nyaklánc apró virágokkal19 900 Ft
-
Édesvízi igazgyöngy nyaklánc különlges cirkónia dísszel12 900 Ft
-
Cirkónia tündöklés ezüst fülbevaló13 990 Ft
-
Zöld cirkóniával díszített ezüst beszúrós fülbevaló5 490 Ft
-
Színjátszó fehér opálos és cirkónia kristályos ékszerszett19 990 Ft
-
Cirkónia kristályos minimalista ovális ezüst fülbevaló19 990 Ft
-
Apró cirkónia kristályokkal díszített buzogány formájú elegáns ezüst fülbevaló12 900 Ft
-
Kék opálos csepp alakú ezüst fülbevaló cirkóniával11 900 Ft
-
Édesvízi igazgyöngy fülbevaló nagy méretű cirkóniával10 900 Ft
-
Cirkónia kristállyal díszített édesvízi igazgyöngy nyaklánc négyszög foglalattal14 900 Ft
A travelo.hu online utazási magazin cikke szerint a légitársaság mindezt a piaci igények megváltozásával indokolta, továbbá az utasok igényeivel, arra hivatkozva, hogy utóbbiak jobban szeretik, ha maguk választják meg az igénybe vehető szolgáltatásokat, valamint többségük egyébként is csak kézipoggyásszal utazik.
A cikk kiemeli, hogy a légitársaság így próbálja hosszú távon alacsonyan tartani árait, azonban egyfajta fapadosodásról is beszél a hagyományos társaságok esetében, ezért megpróbált utánajárni, irányadó-e ez a tendencia. Ennek eredményeként a cikk írója arra jutott, hogy a többség még tartja magát az ingyenes poggyászfeladáshoz, van azonban olyan légitársaság - név szerint a British Airways -, ahol ez már nem minden esetben igaz.
Hányszor és hova utaznak a magyarok?
Kíváncsi vagy, egy évben hányszor utaznak a magyarok, illetve pontosan hova? Nézd meg a videót!
Mindemellett azonban nemcsak Európára jellemző, hogy egyes légitársaságok megpróbálnak a díjszabások megreformálásával alkalmazkodni a növekvő üzemanyagárak és a piac jelentette kihívásokhoz. A Samoa Air járatain például az utas és csomagja által közösen kitett súly szerint kell jegyárat fizetni. A nagy port kavart újításról ide kattintva olvashatsz bővebben.
OLVASD EL EZT IS!
- balaton
- aktuális
800 millió forintba került
- ausztria
- aktuális
Ilyen változásokat terveznek a metrón: elképesztő lesz, ha megvalósul!
- átverés
- buktató