Miért remeg a kormánykerék vezetés közben? 5 ok, ami az ijesztő jelenség mögött állhat
A kormánykerék rázkódása mögött több dolog is meghúzódhat, mindenképpen érdemes utánajárni, ha rendszeresen fennáll a probléma.

- Kristen Stewart ennél furcsább ruhát még nem viselt: teljesen átlátszó, de ez a legkisebb baja »
- Teljes stílusváltáshoz kért segítséget az 58 éves nő: csodásan átalakult a szakemberek keze alatt »
- Anya Taylor-Joy szimpla eleganciája szuper inspirációbomba a nőies szettekhez: csodásan fest a Dior kampányában »

- Végleg törlődhet a Gmail-fiókod összes levele, ha ezt csinálod: több milliárd ember érintett
- Jelentős szigorítás várhat az autósokra: sokan elveszíthetik miatta a jogosítványukat
- Gyerekként a Barátok közt Berényi Danija volt: ennyit változott 24 év alatt Váradi Zsolt
- Lilu és Ördög Nóra közös műsorvezetése nem működött: a szőke tévés kitálalt, miért
- Ki volt Az arany ember szerelme? 10 kérdés az iskolai kötelező olvasmányokból
A kormánykerék göröngyös utak miatt is rázkódhat, ám ha véget ér a kátyús szakasz, legtöbbször a kellemetlen remegés is megszűnik.
Bizonyos esetekben az útviszonyoktól függetlenül fennáll a probléma, ilyenkor a járműben keresendő a jelenség forrása - legtöbbször ekkor már csak szakember orvosolhatja a hibát.
Fékezéskor rázkódó kormánykerék
A gumiabroncsok állapota is nagyban befolyásolja a kormánykerék helyzetét. Ha fékezés közben erős rázkódást érzel a kormányon, elképzelhető, hogy nem megfelelően, vagy régen centrírozott gumiabroncsok okozzák. Ahogy súrlódnak a talajjal, a kiegyensúlyozatlanság vibrációt okoz, ennek hatását érzi a sofőr.

Kopott gumit is jelezhet a rázkódás, ilyenkor az abroncsokon látható mintázatok mélységét érdemes megvizsgálni. A halvány mélyedések jelzik a gumi vékonyodását, ami nemcsak defekthez, hanem deformálódott abroncsokhoz is vezethet. Az eltérő kopottságból adódóan nincs kiegyenlítve a kocsi egyensúlya, aminek köszönhetően zavaróan rázkódni fog a jármű fékezéskor - kiváltó oka lehet csapágyprobléma vagy a kerekek különböző légnyomása.
Súlyosabb esetben a kocsi fékeivel állhat összeköttetésben a hiba, amikor a fékbetétetek vagy a féktárcsák kopottak. A változó vastagságú féktárcsák és betétek esetében nincs feltétlenül szükség cserére, mivel ugyanez a probléma újra és újra elő fog kerülni pár ezer kilométer használat után.
A fékrendszer geometriai tényezőihez kell igazítani a tárcsákat, úgynevezett felszabályozás módszerével. Ezért tapasztalják sokan az új féktárcsák felszerelése után nem sokkal a bosszantó rázkódást, mivel gyártás során ezt a felszabályozást automatikusan elvégzik, a frisseknél azonban külön kell kérni és fizetni érte.
Fékezés nélkül rázkódik
Ha bizonyos sebesség felett, tehát nem fékezés hatására, kezd remegni a kormánykerék, valamilyen futóműhibára utal. Ilyenkor legtöbbször kiegyensúlyozatlan az autó, amit plusz súlyokkal lehet megszüntetni, szakemberek stabilizálják ki a kerekeket. Mindenképpen érdemes autószerelő segítségét igénybe venni.

A kormánykerék remegését nehéz meghatározni, összetett problémák okozhatják az irritáló állapotot. Akár a gumival, a futóművel vagy a fékrendszerrel van probléma, a gyakori rázkódást érdemes kivizsgáltatni.
Átmennél most is a KRESZ-vizsgán? 10 gyors kérdés, és kiderül
A jogosítvány megszerzését követően az ember elméletileg biztos lehet abban, hogy a forgalomban való részvételhez megfelelő tudás birtokában van, képes gyorsan helyes döntést hozni éles helyzetben.
(Képek forrása: Getty Images Hungary)