Miért remeg a kormánykerék vezetés közben? 5 ok, ami az ijesztő jelenség mögött állhat
A kormánykerék rázkódása mögött több dolog is meghúzódhat, mindenképpen érdemes utánajárni, ha rendszeresen fennáll a probléma.

- A 60 éves Meg Ryan letisztult szettekben is mindig csinos és nőies: a Top Gun egykori sztárja a klasszikus stílus híve »
- A szezon legnőiesebb sztárfrizurái sokféleképpen variálhatók: nem csak akkor mutatnak jól, ha fodrász szárítja be őket »
- Ez az amerikai divattervező hozta vissza a letűnt eleganciát: Charles James még Christian Diort is megihlette »

- 10 ismert magyar közmondás, amiből elvettünk egy-egy szót: tudod, mi hiányzik?
- Helyesíráskvíz: ironikus vagy irónikus? Tudod, hogy írjuk helyesen?
- Hogy néz ki egy női test több mint 50 kiló fogyás után? 8 nő előtte-utána képeken mutatta a változást
- Vastag Csaba címlapon új barátnőjével: a gyönyörű Evelinnel már össze is költöztek
- Heather Locklear lányából szőke szépség lett: a 24 éves Ava le sem tagadhatná édesanyját
A kormánykerék göröngyös utak miatt is rázkódhat, ám ha véget ér a kátyús szakasz, legtöbbször a kellemetlen remegés is megszűnik.
Bizonyos esetekben az útviszonyoktól függetlenül fennáll a probléma, ilyenkor a járműben keresendő a jelenség forrása - legtöbbször ekkor már csak szakember orvosolhatja a hibát.
Fékezéskor rázkódó kormánykerék
A gumiabroncsok állapota is nagyban befolyásolja a kormánykerék helyzetét. Ha fékezés közben erős rázkódást érzel a kormányon, elképzelhető, hogy nem megfelelően, vagy régen centrírozott gumiabroncsok okozzák. Ahogy súrlódnak a talajjal, a kiegyensúlyozatlanság vibrációt okoz, ennek hatását érzi a sofőr.

Kopott gumit is jelezhet a rázkódás, ilyenkor az abroncsokon látható mintázatok mélységét érdemes megvizsgálni. A halvány mélyedések jelzik a gumi vékonyodását, ami nemcsak defekthez, hanem deformálódott abroncsokhoz is vezethet. Az eltérő kopottságból adódóan nincs kiegyenlítve a kocsi egyensúlya, aminek köszönhetően zavaróan rázkódni fog a jármű fékezéskor - kiváltó oka lehet csapágyprobléma vagy a kerekek különböző légnyomása.
Súlyosabb esetben a kocsi fékeivel állhat összeköttetésben a hiba, amikor a fékbetétetek vagy a féktárcsák kopottak. A változó vastagságú féktárcsák és betétek esetében nincs feltétlenül szükség cserére, mivel ugyanez a probléma újra és újra elő fog kerülni pár ezer kilométer használat után.
A fékrendszer geometriai tényezőihez kell igazítani a tárcsákat, úgynevezett felszabályozás módszerével. Ezért tapasztalják sokan az új féktárcsák felszerelése után nem sokkal a bosszantó rázkódást, mivel gyártás során ezt a felszabályozást automatikusan elvégzik, a frisseknél azonban külön kell kérni és fizetni érte.
Fékezés nélkül rázkódik
Ha bizonyos sebesség felett, tehát nem fékezés hatására, kezd remegni a kormánykerék, valamilyen futóműhibára utal. Ilyenkor legtöbbször kiegyensúlyozatlan az autó, amit plusz súlyokkal lehet megszüntetni, szakemberek stabilizálják ki a kerekeket. Mindenképpen érdemes autószerelő segítségét igénybe venni.

A kormánykerék remegését nehéz meghatározni, összetett problémák okozhatják az irritáló állapotot. Akár a gumival, a futóművel vagy a fékrendszerrel van probléma, a gyakori rázkódást érdemes kivizsgáltatni.
Átmennél most is a KRESZ-vizsgán? 10 gyors kérdés, és kiderül
A jogosítvány megszerzését követően az ember elméletileg biztos lehet abban, hogy a forgalomban való részvételhez megfelelő tudás birtokában van, képes gyorsan helyes döntést hozni éles helyzetben.
(Képek forrása: Getty Images Hungary)