A világ egyik legszokatlanabb étterme 50 méter magasan függ a levegőben - 6 hely, amit érdemes kipróbálni Dubajban

Dubajban egészen különleges helyeket, éttermeket is kipróbálhat az ember. Összegyűjtöttük a kedvenceinket.

Éttermek és programok Dubajban
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Dubajról legtöbbeknek talán a különleges felhőkarcolók vagy a gyönyörű tengerpart jut eszébe, ám ezeken kívül is sok izgalmas hely és program várja a turistákat. A legek városában rengeteg, egészen különböző stílusú étterem közül is választhat az ember.

Én három aktív napot töltöttem Dubajban, és csapatunkkal kipróbáltunk közülük néhányat - hagyományosat és egészen különlegeset, olcsóbbakat és luxuskategóriásakat egyaránt. Most pedig összegyűjtöttem, melyek azok, amiket mindenképpen érdemes megnézni. Legnagyobb kedvencem a mesebeli sivatagi vacsora volt, az ötven méter magasra felfüggesztett étterem pedig amennyire meglepő és kezdetben félelmetes volt, annyira élveztem.

Helyek, amiket érdemes kipróbálni Dubajban

Dinner in the Sky: vacsora 50 méter magasban

Életem legkülönlegesebb vacsoraélménye egyértelműen Dubajban volt. A Dinner in the Sky-ban ugyanis 50 méter magasban ehettünk, de ezt nem úgy kell elképzelni, hogy egy épület sokadik emeletén eszik az ember, hanem úgy, hogy az asztallal egybekötött bárpultot a hozzá rögzített székekkel együtt felhúzzák a levegőbe egy daru segítségével.

Nem mondom, hogy nem tartottam tőle, de a hangulatos zene, a kedves pincérek, a biztonsági intézkedések és persze a jó csapat gyorsan feloldották a kezdeti félelmet, és evés közben már nagy lelkesedéssel néztem, milyen gyönyörű is onnan a kilátás. Nem véletlen, hogy az egyébként több országban is megtalálható Dinner in the Sky helyet kapott a világ legszokatlanabb éttermeit összegyűjtő top 10-es Forbes-listán

A vendégek minden fogásnál kétféle ételből választhatnak előre, és az is biztos, hogy nemcsak az ízek, hanem a látvány és az egész élmény ámulatba ejtik az embert.

A kínai ízek szerelmeseinek: Hutong étterem

A Hutong az egyik első, Michelin-csillaggal kitüntetett kínai étterem, Dubaj mellett Londonban, New Yorkban és Miamiban is megtalálható. A Dubaji Nemzetközi Pénzügyi Központ földszintjén nyitotta meg kapuit, belső terét pedig a Csing-dinasztia és a Selyemút határai mentén megtalálható települések művészete ihlette, a kínai és az arab dizájnt ötvözi.

Az étterembe belépve piros és fekete dizájn, valamint a kézzel készített kőfal fogadja a vendégeket, és nekem szinte rögtön a középen található „kívánságfán” akadt meg a szemem, ahová, mint kiderült, mindenki megírhatja kis piros papírokra a vágyait, és fel is akaszthatja őket az ágakra.

A kínálat óriási, a vendégek választhatnak a menü vagy a különleges fogások között, nekünk például nagy kedvencünk volt a töltött gomba és a különböző baók, a pekingi kacsa - amit egészben hoztak ki, és előttünk vágtak apró, szabályos szeletekre - pedig annyira isteni volt, hogy egész délután ezt emlegettük.

hutong etterm
Fotó: Femina

A cikk az ajánló után folytatódik

Az anyaság kihívásai cukormáz nélkül

A Femina Klub júniusi vendége Ráskó Eszter humorista lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az anyaság és a nőiség kihívásairól beszélget. Vajon létezik-e recept a gyerekneveléshez? Miért olyan káros a tökéletes anya mítosza? Hogyan lehet az önazonosság és az önfelvállalás révén a nőknek felvértezni magukat a 21. századi normákkal szemben?

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. június 3. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Time Out Market: Kánaán az ételek és a kultúra szerelmeseinek

Ha szereted a különböző országok konyháit, és azt is, hogy egy helyen rengeteget megtalálhatsz közülük, akkor a Time Out Market tökéletes választás egy ebédhez. A 43 ezer négyzetméteres Souk Al Bahar bevásárlóközpontban elhelyezkedő terület olyan, mintha egy óriási food court lenne, és valójában az is, csak nem a gyorsétkezdéket, hanem csúcskategóriás éttermeket gyűjt össze egy helyre.

Minden ételtípusból és minden kultúrából választhattunk, végül a libanoni konyhára voksoltunk, és nem bántuk meg. A padlizsánkrém és a humusz is finomabb volt, mint bárhol, ahol eddig kóstoltam. Nekem külön tetszett, hogy bár a közeg elegáns, mutatós és hangulatos, mégis laza és kötetlen: nyugodtan nézelődhet az ember az éttermek kínálatai közt, minden étel és ár ki van írva, így bátran válogathatsz, sőt a különböző fogásokat vagy italokat akár különböző helyről is beszerezheted.

Isteni görög fogások a Gaia étteremben

A Gaia görög étterem maga az elegancia és a kifinomultság, tökéletes helyszín például romantikus vacsorákhoz, vagy akkor, ha az ember egy kis luxusra vágyik. Nem véletlenül emlegetik Dubaj legmenőbb helyei között. A menü és a koncepció Jevgenyij Kuzin és Izu Ani séf együttműködéséből született.

Szinte ragyog a különleges fényeknek és a fehér-arany dizájnnak köszönhetően, a pincérek hihetetlenül kedvesek és barátságosak, az ételek pedig természetesen olyan finomak, amilyet egy hasonló étteremtől várhatnak a vendégek. Én fekete szarvasgombás tésztát választottam, ami egyszerűen mennyei volt.

gaia etterem
Fotó: Femina

SMCCU: kóstolj bele az emirátusi konyhába és kultúrába

Az SMCCU - azaz Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum Centre for Cultural Understanding - kulturális étkezésein nemcsak a tradicionális ételekbe, hanem az arab kultúrába is belekóstolhatunk. Az autentikus emirátusi konyha finomságait mintás szőnyegeken, gyönyörű aranyszínű tálakban tálalják fel, és az épület udvarán, párnákon fogyaszthatjuk el. Közben a házigazda mesél az emirátusi kultúráról, a szokásokról, a vendégek pedig bármilyen kérdéseket feltehetnek neki, amik csak érdeklik őket.

smccu
Fotó: Femina

Számomra nagyon érdekes volt, ahogy a nők helyzetéről beszélt, arról, hogy mikor és ki előtt kell eltakarniuk a hajukat, hogy működik náluk az eljegyzés vagy a házasság, és az is, hogy az újdonsült párnak egy ideig még van lehetősége kötöttségek nélkül elválni. Itt kóstoltam meg életemben először a fűszeres arab kávét is, ami nemcsak ízében, de sárga színében is jócskán eltér az itthon megszokottól. Datolyával különösen finom, és itthonra is vásároltam belőle egy adaggal. Akárhányszor csak iszom belőle, kicsit olyan, mintha gondolatban újra az Egyesült Arab Emírségekben lennék.

Mesebeli naplemente és vacsora a sivatagban

Utolsó esténket a sivatagban töltöttük, mégpedig egy egészen varázslatos helyen. A Nara Experience Sonara Camp tábora mesébe illő: ameddig csak a szem ellát, homokdűnék vettek minket körül, miközben mi fehér babzsákokon, hangulatos zene mellett, koktéllal és finom falatokkal a kezünkben nézhettük a naplementét - mintha csak egy filmbe cseppentünk volna. Aki pedig akarta, a tevegelést is kipróbálhatta.

sonara tabor
Fotó: Femina

Ahogy esteledett, felkapcsolták a világítást, és fényárban úszott az egész tábor, majd lementünk a vacsorahelyszínre, ami fölött szintén csodaszép világítófüzérek függtek.

Egyszerűen nem bírtam betelni a látvánnyal, ráadásul a többfogásos vacsora közben egy hastáncos és egy tűznyelő előadását is végignézhettük. Kóstoltunk marhasteaket, grillezett csirkefalatokat, ízletes salátákat, gyönyörű és isteni desszerteket, és persze a padlizsánkrém, valamint a humusz sem maradhatott el.

sonara
Fotó: nara.ae

Bár Dubaj valóban nem tartozik a legolcsóbb desztinációk közé, az biztos, hogy aki ide látogat, annak egészen elképesztő élményekben lesz része. És ahogy a szállások, úgy az éttermek vagy a programok közt is találhatunk olcsóbb vagy drágább árkategóriába tartozókat is, így mindenki rálelhet a számára legmegfelelőbbre.

Mit érdemes még megnézni Dubajban?

Mi három aktív napot töltöttünk Dubajban, és összegyűjtöttük, mik azok a helyek és programok, amiket nem érdemes kihagyni az ide látogatóknak.

Ilyen a kilátás 828 méter magasból - Nem csak a világ legmagasabb épületét érdemes megnézni Dubajban