Évente 330 milliárd forintot költenek a magyarok zöldségre és gyümölcsre

A széles választék, a jó minőség és a kedvező ár a legfontosabb szempontok a vásárlásnál.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A hazai háztartások évente 165 kilogramm zöldséget és 89 kilogramm gyümölcsöt vásárolnak, évente több mint 330 milliárd forint értékben, melynek felét a piacokon szerzik be, derül ki a Gfk Hungária friss kutatásából. A Budapesti Nagybani Piac megbízásából készített felmérésből az is látszik, hogy a magyar lakosság egyre jobban figyel arra, hogy zöldség és gyümölcs hetente többször kerüljön a tányérra, a köztes étkezések - tízórai, uzsonna - szerepe pedig szintén felértékelődik.

Kezd kirajzolódni az a trend, hogy a jó ár-érték arányú, minőségi, friss és ízletes termékeket részesítik előnyben a vásárlók, melyek egyben egészségük megőrzéséhez is hozzájárulnak. Egyre tudatosabbá válnak a magyar fogyasztók, naponta többször esznek keveset, és egyre inkább vonzó számukra az, ami hazai. A magyarok közel 90%-a fogyaszt naponta vagy hetente több alkalommal zöldséget, egyharmaduk salátát, és több mint 80%-uk gyümölcsöt.

A tanulmány rávilágított arra, hogy többségben vannak azok, akik a magyar eredetet előtérbe helyezik az árral szemben. Az adatok azt mutatják, hogy tavaly a hús, valamint tojás után a zöldség és a gyümölcs eredeténél figyeltek arra a legtöbben, hogy hazai legyen. Gyümölcsök közül leginkább az almát, zöldségek közül pedig a burgonyát keresik, ezeket követi a dinnye, a banán, illetve a paradicsom, a paprika és a vöröshagyma. A beszerzés helyét tekintve az látszik, hogy a piacok a legnépszerűbbek.

 -A Budapesti Nagybani Piacon évente körülbelül 400-450 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítünk, és ebből a hazai termékek aránya 60-62%. A Magyarországon termesztett gyümölcsök minden fajtája megjelenik nálunk. Kínálatunkat évről évre bővítjük, mert azt tapasztaljuk, hogy nő a kereslet a minél jobb minőségű, nagyobb terméshozamú, ízletesebb gyümölcsfajták iránt - mondta el Klucsik Zoltán, a Budapesti Nagybani Piac marketing- és fejlesztési igazgatója.

A cikk az ajánló után folytatódik

A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?

Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.

További részletek: feminaklub.hu/

Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. november 27. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

A magyarok összesen több mint 330 milliárd forint értékben költöttek friss zöldségre, illetve gyümölcsre 2016-ban, ami a napi fogyasztási cikkek éves forgalmának valamivel több mint tizedét jelentette. A háztartások tavaly átlagosan 94 alkalommal vásároltak zöldséget, illetve ötven alkalommal gyümölcsöt, ami a gyümölcs esetében kismértékű növekedést mutat az előző évhez képest.

Ezt is szeretjük