Te is így fekszel le este? Akkor ne csodálkozz, ha rosszul alszol!
Sokan rossz szokásnak gondolják, pedig egyáltalán nem ártalmas, sőt, jobbá teheti az éjszakát.

Ez is érdekelhet

10 ok, hogy miért Máltán tanulj angolul (x)

Le az impulzusvásárlással! Válts át online-ra (x)

Jázmin felépülése az agysérüléséből (x)

beauty and style

Ezért a hátsóért rajong a fél internet: a 26 éves fitneszmodellnek eszméletlen alakja van »

Az 51 éves Christy Turlington nem kér a Photoshopból: így is gyönyörű »

Bella Hadid minden héten új hajjal hódít: ezek voltak a legjobb frizurái 2019-ben »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nehezen merülsz álomba esténként? Éjjelente sűrűn felriadsz, és úgy érzed, nem is alszol igazán mélyen? Reggel fáradtan ébredsz?

Lehet, hogy ezt a problémát megoldhatod egy egyszerű szokás bevezetésével, amiről korábban talán azt hitted, nem egészséges: aludj zokniban!

Nem veszélyes zokniban aludni

Általános tévhit, hogy zokniban aludni egészségtelen: ezt a feltevést arra alapozták, hogy ha éjszaka sem szellőzik a láb, nagyobb az esély a gombás fertőzések kialakulására. Ez azonban csak abban az esetben igaz, ha műszálas zoknit húzol, és lefekvés előtt nem tisztálkodsz.

Egy puha, kényelmes, pamut bokazokni viszont éppen eléggé légáteresztő ahhoz, hogy ne izzadjon bele a láb, és ne szaporodjanak el a baktériumok a bőrön - sőt, a National Sleep Foundation álláspontja szerint kifejezetten egészséges ilyen zokniban aludni, és még az alvászavarok ellen is hatásos lehet.

Az alapítvány alváskutatói szerint ugyanis, ha felmelegíted a lábad, kitágulnak az erek és csökken a vérnyomás, ez pedig egyfajta üzenet az agynak, hogy ideje lefeküdni. Ekkor a szervezet automatikusan átkapcsol éjjeli üzemmódba, ennek következtében pedig megkönnyíti és felgyorsítja az elalvást.

Mit tehetsz, ha kényelmetlen?

Persze vannak, akik azért nem húznak zoknit éjszakára, mert kényelmetlennek találják. Ha te is ettől szenvedsz, érdemes egy extra plédet is tartanod az ágyon, amit elalvás előtt, a paplan alatt a lábadra terítesz.

Segíthetnek a különböző kisméretű ágymelegítők és a meleg vizes palack is, de mielőtt költségekbe vered magad, próbálj meg zokniban aludni néhány éjen át, mert nagy rá az esély, hogy hamar megszokod.

Ezt is szeretjük