Minden idők legcukibb autója volt: ma 18 éve gyártották az utolsó VW Bogarat
2003. július 30-án gördült le a gyártósorról az utolsó Bogár.

- Átalakul a puha, lötyögős felkar, ha ezeket a gyakorlatokat végzed: 15 perc torna, ami súlyzók nélkül is hatékonyan tónusoz »
- Fokozza a nőiességet, merész, de nem harsány: elég egy csipetnyi divatos fukszia, és nem maradsz észrevétlen »
- Élénk színek viselése 50 év felett: ultranőies kombinációk a legdivatosabb tónusokkal »

- 10 ismert magyar közmondás, amiből elvettünk egy-egy szót: tudod, mi hiányzik?
- Helyesíráskvíz: ironikus vagy irónikus? Tudod, hogy írjuk helyesen?
- Melyik magyar városban van a képen szereplő székesegyház? Tippelj a kvízben!
- Vastag Csaba címlapon új barátnőjével: a gyönyörű Evelinnel már össze is költöztek
- Oszvald Marika lánya 43 évesen lett anya: Krisztinának a 11. lombikja lett sikeres
A Volkswagen Bogár sajátos, humoros külsejével a világ talán legszerethetőbb kisautója volt, mely 1938-as indulásakor még hivatalosan VW Type 1 névre hallgatott.
Játékos, bumfordi formájával és kezdetben mindössze 24 lóerős motorjával népautónak szánta a Volkswagen. Számításaik bejöttek: 1938-tól 2002 júniusáig 21 500 000 darabot adtak el belőle világszerte. Ezzel a Bogár a világ harmadik legnagyobb példányszámban eladott autómodellje lett.
65 éven át gyártották a VW Bogarat
VW Type 1 név hamar feledésbe merült, a New York Times egy 1938-as cikkében használta először a Beetle - vagyis Bogár - nevet. A találó kifejezést a németek is átvették: az 1960-as évek reklámkampányaiban már Volkswagen Käfe néven szerepelt a modell.

Ugyanebben az évtizedben a korábbinál is nagyobb népszerűségre tett szert A kicsi kocsi kalandjai című amerikai filmnek - és számtalan folytatásának - köszönhetően. 1967-től már hárompontos biztonsági övvel szerelték fel az autót. 1970-től pedig 50 lóerős változatot is lehetett kapni belőle, melynek végsebessége elérte a 140 km/h-t.
Az NSZK-ban 1978-ban beszüntették a Bogár gyártását, a mexikói és brazil leányvállalatok gyártósorairól azonban még 25 éven át gördültek le az autók. Az utolsó Bogarat 2003. július 30-án gyártották a mexikói Puebla városában - a VW a kereslet csökkenésével indokolta a gyártás leállítását. Mexikóban külön reklámkampányt szenteltek a gyártás leállásának, és egy mariachi zenekar búcsúztatta az utolsó példányokat. Az utolsó Última Edición nevet viselő modellekben már CD-lejátszó, négy hangszóró is volt. Elegáns, fehér falú gumiabroncsaival és speciális fényezésével pedig igazán méltóképpen búcsúzott.
Új bogarak
Bár volt egy hasonlóan gömbölyded utódja az eredeti bogárnak, mely 1997-ben került a piacra, ám közel sem volt annyira népszerű, mint a korábbi. A VW az újkori Beetle gyártásával is leállt 2019 júliusában. Úgy tűnik, most Kínában látnak fantáziát a kerekded kisautóban: a 2021-ben megjelent Ora Punk Cat nevű elektromos kisautó kívül-belül a klasszikus VW Bogár jegyeit viseli. A gyártók elsősorban a női vásárlókat célozták meg vele. Hiába… a Bogárról nem lehet megfeledkezni.
KRESZ-kvíz
Soha nem árt időnként átnézni a KRESZ-t, kitölteni pár tesztet, hogy kiderüljön, mennyire emlékszel még pontosan a tanultakra.
Képek: Getty Images Hungary
OLVASD EL EZT IS!

- statisztika
- autóbaleset