Minden idők legcukibb autója volt: ma 18 éve gyártották az utolsó VW Bogarat

2003. július 30-án gördült le a gyártósorról az utolsó Bogár.

vw-bogar
Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A Volkswagen Bogár sajátos, humoros külsejével a világ talán legszerethetőbb kisautója volt, mely 1938-as indulásakor még hivatalosan VW Type 1 névre hallgatott.

Játékos, bumfordi formájával és kezdetben mindössze 24 lóerős motorjával népautónak szánta a Volkswagen. Számításaik bejöttek: 1938-tól 2002 júniusáig 21 500 000 darabot adtak el belőle világszerte. Ezzel a Bogár a világ harmadik legnagyobb példányszámban eladott autómodellje lett.

65 éven át gyártották a VW Bogarat

VW Type 1 név hamar feledésbe merült, a New York Times egy 1938-as cikkében használta először a Beetle - vagyis Bogár - nevet. A találó kifejezést a németek is átvették: az 1960-as évek reklámkampányaiban már Volkswagen Käfe néven szerepelt a modell.

Ugyanebben az évtizedben a korábbinál is nagyobb népszerűségre tett szert A kicsi kocsi kalandjai című amerikai filmnek - és számtalan folytatásának - köszönhetően. 1967-től már hárompontos biztonsági övvel szerelték fel az autót. 1970-től pedig 50 lóerős változatot is lehetett kapni belőle, melynek végsebessége elérte a 140 km/h-t.

Az NSZK-ban 1978-ban beszüntették a Bogár gyártását, a mexikói és brazil leányvállalatok gyártósorairól azonban még 25 éven át gördültek le az autók. Az utolsó Bogarat 2003. július 30-án gyártották a mexikói Puebla városában - a VW a kereslet csökkenésével indokolta a gyártás leállítását. Mexikóban külön reklámkampányt szenteltek a gyártás leállásának, és egy mariachi zenekar búcsúztatta az utolsó példányokat. Az utolsó Última Edición nevet viselő modellekben már CD-lejátszó, négy hangszóró is volt. Elegáns, fehér falú gumiabroncsaival és speciális fényezésével pedig igazán méltóképpen búcsúzott.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Új bogarak

Bár volt egy hasonlóan gömbölyded utódja az eredeti bogárnak, mely 1997-ben került a piacra, ám közel sem volt annyira népszerű, mint a korábbi. A VW az újkori Beetle gyártásával is leállt 2019 júliusában. Úgy tűnik, most Kínában látnak fantáziát a kerekded kisautóban: a 2021-ben megjelent Ora Punk Cat nevű elektromos kisautó kívül-belül a klasszikus VW Bogár jegyeit viseli. A gyártók elsősorban a női vásárlókat célozták meg vele. Hiába… a Bogárról nem lehet megfeledkezni.

KRESZ-kvíz

Soha nem árt időnként átnézni a KRESZ-t, kitölteni pár tesztet, hogy kiderüljön, mennyire emlékszel még pontosan a tanultakra.

KRESZ-kvíz: kinek van elsőbbsége a körforgalomban? 8 villámkérdés, ami becsapós lehet

Kvíz!

Elolvasom

Képek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük