Drasztikus változások szükségesek, hogy élhetők maradjanak a városok: le kell mondani az autók kényelméről
Teljesen autómentessé kell válniuk a városoknak, hogy a jövőben is élhetők maradjanak - vélik kutatók.

- Tökéletes mosásra vágysz? Ezeket tartsd szem előtt! (x)
- Jótékonysági főzés Dobó Ágival (x)
- „Szeretek vezető lenni, de még jobban szeretem, hogy nőként lehetek az” (x)
- Így biztosíthatod a higiéniát az otthonodban! (x)
- A természet ihletet ad (x)
- Így okosítsd fel az irodát! (x)
- Thomas Anders Budapesten! (x)
- 6 gyönyörű híresség, aki rövid frizurára cserélte hosszú haját: melyik állt nekik jobban? »
- Az 55 éves Sophie Marceau gyönyörűbb, mint valaha, nem fog rajta az idő: szépségtitkai egyszerűbbek, mint gondolnád »
- Extra dús, rugalmas, göndör fürtök hajsütő vas nélkül: így hasznosítsd újra a megmaradt műanyag szívószálakat »

- Melyik magyar városban van a képen szereplő székesegyház? Tippelj a kvízben!
- 10 kérdéses villámkvíz a magyar gasztronómiáról: milyen töltelék van a Gundel-palacsintában?
- Melyik oldalon található a máj? 8 kérdéses kvíz az emberi szervezet felépítéséről
- A 4 legrosszabb reggeli, amit mégis sokan fogyasztanak: pillanatok alatt megemelik a vércukorszintet
- Ennyi perc az ideális szex, mondják a kutatók - A többségnél a fele sincs meg
A University College London tudósainak részvételével folyt nemzetközi kutatás készítői a közösségi magatartás megváltoztatására szólítottak fel a városokban közlekedő gépkocsik számának csökkentésére. Emlékeztettek arra, hogy a gépkocsigyártás gyorsabb ütemben nő, mint a népesség: 2019-ben 80 millió gépkocsit gyártottak világszerte, miközben a Föld népessége 78 millióval nőtt.
A kutatók szerint a jövőbeni várostervezésnek magában kell foglalnia a gépkocsitól való függőség csökkentését, ösztönzést a kevesebb és rövidebb autóút megtételére, bátorítást a gyaloglásra és kerékpározásra, amelyeknek a helyi közlekedés elsődleges módozataivá kell válniuk. A közösségi közlekedés használatát hosszabb utazásokra kell használni, a gépkocsikat csak szükséghelyzetben vagy különleges alkalmakkor.
40-50 milliós városok és autómentes jövő
Az Open Science folyóiratban közzétett tanulmányukban egy új matematikai modellt hoztak létre különböző forgatókönyvekkel a városi gépkocsihasználatra, amelyben a lakók vagy naponta használták autóikat, vagy közösségi közlekedést használtak. Más tényezők mellett számításba vették az utazási idő hosszának a becsült költségét, mivel ez a legnagyobb tényező, amikor valaki arról dönt, miként utazik.

- Néhány évtized múlva lesznek 40-50 milliós lélekszámú városaink, amelyek 40-50 millió gépkocsi számára elégséges parkolókra fognak hasonlítani. A gépkocsi szükségessége egy nagyon szennyező iparágtól és egy nagyon drága marketingtől ered - idézte Rafael Prieto Curielt, a tanulmány vezető szerzőjét az EurekAlert tudományos hírportál.
A különböző forgatókönyvek számításai alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a gépkocsihasználat csökkenése elsősorban attól függ, hogy a lakosoknak biztosítják a választást több utazási mód közül. A kutatók szerint az emberekben tudatosítani kell a gépkocsihasználat, valamint a dugódíj, az autópályadíj, a parkolás költségeit, ami segíthet abban, hogy elkedvetlenítsék őket a gépkocsihasználattól. A tömegközlekedés jobbításával, az utazási idő rövidülésével több embert téríthetnek át használatára.
A modellezésben egy szélsőséges forgatókönyvet is találtak, amikor egy 50 milliós város 50 milliós gépkocsiparkjának mindennapos munkába járási használatát vizsgálták. A kutatók arra jutottak, hogy egy ilyen városban a legnagyobbak a dugók, több közlekedési infrastruktúrára, sugárutakra, hidakra, parkolóházakra van szükség.
10 dolog, ami megtörténne, ha az emberiség egyszeriben eltűnne a Föld színéről
Ha az emberiség eltűnne, sok minden megváltozna a Földünkön.
(Képek forrása: Getty Images Hungary)
OLVASD EL EZT IS!

- rendőrség
- közlekedés
10 biztonsági tanács a rendőrségtől: így közlekedj a motorosszezonban

- svájc
- környezetvédelem