2020-ban már nem fog úgy hizlalni az üdítő: felére csökkentik a cukortartalmat
Jó hírt közölt a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség az üdítők cukortartalmával kapcsolatban.

- Ismét összefogtak a Fressnapf vásárlói: közel 12 millió Ft adomány a Kutyák Határok Nélkül Alapítványnak (x)
- Korábbi évadkezdéssel és bővebb műfaji kínálattal nyit a Margitszigeti Szabadtéri Színház (x)
- Színésznőként ismertük meg, most mesekönyvet illusztrál - A karantén alatt Korponay Zsófi ezzel foglalkozik

- Ő Zoltán Erika 23 éves lánya: a gyönyörű Zoé le sem tagadhatná az anyját
- KRESZ-tábla-kvíz: tudod, melyik a várakozni tilos tábla? Teszteld tudásodat!
- Dér Heni gyönyörű menyasszony volt: különleges ruhában ment férjhez
- Villámkvíz a magyar földrajzból: általános iskolában tudni kellett a válaszokat
- 10 kép Észak-Koreából, amiért kitiltást kapott a fotós – Ezt az arcát senki nem láthatja az országnak
A hazai üdítőital-gyártók - a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként - cukorcsökkentési vállalásokat tettek. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség ma bejelentett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020. év végéig 50%-kal lesz kisebb a 2010-es értéknél.
A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként önkéntes cukorcsökkentési vállalásokat jelentett be a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Ennek értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik - szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák - átlagos cukor- és így kalóriatartalmát.
Így változnak az üdítők
Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát. Mindemellett a tagvállalatok - marketingtevékenységük révén - tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.

E lépések révén 2020 végéig - a 2017. évi bázishoz képest - további 10%-kal csökkentik termékeik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva. A tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként:
- 2010. és 2017. között a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40%-kal csökkent,
- 2010. és 2017. között a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23%-ról 55%-ra emelkedett.
"Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségéért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a 21. század népegészségügyi kihívásainak kezelése összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termékinnovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez" - mondta Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.
OLVASD EL EZT IS!

- nagy-britannia
- környezetvédelem
Betilthatnak két mindennapi eszközt, ami a legtöbb háztartásban alapkellék

- föld
- környezetvédelem