2020-ban már nem fog úgy hizlalni az üdítő: felére csökkentik a cukortartalmat
Jó hírt közölt a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség az üdítők cukortartalmával kapcsolatban.

udito
Ez is érdekelhet

Európa legnagyobb interaktív vasúti élményparkja (x)

Nyaralj korlátok nélkül! (x)

Szünidei élményhegység - Aktivitás mindenkinek a nyári Magas-Tátrában. (x)

Már ne a barna szószt keressük! - Ismerd meg Németország kulináris különlegességeit! (x)

Ünnepelj együtt a dm-mel! Nagy meglepetéssel készül a napokban a dm – Te se maradj le róla! (x)

beauty and style

Pofonegyszerű partismink, ami tágra nyitja a szemeket: nem tudod elrontani »

Ezért jobb, ha az ujjaiddal viszed fel az alapozót ecset vagy szivacs helyett »

A 2000-es évek legdivatosabb fülbevalója most újra trendi »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A hazai üdítőital-gyártók - a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként - cukorcsökkentési vállalásokat tettek. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség ma bejelentett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020. év végéig 50%-kal lesz kisebb a 2010-es értéknél.

A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként önkéntes cukorcsökkentési vállalásokat jelentett be a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Ennek értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik - szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák - átlagos cukor- és így kalóriatartalmát.

Így változnak az üdítők

Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát. Mindemellett a tagvállalatok - marketingtevékenységük révén - tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.

E lépések révén 2020 végéig - a 2017. évi bázishoz képest - további 10%-kal csökkentik termékeik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva. A tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként:

  • 2010. és 2017. között a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40%-kal csökkent,
  • 2010. és 2017. között a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23%-ról 55%-ra emelkedett.

A cikk az ajánló után folytatódik

"Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségéért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a 21. század népegészségügyi kihívásainak kezelése összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termékinnovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez" - mondta Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.

Ezt is szeretjük