Új módszerrel szereznek pénzt a csalók: erre kell figyelni

A bankok nevével élnek vissza, egy kis odafigyeléssel elkerülhető a kellemetlenség.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Idős házaspárt fosztott ki trükkös módszerrel egy férfi. Banki alkalmazottnak adta ki magát, miután kifigyelte, hogy a nyugdíjas párhoz éppen érkezik a postás. Sokféle csalást követnek el bankok nevében, bár többségüket már digitálisan.

Nem nehéz védekezni a trükkös tolvajok ellen, de néhány tanácsot érdemes ehhez megfogadni.

Banki alkalmazottnak adta ki magát

Egy októberben történt, újfajta csalást bemutató bűncselekményről számolt be a rendőrség. A budapesti Hunyadi téren egy férfi azzal csengetett be egy idős házaspárhoz, hogy ő egy bank alkalmazottja.

A férfi az idős pártól a nyugdíjszelvényeket kérte el, amikor megérkezett a postás. A házaspár átvette a nyugdíjat, majd a szelvényeket kezdték keresni, ám mire megtalálták, az elkövető eltűnt a nyugdíjjal együtt.

A férfi valószínűleg kifigyelte, hogy a lakásban nyugdíjasok laknak, és akkor érkezett, amikor a postás, így még csak kutatnia sem kellett a lakásban a pénzért.

Adathalászok tévesztik meg a gyanútlan áldozatokat

A bankok nevében digitálisan is egyre többféleképpen követnek el csalásokat. Nemzetközi adathalászok hamis honlapokkal csalják ki a figyelmetlen ügyfelekből netbankár-azonosítójukat és -jelszavukat, de ezt gyakran telefonon is kérik tőlük.

Az ATM-eknél általában kamerát szerelnek fel a gépekre, így lesik ki a kártya adatait és a PIN-kódot, amikor az ügyfél készpénzt vesz fel.

Fontos tudni - a bankok és az MNB erre rendszeresen felhívják az ügyfelek figyelmét -, hogy a pénzintézetek sohasem kérik sem e-mailben, sem pedig telefonon a PIN-kódot vagy a netbankárjelszót. Ha pedig egy linket kapsz e-mailben, ami látszólag a bank oldalára vezet, fontos, hogy ne próbálj belépni ezen keresztül a fiókodba.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük