2022-ben vízre bocsáthatják a Titanic mását: replika készül a gigantikus hajóból
Az elsüllyedt hajóóriás mását pár éven belül első útjára bocsátják.
Amikor a Titanicot építették, két testvérhajója mellett harmadikként került ki a White Star Line hajótársaság gyárából. Miután azonban a katasztrófa megtörtént, és a Titanic elsüllyedt, az Olympic mellett készült harmadik hajót, a Giganticot Britannicra keresztelték át. Azért tettek így, hogy ne kísértsék a sorsot egy újabb nagyzoló névvel.
Napjainkban mégis olyasmi zajlik, amit még inkább a sors kísértésének vélhetünk elsőre: épül a Titanic II, melyet előreláthatólag 2022-ben vízre is bocsátanak.
Épül a Titanic II
2006 áprilisában Clive Palmer ausztrál bányamágnás üzletember, a Blue Star Line hajógyár tulajdonosa bejelentette, hogy tervezi megépíttetni a Titanic mását.
A munkálatok egy kínai hajógyárral, a CSC Jinlinggel közösen zajlanak, a hajó belső terét pedig a finn Deltamarin Ltd. hajógyár fogja kialakítani. A tervek szerint a Titanic II kívül-belül pontosan olyan lesz, mint a Titanic volt, törökfürdőjével, edzőtermeivel, étkezési és kávézóhelyiségeivel, báltermével, csodás lépcsőjével, melyre mindenki emlékszik a James Cameron-film egyik legszebb jelenetéből, amikor Jack és Rose, azaz DiCaprio és Kate Winslet az óránál találkoztak.
Videón Clive Palmer, aki a Titanic II-ről beszél
Az eredeti hajó gyártója, a White Star Line-hoz igen hasonló nevű Blue Star Line hajógyár Steve Hall és Daniel Klistorner történész-tanácsadó Titanic-szakértőkkel működik együtt a minél pontosabb végeredmény érdekében. Érdekesség, hogy az egykori White Star Line-elnök, Bruce Ismay unokaöccse, Terry Ismay a személyzet tagja lesz, illetve az ismert szüfrazsett, a nők jogaiért egykor elszántan küzdő Titanic-túlélő dédunokája, Helen Berzinger ugyancsak.
Az építkezés több éve zajlik kisebb-nagyobb leállásokkal. 2014-2015-ben úgy tűnt, meg is fog hiúsulni mind kínai, mind finn oldalról, és Palmer maga is lemondott a hajóról. 2018-ban azonban a Blue Star Line közleményt adott ki. Eszerint az építkezést az évben újrakezdték, és várhatóan 2022-ben el is indul első óceánjáró útjára a Titanic II.
A Titanic mása, mint szálloda
Egy másik replika is készül egy kínai hajógyárban, Szecsuan tartományban. Már évek óta építik a hatalmas, egykor elsüllyeszthetetlennek mondott hajó mását.
Noha a Titanic másolása a cél - annak 269 méteres hosszúságával, 28 méteres szélességével és egyéb paramétereivel -, egy jelentős különbség a kínai projektben mégis lesz. Bár vízre bocsátják előreláthatólag 2022-ben, a Titanic-replika sosem fogja elhagyni a kikötőt. Hotelként fog működni.
Videó a hajó építéséről
A hotelként működő replikát megközelítőleg 161 millió amerikai dolláros, azaz mintegy 462 millió forintnak megfelelő keretből építik.
Az eredeti hajóval legtöbb vonásában egyezni fog a replika, így az étkezők, az első osztályú kabinok, a másod- és harmadosztályú kabinok, a törökfürdő, az edzőterem és az uszoda is az egykorinak megfelelő lesz, ahogy a míves falépcső is. Lesznek azonban olyan helyiségei, melyek a Titanicnak nem voltak, így például a színházterem. A hajó egyébként 2400 utas, vagyis szállóvendég fogadására lesz alkalmas, 900 fős személyzettel fog működni, és otthont ad majd egy interaktív Titanic-múzeumnak is.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A történelmi pontosság érdekében a készítők megálmodtak egy olyan audiovizuális technológiát is, mely az eredeti hajó balesetének pillanatát idézné vissza különböző effektekkel. Ezen a ponton a tervezés kapott némi kritikát, de a fő dizájner, Curtis Schnell azzal védekezett, hogy igyekeznek a legnagyobb tisztelettel megközelíteni az 1912-es katasztrófát. Hozzátette, a hajó minél pontosabb újraalkotása is épp ezért cél. Bár a tervek szerint lesznek eltérések a helyiségekhez képest, rengeteg másolt belső tér is lesz, és a hajó külsejében tökéletes mása lesz az egykorinak. Az sem véletlen, hogy a kínai gyár amerikai és angol szakembereket kért fel a projekthez a régi hajó gyártóinak nemzetiségével azonos módon.
Bár az építkezés az eredeti elképzeléshez képest már csúszik, ha 2022-ben elkészül, akkor az ausztrál-kínai-finn projekttel azonos évben, pont 110 esztendővel a Titanic elsüllyedése után nyithatja meg kapuit.
Egy harmadik terv is készült
A lelkes újraépítésláznak részint az ismert sikerfilm - 1997 - az oka. 1998-ban egy afrikai üzletember is beállt a sorba, hogy Titanic-replikát építtessen. Sarek Gous a hajónak egy olyan verzióját tervezte megépíttetni, mely ugyanúgy néz ki, mint az eredeti, de környezetkímélő és biztonságosabb annál. Az ötlet kivitelezése meghiúsult.
A Titanic-katasztrófa
A Titanic 1912. április 14-én ütközött jéghegynek az Atlanti-óceánon haladva, majd másnap hajnalban elsüllyedt. Korábbi cikkünkben részletesen írtunk a katasztrófáról, illetve arról, mi történt azóta a jégheggyel, mely az elsüllyeszthetetlennek mondott hajó katasztrófáját és mintegy 1500 ember halálát okozta.
Ajánlóképek: Wikimedia Commons.
OLVASD EL EZT IS!
- történelem
- katasztrófa
7 kép, amitől kiráz majd a hideg! A Titanic utasa készítette őket a hajón
- afrika
- dél-amerika