2022-ben vízre bocsáthatják a Titanic mását: replika készül a gigantikus hajóból

Az elsüllyedt hajóóriás mását pár éven belül első útjára bocsátják.

Titanic replikája
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Amikor a Titanicot építették, két testvérhajója mellett harmadikként került ki a White Star Line hajótársaság gyárából. Miután azonban a katasztrófa megtörtént, és a Titanic elsüllyedt, az Olympic mellett készült harmadik hajót, a Giganticot Britannicra keresztelték át. Azért tettek így, hogy ne kísértsék a sorsot egy újabb nagyzoló névvel.

Napjainkban mégis olyasmi zajlik, amit még inkább a sors kísértésének vélhetünk elsőre: épül a Titanic II, melyet előreláthatólag 2022-ben vízre is bocsátanak.

Épül a Titanic II

2006 áprilisában Clive Palmer ausztrál bányamágnás üzletember, a Blue Star Line hajógyár tulajdonosa bejelentette, hogy tervezi megépíttetni a Titanic mását.

A munkálatok egy kínai hajógyárral, a CSC Jinlinggel közösen zajlanak, a hajó belső terét pedig a finn Deltamarin Ltd. hajógyár fogja kialakítani. A tervek szerint a Titanic II kívül-belül pontosan olyan lesz, mint a Titanic volt, törökfürdőjével, edzőtermeivel, étkezési és kávézóhelyiségeivel, báltermével, csodás lépcsőjével, melyre mindenki emlékszik a James Cameron-film egyik legszebb jelenetéből, amikor Jack és Rose, azaz DiCaprio és Kate Winslet az óránál találkoztak. 

Videón Clive Palmer, aki a Titanic II-ről beszél

Az eredeti hajó gyártója, a White Star Line-hoz igen hasonló nevű Blue Star Line hajógyár Steve Hall és Daniel Klistorner történész-tanácsadó Titanic-szakértőkkel működik együtt a minél pontosabb végeredmény érdekében. Érdekesség, hogy az egykori White Star Line-elnök, Bruce Ismay unokaöccse, Terry Ismay a személyzet tagja lesz, illetve az ismert szüfrazsett, a nők jogaiért egykor elszántan küzdő Titanic-túlélő dédunokája, Helen Berzinger ugyancsak.

Az emlékezetes filmjelenetből ismeretes falépcső látványterve.
Az emlékezetes filmjelenetből ismeretes falépcső látványterve.

Az építkezés több éve zajlik kisebb-nagyobb leállásokkal. 2014-2015-ben úgy tűnt, meg is fog hiúsulni mind kínai, mind finn oldalról, és Palmer maga is lemondott a hajóról. 2018-ban azonban a Blue Star Line közleményt adott ki. Eszerint az építkezést az évben újrakezdték, és várhatóan 2022-ben el is indul első óceánjáró útjára a Titanic II.

A Titanic mása, mint szálloda

Egy másik replika is készül egy kínai hajógyárban, Szecsuan tartományban. Már évek óta építik a hatalmas, egykor elsüllyeszthetetlennek mondott hajó mását.

Noha a Titanic másolása a cél - annak 269 méteres hosszúságával, 28 méteres szélességével és egyéb paramétereivel -, egy jelentős különbség a kínai projektben mégis lesz. Bár vízre bocsátják előreláthatólag 2022-ben, a Titanic-replika sosem fogja elhagyni a kikötőt. Hotelként fog működni.

Videó a hajó építéséről

A hotelként működő replikát megközelítőleg 161 millió amerikai dolláros, azaz mintegy 462 millió forintnak megfelelő keretből építik.

Az eredeti hajóval legtöbb vonásában egyezni fog a replika, így az étkezők, az első osztályú kabinok, a másod- és harmadosztályú kabinok, a törökfürdő, az edzőterem és az uszoda is az egykorinak megfelelő lesz, ahogy a míves falépcső is. Lesznek azonban olyan helyiségei, melyek a Titanicnak nem voltak, így például a színházterem. A hajó egyébként 2400 utas, vagyis szállóvendég fogadására lesz alkalmas, 900 fős személyzettel fog működni, és otthont ad majd egy interaktív Titanic-múzeumnak is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A történelmi pontosság érdekében a készítők megálmodtak egy olyan audiovizuális technológiát is, mely az eredeti hajó balesetének pillanatát idézné vissza különböző effektekkel. Ezen a ponton a tervezés kapott némi kritikát, de a fő dizájner, Curtis Schnell azzal védekezett, hogy igyekeznek a legnagyobb tisztelettel megközelíteni az 1912-es katasztrófát. Hozzátette, a hajó minél pontosabb újraalkotása is épp ezért cél. Bár a tervek szerint lesznek eltérések a helyiségekhez képest, rengeteg másolt belső tér is lesz, és a hajó külsejében tökéletes mása lesz az egykorinak. Az sem véletlen, hogy a kínai gyár amerikai és angol szakembereket kért fel a projekthez a régi hajó gyártóinak nemzetiségével azonos módon.

Bár az építkezés az eredeti elképzeléshez képest már csúszik, ha 2022-ben elkészül, akkor az ausztrál-kínai-finn projekttel azonos évben, pont 110 esztendővel a Titanic elsüllyedése után nyithatja meg kapuit.

Egy harmadik terv is készült

A lelkes újraépítésláznak részint az ismert sikerfilm - 1997 - az oka. 1998-ban egy afrikai üzletember is beállt a sorba, hogy Titanic-replikát építtessen. Sarek Gous a hajónak egy olyan verzióját tervezte megépíttetni, mely ugyanúgy néz ki, mint az eredeti, de környezetkímélő és biztonságosabb annál. Az ötlet kivitelezése meghiúsult.

A Titanic-katasztrófa

A Titanic 1912. április 14-én ütközött jéghegynek az Atlanti-óceánon haladva, majd másnap hajnalban elsüllyedt. Korábbi cikkünkben részletesen írtunk a katasztrófáról, illetve arról, mi történt azóta a jégheggyel, mely az elsüllyeszthetetlennek mondott hajó katasztrófáját és mintegy 1500 ember halálát okozta.

Borzongató a jéghegyre nézni: fotón a Titanic-katasztrófát okozó óriás

Nézegess képeket!

Elolvasom

Ajánlóképek: Wikimedia Commons.

Ezt is szeretjük