5 tipp, hogyan lehetsz te a legjobb munkaerő
Az új kolléga még csak egy hete dolgozik a cégnél, de már mindenki imádja? Bizonyára ismeri a népszerűség titkát. Hogy mi az?

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

A tökéletesen besütött haj titka a sztárfodrász szerint: nem mindegy, mivel csinálod »

Így viseld a fekete leggings-et télen: nem csak pulcsival lehet stílusos »

Másodpercek alatt visszazsugorodik a kinyúlt hajgumi: csak víz kell hozzá »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Alapvetően két típusú munkavállaló létezik: az egyik biztos benne, hogy tökéletesen végzi a munkáját, ennek ellenére valahogy sosem ő kap fizetésemelést, míg a másik típus kimagasló kreativitással rendelkezik, talpraesett és jópofa, ám ki tudja, miért, sosem léptetik elő.

De vajon akkor mi a népszerűség titka? Mitől lesz valaki a munkatársak és a főnök szemében is kiemelten kedvelt személy? Eláruljuk!

Légy pontos!

Természetesen előfordul, hogy nem jön a metró, átláthatatlan dugóba szorul az ember, vagy leküzdhetetlen akadály kerül az útjába, amely miatt elkésik a munkahelyéről. A havi egyszeri késés általában még senkinek sem szúr szemet, ám ha rendszeresen az ebédidő előtt egy órával esel be a munkahelyedre reggel 9 helyett, akkor ne csodálkozz, ha nem te leszel a legnépszerűbb a kollégák között. Ráadásul ha mindezt fontos találkozó vagy céges megbeszélés kapcsán is megteszed, akkor azzal azt az érzeted kelted a többiekben, hogy számodra nem fontos az egész - sőt, ők sem.
A pontatlanság tehát nem jó taktika, többek között azért sem, mert megbízhatatlan ember benyomását kelti, akire nem lehet számítani.

Tiszteld a kollégáidat!

Bármennyire is úgy érzed, jó pozícióban vagy a munkahelyeden, vagy jobban, gyorsabban, kreatívabban oldasz meg feladatokat, sose éreztesd a kollégáiddal, hogy több vagy náluk! Egyrészt öntelt ember benyomását keltheted az effajta viselkedéssel, másrészt egyszerre el is búcsúzhatsz a kollégákkal való jó kapcsolattól. Harmadrészt pedig ne felejtsd el, hogy még a szakmailag kifogástalanul teljesítő alkalmazott is pótolható, ha egyébként emberileg kibírhatatlan...
A kollégáid iránt érzett tisztelet mutatkozzon meg továbbá a köszönésben, a velük való kommunikációban és az együtt végzett munka módjában is. Ha minderre odafigyelsz, akkor jó úton haladsz a népszerűség felé.

Ne nyavalyogj!

Talán nem kell magyarázni, hogy mennyire idegesítő egy olyan kolléga mellett dolgozni, aki ahelyett, hogy igyekezne minél jobban beosztani az idejét, és minél gyorsabban, hatékonyabban dolgozni, egész nap csak nyavalyog. Bár ezek az emberek sokszor észre sem veszik, hogy állandóan panaszkodnak, nyavalygásukkal és a folyamatos sóhajokkal nemcsak mások idegeire mennek, hanem önmaguk motiválásáról is megfeledkeznek - nem is beszélve arról, hogy rossz munkamoráljukkal talán még a többi kollégát is akadályozzák a munkavégzésben.
Nem köntörfalazunk: az ilyen ember egyszerűen idegesítő, akivel hosszútávon senki sem szeret együtt dolgozni. Ha tehát hajlamos vagy a panaszkodásra, ne csodálkozz, ha a kollégáid nem keresik túlzottan a társaságod!

Légy objektív magaddal szemben!

Az, aki békében él önmagával, mások szemében is kiegyensúlyozott személy benyomását kelti. Ehhez azonban fontos, hogy tisztában légy az előnyös tulajdonságaiddal, az erősségeiddel, a gyenge pontjaiddal, és jellemed negatívumaival is. Ne legyenek túlzott elvárásaid magaddal szemben: ha valamihez nem értesz, akkor abba törődj bele! Ha valami olyasmit erőltetsz ugyanis folyamatosan, ami nem megy, rendszeres kudarcélményben lesz részed, ami csak gyengíteni fog. Ami viszont az erősséged, azt ne titkold, sőt, legyél - természetesen egészséges keretek között - büszke rá!
Ha igyekszel ezeket szem előtt tartani, akkor az nemcsak a közérzetedre lesz jó hatással, hanem a munkahelyeden is jobban megtalálhatod majd a helyed.

Képes leszel nemet mondani, amikor arra szükség van, és sokkal reálisabban leszel majd képes látni a dolgokat, mintha egyfolytában önmagaddal és a sérelmeiddel lennél elfoglalva.

Tarts távolságot!

Talán ez az egyik legnehezebb kérdés, hiszen vagy jóban van valaki a munkatársaival, vagy nem, igaz?
Hát nem teljesen, ennél ugyanis árnyaltabb a kép. Mielőtt azonban részletesen tárgyalnánk a kérdést, le kell fektetnünk egy alapszabályt: a munkahely az munkahely, bármennyire családias, barátságos, közvetlen és felhőtlen a hangulat. Márpedig egy munkahelyen nincs helye a nagy lelkizéseknek, az előző éjszaka minden részletre kiterjedő átbeszélésének, legfőképpen nem úgy, hogy az munkaidőben történjen, ráadásul mások füle hallatára.

Mindez azonban nem azt jelenti, hogy az érzelmeket kint kell hagyni a bejárat előtt, csupán egészséges keretek között érdemes kezelni, és anélkül együttérezni valakivel, hogy közben magadra vállalnád a lelki szemetesláda szerepét.

Ezt is szeretjük