Egy apróság az okostelefon előlapján, amin sokkal több múlik, mint hinnéd
Legszívesebben magunkat és szeretteinket fotózzuk - derült ki a Huawei szelfizésről készített kutatásából.
A magyarok több mint kétharmada hetente legalább egy szelfit készít magáról - derült ki a Huawei több mint ezer fő részvételével végzett online felméréséből. A legtöbben családjukat és saját magukat fényképezik, 21%-uk pedig kiskedvencével fotózkodik a legszívesebben. A kutatás szerint az okostelefon-tulajdonosok nyitottak a különböző extra szelfikészítési funkciók iránt: 40%-uk arcszépítő funkciót, filtereket és effekteket is rendszeresen használ.
A Huawei legújabb felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen gyakran és milyen célból készítenek magukról szelfit a magyarok, kivel pózolnak a legszívesebben, illetve milyen extra funkciókat és kamerát használnak a saját magukról készített képek létrehozásánál.
Az előlapi kamera döntő jelentőségű
A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók közel 40%-a vásárolna készüléket kizárólag előlapi kamerás - szelfikamera - extra funkciókért és minőségért. A szelfizőknek a kamera minősége rendkívül fontos, a megkérdezettek majdnem fele - 43,5% - legalább 8 megapixeles, 35%-uk pedig legalább 16 megapixeles előlapi kameraminőséget vár el az alacsonyabb árkategóriájú okostelefonoktól is.
A kutatásban megkérdezett felhasználók közel 40%-a válaszolta, hogy hetente legalább egyszer készít magáról szelfit, míg a szelfizés szerelmesei - 13,3% - naponta akár többször is kattintanak. A válaszadók 22%-a csak havonta veszi elő telefonját, hogy saját magát fotózza, 7%-uk pedig még ennél is ritkábban, csupán évente használja okostelefonja előlapi kameráját.
A szelfizés csoportosan is élvezetes, ezt a megkérdezett felhasználók is igazolták válaszaikkal: a legtöbben - 50,8% - családjukkal és barátaikkal fényképezkednek, illetve magukról lőnek fényképeket - 37,8% -, de a párjukkal közösen készített szelfik is gyakoriak, a felhasználók mintegy 33%-a fotózkodik rendszeresen szerelmével.
A szelfikészítés célja a többségnél - 84,7% - kétségtelenül a saját szórakoztatás, ezt követi a közösségi médiában történő megosztás - 47,6% -, továbbá az üzleti profilon való publikálás lehetőségével is élnek páran: a megkérdezett felhasználók 3%-a posztolja rendszeresen szelfijeit üzleti vagy reklámcélból.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Filterek és effektek
A felmérés kitért arra is, hogy a felhasználók milyen funkciókat preferálnak, vagy próbálnának ki a jövőben szelfikészítés során. Napjainkban az okoskészülékek kamerájában is alapfunkciónak számító filterek, valamint szűrők számítanak a legnépszerűbb extrának - 54,6% -, ezt követik az effektek - 49% -, majd a panorámafotó-funkció - 42,3%. Érdekesség, hogy az arcszépítő és a 3D megvilágítási mód is nagy népszerűségnek örvend, előbbit a felhasználók 40,8%-a, míg utóbbit 36,5%-a használja rendszeresen, vagy próbálná ki a jövőben.
Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary marketingvezetője a kutatás eredményével kapcsolatban úgy fogalmazott:
- Kíváncsiak voltunk felhasználóink véleményére, hiszen az ő igényeiknek megfelelően fejlesztjük okostelefonjainkat a jövőben is. Jelenleg is számos extra funkcióval kedveskedünk a szelfik szerelmeseinek: P20, P20 Pro és Mate20 lite csúcskészülékeinkben már mesterséges intelligencia által támogatott szépítő funkciók is segítik a minél jobb szelfiélményt.
Nézd meg ezt is - A 24 éves lány szokatlan képeken mutatta be magát
Sam nagyon büszke a munkáira, ráadásul ez az első, amivel a nagyközönség elé mert állni. Végül közel egy év alatt sikerre vitte, amibe belekezdett, a végeredmény pedig zseniális lett.
OLVASD EL EZT IS!
- érdekesség
- turizmus