Mindenhol ott az arca, mégsem ismeri senki a nevét - Így él az általános reklámlány

Rebecca Givens neve nem sokaknak cseng ismerősen, de az arcával már annál többen találkoztak.

Stockfotómodell élete
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Aki gyakran szörföl az interneten, vagy akár a plázákban, utcákon elhelyezett hirdetőtáblákat jobban megfigyelte, észrevehetett egy érdekes dolgot. Számos cég szívesen használ általános reklámmodelleket a kampányokhoz, így Magyarországon is már sokszor belefuthatott bárki ismerős arcokba a mindennapok során.

Legyen szó műszaki cikkeket kínáló áruházról, fogorvosi vizsgálatot hirdető plakátról vagy egy fitt életmóddal kapcsolatos magazin-illusztrációról, Rebecca Givens arca is mindenhol ott van. Nevét és történetét azonban kevesen ismerik.

Átlagos lányból világhírű modell

Rebecca Ariane Givens a modelleknek egy egészen más táborát erősíti, mint akik a kifutón sétálnak. Ő egy úgynevezett stockfotómodell, vagyis a képei teljesen általános élethelyzetekben készülnek, amiket aztán a cégek, magazinok pénzért cserébe felhasználhatnak illusztrálásra. A lány francia-kanadai és kínai felmenőkkel rendelkezik, ami szerinte a sikerének is a titka, hiszen a cégek általa több nemzetiséghez is tudnak szólni.

Valójában sosem akart modellkedni, egy stockfotós ismerőse kérte meg, hadd készítsen róla néhány fotót. Rebecca belement, azóta pedig több tízezer hirdetésnél jelent már meg az arca. A fotózások mellett másra is volt ideje: jogi diplomát szerzett, és utazgatott a világban.

A siker árnyoldalai

A stockfotókon szereplő modelleknek szerződésbe foglalják, hogy anonimitásban kell maradniuk, hiszen sem a cégekre, sem a stockügynökségekre nézve nem túl előnyös, ha kiderül a képeken szereplő emberek neve.

Rebecca is nagyon sokáig élt anonimitásban, azonban ahogy egyre jobban elszaporodtak a képével illusztrált hirdetések, sokan kíváncsiak voltak, ki ez a lány, így kiderítették a nevét és az adatait.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Elkezdték általános reklámlányként nevezni, ez pedig a képei eladásain is meglátszott, hiszen lecsökkent a cégek érdeklődése a fotók iránt. Rebecca ezért döntött úgy, hogy párjával, a fotós Daviddel saját stockfotócéget alapítanak, valamint elindította saját életmód és fitnesz témájú blogját, ahol a cikkeket ugyan ritkán, de néha a saját fotóival illusztrálja.

Reklámnak szánták, de a fotókon senki sem a ruhákra koncentrál

Egy ruhamárka olyan fotókkal állt elő, melyeken valószínűleg senkinek sem a csinos nyári szettek tűnnek fel először.

Reklámnak szánták, de a fotókon senki sem a ruhákra koncentrál - Imádja az internet a nők képeit

Nézegess képeket!

Elolvasom

(Képek forrása: Instagram, borítókép: Getty Images)

Ezt is szeretjük