Jelentkezz ingyen tesztvezetésre az ország 18 pontján!

Mi is kipróbáltuk a SEAT Leon FR-t

Okok, amiért érdemes beleülni. (x)

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A SEAT Leon SC FR hihetetlen jól néz ki és szuper kényelmes autó, ezért nem is sajnáltuk rá a kellő időt, rengeteget autóztunk vele a városban, hogy megtudjuk mire képes. Ezzel mentünk megbeszélésre, média reggelire és egy karácsonyi bevásárló körutat is beiktattunk a feszes napirendbe.

Először a SEAT Leon FR nem mindennapi külseje tűnt fel mindenkinek, ami nem is csoda, hiszen a három ajtós cupé dinamikus arányai és karakteres, sarkosan határozott vonalai részletmegoldásaiban és összképében is sportos, de kellően szexi benyomást kelt.

A SEAT szakembere elárulta, hogy ez a markánsan sportos látvány annak köszönhető, hogy ha az autó élvonalait meghosszabbítanánk, akkor azok az autó előtt egy adott pontban találkoznának, nyílszerű dinamizmust kölcsönözve a kocsinak.

Dögös külső és belső

A sportosságon kívül persze a finoman, de karakteresen megjelenő élek rajzossága, a full-LED-es fényszórók és a szokatlan, háromszögletű visszapillantó tükör is hozzájárul a feltűnő megjelenéshez, a vadító tűzpiros színről már nem is beszélve.

Ebben a dögös piros színben a SEAT egyértelműen felkeltette a körülöttünk autózók figyelmét. Az autóból kiszálva pedig nem kevés elismerő pillantást söpörtünk be, amiből persze egyre többet és többet szerettünk volna magunkénak tudni.

Mikor beültünk és elindultunk vele, nem kellett csalódnunk, a külsőhöz mérten lendületes és gyors az autó. Az 1,4-es turbómotor minden fokozatban rá tudja tenni azt a dinamizmust, amit egy ilyen dögös, spanyol formatervezéstől elvárnánk.

A belső kialakítása is vonzó. A minősége, összeszerelésének precizitása németesen tip-top, de a designhoz érezhetően hozzáadott egy jókora pluszt a mediterrán vérmérséklet. Minden tökéletesen kézre esik, a műszerfal gusztusos, a rádió és a fedélzeti navigátor érintőképernyős, a kormánykerék multifunkciós – többek között a hangerőt is lehet innen irányítani -, alsó része pedig kissé lecsapott, amitől még kényelmesebb a vezetés, hiszen több helyet hagy a láb mozgásának.

A fedélzeti komputerben nemcsak a navigáció, hanem az aktuálisan megtett út távolsága és fogyasztása is nyomon követhető, ahogyan sebesség is. Így mindig mindent tudtunk az autóról, pontosan követhető volt, hogy mikor kell betérnünk egy benzinkútra, és hogy mikor szükséges pótolni az ablaktörlő folyadékot. Plusz itt választható ki az a vezetési profil is, amit az adott út alkalmával használni szerettünk volna. Eco, normál, sport, egyedi közül lehet választani, így hosszabb távra beállítottuk a gazdaságos profilt, míg akkor, amikor ki akartuk próbálni, hogy mit tud az autó, a sportos volt a magától értetődő választás.

Ha megtetszett az autó, próbáld ki egy tesztvezetésen! A SEAT oldalán online is tudsz regisztrálni rá.
De addig is nézd meg az autóról készült videót, melyben részleteiben is megcsodálhatod a stílusos formatervezést!

Takarékos és okos

Városi használat során ez a vagány kis nyíl 8-9 liter körül fogyasztott, dugókban araszolással és parkolóhely vadászattal töltött körökkel együtt, ami szerintünk igen jónak mondható. A piros lámpáknál a start&stop funkció takarékoskodott is nekünk az üzemanyaggal: ha megálltunk a motor leállt, nem volt fölösleges pöfékelés, de induláskor csak a gázra kellett újra rálépni, és már indultunk is.

A bevásárlóközpontokban elhatalmasodó karácsonyi forgatagban és a parkoló szinteket elárasztó tumultusban külön hálásak voltunk a tolatóradarnak, amely segítségével az elsőre megtalált, ám kissé szűkös szabad helyre könnyedén leparkoltunk az autóval.

Mikor vissza kellett adnunk az autót, bizony nagyot sóhajtottunk, hiszen valljuk be, melyik nő ne szeretne nap mint nap egy ilyen feltűnő, sportos, de mégis elegáns autóval járni.

Aki hozzánk hasonlóan sokat mozog a városban és szereti a sportos vezetési élményt, de nem szeret lemondani a dögösen elegáns megjelenésről és a minőségről, annak tökéletes választás lesz ez a háromajtós SEAT Leon FR.

A mi SEAT Leon SC FR tesztautónk paraméterei:
1,4-es benzines turbómotor; 6 fokozatú kézi váltó; fedélzeti számítógép: navigációval, rádióval, zenelejátszóval, USB, SD-kártya, Bluetooth, CD És AUX-IN bementettel, illetve csatlakozási lehetőségekkel; teljes LED-es fényszórók; 380 literes csomagtér; átlagos használat esetén 7 literes fogyasztás.
Az autó áráról és különböző felszereltségű változatairól a Seat konfigurátorában tudsz tájékozódni.
Ezt is szeretjük