Furcsa repülős baleseteket elemeztek a hatóságok: elképesztő mértékben növekszik a számuk
Egy friss tanulmány szerint egyre több emlősállatot ütnek el repülőgépek.


- Visszatért az egyik legelőnytelenebb trend: az alacsony derekú nadrágot máig nem hevertük ki »
- A Mundruczó-film 32 éves sztárja elképesztően stílusos: Vanessa Kirby megjelenése mindig kifogástalan »
- Ez a nőies cipőfazon 60 éve nem ment ki a divatból: a Chanel klasszikusáért még ma is bolondulnak a nők »
- "Lehet, hogy szűk lesz egy kicsit, de a férje majd bejáratja" - Magyar nők megrázó vallomásai a férjöltésről
- Auschwitzban halt meg a 14 éves lány: utolsó fotói még megrázóbbak színesben
- Varga Feri után felesége is lefogyott - Balássy Betty ennyire karcsú lett
- Az 50 évvel ezelőtti Budapestről kerültek elő fotók: nagyon más volt akkor az élet a fővárosban
- Britney Spears ritkán látott fiai jól megnőttek: fotókon Sean és Jayden
Egyre több emlősállatot ütnek el főként leszállás közben repülőgépek, évente mintegy 68 százalékkal növekszik az ilyen balesetek száma egy ír tanulmány szerint. A Mammal Review folyóiratban közzétett tanulmány az ausztrál, kanadai, francia, német, brit és amerikai nemzeti légi közlekedési hatóságok által közzétett adatokat elemezte részletesen 47 ország által az ilyen balesetekről közzétett jelentések közül.
Arra a következtetésre jutottak, hogy Ausztráliában denevérek esnek legnagyobb mértékben ilyen balesetek áldozatául, Kanadában, Németországban és az Egyesült Királyságban nyulak és kutyaféle ragadozók, míg az Egyesült Államokban denevérek és szarvasok.

A vizsgált országokban éves átlagban 1,2 és 38,7 esetet jegyeztek fel minden egymillió repülőgépmozgásra - olvasható az EurekAlert tudományos hírportálon. Csak az Egyesült Államokban 30 év alatt az ilyen balesetekből származó károk meghaladták a 103 millió dollárt.
A 47 ország által közzétett jelentésekből kiderül, hogy az érintett fajok között vannak a világ legkisebb emlősei, köztük a pocok, vagy a legmagasabbak, mint a zsiráf, és szinte minden méretű emlősállat megtalálható közöttük - mondta Samantha Ball, az írországi Corki Egyetem kutatója, a tanulmány vezető szerzője.
Mivel az ütközés mindenre hatással van az utasok biztonságától kezdve a légitársaság gazdaságán át a fajmegőrzési programokig, létfontosságú a fajok összetételének és a helyi faunának a megértése a repülőterek térségében ahhoz, hogy hatékonyan megelőzzük az ilyen baleseteket - tette hozzá a kutató.
Fotók: Getty Images
A leggyakoribb okok a légi katasztrófák mögött
A Telegraph nyomozásba kezdett, és Patrick Smith amerikai pilóta, a Cockpit Confidential című könyv szerzőjével összeszedték a légi katasztrófák mögött álló leggyakoribb okokat.
OLVASD EL EZT IS!

- repülés
- környezetvédelem