10-ből 7 magyar az iskolára hárítaná ezt a témát, pedig otthon is beszélni kell róla

A pénzügyi tudatosságra való nevelést már kisiskolás kortól el kell kezdeni.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
A pénzügyi tudatosságra való nevelést már kisiskolás kortól el kell kezdeni.

A magyarok számára fontos, hogy gyermekeik megtanulják, hogyan bánjanak felelősen a pénzzel, és a legtöbben úgy vélik, az iskolának kiemelkedő szerepe van a fiatalok pénzügyi nevelésében - derült ki az Intrum 24 országban végzett reprezentatív kutatásából.

A cég összefoglalója szerint a 2017 végén készített Európai Fogyasztói Fizetési Jelentés nevű kutatásban 24 országból 24 401 európai - köztük 1006 magyar - állampolgár vett részt. A magyar válaszadók 70%-a szerint az iskoláknak nagy a felelősségük a gyermekek pénzügyi ismereteinek bővítésében.

Pénzügyi oktatás az iskolákban

Ez az arány a legmagasabb a vizsgált európai országok között, vagyis a magyarok támaszkodnak leginkább az oktatási rendszerre, ha háztartás-gazdaságtanról van szó. A kutatás alapján a magyar válaszadók közel háromnegyede azt szeretné, ha az iskolák képzési programjában hangsúlyosabb lenne a pénzügyi ismeretek oktatása. 

A cég közleményében megjegyzik, hogy az európai válaszadók többsége hasonlóképp gondolkodik. A magyar válaszadók nagy többsége, tízből kilencen ugyanakkor nemcsak az iskolára támaszkodnának, hanem törekszenek arra, hogy megtanítsák gyermekeiket, hogyan bánjanak a pénzzel - áll a kutatási összefoglalóban. 

Az Intrum közölte azt is, hogy az idén ismét megszervezi a tavaly először elindított Zsebpénzügyes elnevezésű pénzügyi vetélkedőjét. A diákcsapatok számára kiírt versenyre tavaly 229 háromfős csapat nevezett az ország 117 iskolájából.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Pár méter választja el a nyomornegyedet a luxusvilláktól: döbbenetes a különbség

Nincs is annál szomorúbb látvány, mint amikor egymás mellé kerül a társadalom legfelsőbb és legalsóbb rétege, mert ilyenkor még élesebben érződik, hogy mekkora különbségek vannak ember és ember között. Vannak országok és városok, ahol ez a jelenség fokozottan észlelhető, hiszen a nyomornegyedeket mindössze néhány méter választja el a takaros családi villák környékétől.

Pár méter választja el a nyomornegyedet a luxusvilláktól: döbbenetes a különbség

Nézegess képeket!

Elolvasom

Képek: Getty Images Hungary, Pixabay.

Ezt is szeretjük