Teljesen átalakulhat a banki ügyintézés: a magyarok már másként csinálnák
Sokan szívesebben térnek át a személyes megjelenés helyett az online banki ügyintézésre.

online-ugyintezes
Ez is érdekelhet

Nevezz te is a Huawei Next Image nemzetközi mobilfotós versenyre! (x)

Nálad is belefér néha egy kicsivel több? (x)

Szakácskodj a szabadban! (x)

Önmagunk és a ruháink illata fontosabb mint gondolnánk (x)

Távolból csukni-nyitni? Hasznos és kényelmes választás az okos tetőablak (x)

beauty and style

Ezért nincsenek ráncai az 50 éves Naomi Campbellnek: mindennap megcsinálja ezt a 2 perces szépségrutint, mielőtt sminkelne »

Ezek az overallok nem csak divatosak, praktikusak is: a legnépszerűbb kényelmes fazonok idén »

Reszelés nélkül megszabadít a bőrkeményedéstől és babapuhává teszi a talpakat: kipróbáltuk, mit tud a hámlasztó zokni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nő az igény az online banki szolgáltatásokra, a magyarok 78%-a egyre ritkábban keresi fel a bankját személyesen - derül ki az EY kelet-közép-európai régiós kutatásából, melyben a lakosság pénzügyi, banki és informatikai szokásait vizsgálták. Az MTI-nek küldött elemzés szerint a magyar lakosság fele inkább kezeli interneten pénzügyeit, mint személyesen.

Ezzel együtt a hazai válaszadók egyelőre a régiós átlagnál kevésbé bíznak a fiókhálózattal nem rendelkező pénzintézetekben, és csak akkor váltanának alternatív szolgáltatókra, ha azok számukra megfelelő terméket kínálnának. Ilyen esetben 35%-uk leginkább technológiai, 26%-uk e-kereskedelmi céget választana.

A bankoknak fel kell zárkózniuk

A pénzügyi piacon újonnan megjelenő globális szereplők hatalmas ügyfélbázisukkal, egymásra épülő szolgáltatásaikkal új szintre emelik a versenyt. A technológiai cégek dolgát nem nehezítik komplex kockázatkezelési rendszerek, így a bankok legjövedelmezőbb szolgáltatásaival szemben tudnak vonzó alternatívát kínálni az embereknek - mondta a közleményben Demeter Ákos, az EY tanácsadási üzletágának partnere.

Hozzátette: erre a kihívásra innovációval, üzleti folyamataik és ügyfélmenedzsmentjük fejlesztésével kell reagálniuk a magyar pénzintézeteknek. A kutatás szerint a magyar lakosság kétharmada egyelőre elkötelezett választott bankja mellett. Leginkább a pénzüket, valamint a személyes és financiális adataikat érzik biztonságban a pénzintézeteknél.

Tízből kilenc válaszadó ezért a jövőben is ajánlaná bankját ismerőseinek. A megkérdezettek - Magyarországon és a régióban is - egyelőre azért nem váltanak alternatív online pénzügyi szolgáltatóra, mert a váltás folyamatát túl bonyolultnak érzik, emellett az a véleményük, hogy az olyan komplex termékekhez, mint például a jelzáloghitel, hagyományos bankra van szükség - hangsúlyozta a közleményben Demeter Ákos.

A cikk az ajánló után folytatódik

A jövőben ez a trend megváltozhat, hiszen a magyarok többsége szerint a következő években eljön az az idő, amikor már nem lesz szükség a hagyományos bankok szolgáltatásaira. Az EY megbízásából a Nielsen a kutatást több mint 3600 ember megkérdezésével Ausztriában, Csehországban, Horvátországban, Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában végezte el.

Fotók: Getty Images.

Azt hiszed, ki tudsz tölteni egy sárga csekket?

Az elektronikus számlák és fizetési módok elterjedésével egyre kevésbé van szükség a hagyományos sárga csekkre. Ennek ellenére még mindig jól jöhet, ha tudod, hogyan kell kitölteni egy ilyen szelvényt. Kvíz!

Ezt is szeretjük