Minden adatodat ellophatják a telefonodról: így előzd meg a szakértők szerint

Nem elég egyszerűen törölni az adatokat az okostelefonokról.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Elemzők becslése szerint 2018-ban 257 millió használt okostelefont adnak majd el, szemben a 2013-ban értékesített 53 millió készülékkel.

Ez pedig felveti azt a problémát, hogy mi történik a telefonokon tárolt személyes adatokkal.

Nem elég egyszerűen törölni

Az adattörlési szoftvergyártó Blancco Ltd. előrejelzése szerint három év múlva a használt okostelefonok piaca a teljes új okostelefon-értékesítés 8%-át teszi majd ki.

A vállalat figyelmeztet, amennyiben nem megfelelő a forgalomba visszakerülő készülékek adattörlése, veszélybe kerülhet az eredeti tulajdonosok minden személyes és üzleti adata.

A probléma nagyságát mutatja, hogy a készülékeken maradt adatokhoz való hozzáféréshez nem kell szakértő.

Az androidos telefonok esetében például a törölt információk visszanyerhetők, ha a telefont egy személyi számítógépről, lemezmeghajtóként érik el.

Facebook-kvíz

Az adatvédelemre a Facebookon is figyelni kell - ehhez elengedhetetlen, hogy jól ismert a közösségi oldal funkcióit. Teszteld a tudásod!

Ez a teendő

Petrányi-Széll András, a Blancco magyarországi kommunikációs vezetője hangsúlyozza: a használt telefonok hatékony és teljes körű fertőtlenítése nem azonos az egyszerű gyári visszaállítással, és csak a felülírással történő teljes fertőtlenítés az egyetlen megbízható megoldást a használt eszközök törlésére, amelyet a dokumentálhatóság és jogi megfelelés érdekében kötelező kiegészíteni jegyzőkönyvezéssel is.

A finn központú Blancco 1997 óta van jelen a piacon, világszerte 17 irodával működik, NATO-ajánlással és Common Criteria minősítéssel rendelkezik.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük