A férfiak karrierje múlhat azon, hogyan bánnak a nőkkel a munkahelyen

Kiderült, hogy a nőket támogató munkahelyeken a férfiak is jobban teljesítenek, és a közös fejlődés is hatékonyabb.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A nemzetközi nőnap alkalmával az Accenture közzétette Az egyenlőség megteremtése 2018-ban című kutatását. Ebben bemutatja az üzleti vezetők számára javasolt leghatékonyabb intézkedéseket a nemek közötti egyenlőség megteremtése és a fizetési különbségek csökkentése érdekében. A jelentés negyven olyan munkahelyi tényezőre hívja fel a figyelmet, mely elősegíti az egyenlőség kultúrájának megteremtését.

Ezek közül 14 kiemelten fontos, melyeket az Accenture három kategóriába sorol: merész vezetés, átfogó intézkedések és bátorító környezet, mely megadja a szükséges szabadságot a munkavállalóknak kreativitásuk kifejezésére. A 34 országban 22 ezer férfi és nő megkérdezésén alapuló kutatás azt méri, hogy a felmérésben részt vevők miként értékelik a munkahelyi kultúrát befolyásoló tényezőket. A felmérést mélyinterjúk és a munkaerő-problémáról közzétett adatok részletes elemzése egészíti ki.

"A kutatásunk azt mutatja, hogy a nők karriertörekvéseit támogató vállalatoknál a férfiak is jobban teljesítenek, és a közös fejlődés is hatékonyabb" - nyilatkozta Nagy Andrea, az Accenture magyarországi Inclusion & Diversity vezetője. "Véleményünk szerint a kutatás eredményei erőteljesen azt jelzik, hogy a megfelelő vállalati kultúra kiépítése lényeges a nemek közötti egyenlőség eléréséhez, ugyanis nem a programok, hanem az emberek teszik a vállalatot befogadóvá és sokszínűvé."

Az Accenture-nél globálisan jelenleg több mint 170 ezer nő dolgozik. Az elmúlt néhány év során a vállalat több mérföldkövet is kijelölt - és elért - azon az úton, hogy 2025-re a munkaerő-állományának 50%-át nők tegyék ki. A vállalat túlszárnyalta azt a célját, hogy 2017-re világszerte az újonnan felvettek 40%-a nő legyen, hiszen tavaly már az új munkatársak 45%-a hölgy volt.

A kutatás legfontosabb tanulságai

A kutatás szerint az olyan vállalatoknál, ahol leginkább figyelembe veszik a negyven fent említett tényezőt, a munkatársak 98%-a elégedett a karrierje alakulásával, a dolgozók 90%-a törekszik az előléptetésre, és 89%-uk törekszik arra, hogy vezetővé váljon a szervezetben. Emellett mind a nőknek, mind a férfiaknak jobb lehetősége van a fejlődésre: a nők 42%-kal nagyobb eséllyel lépnek elő menedzseri vagy annál magasabb pozícióba, és ötször valószínűbb, hogy vezetői, igazgatói vagy még magasabb pozícióba kerülnek. A férfiaknál ez az esély 20%-kal nagyobb, és kétszer nagyobb a valószínűsége a magas pozícióba jutásnak.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A kutatás szerint a sokszínűségre való törekvés világos célként való megfogalmazása és kitűzése döntő fontosságú lépés a vezető részéről, ha erősíteni kívánja, vagy át szeretné formálni a vállalati kultúrát. "A vállalati kultúrát fentről határozzák meg, tehát, ha a nők előmenetele a cél, a nemek közötti egyenlőségnek stratégiai prioritásnak kell lennie a felsővezetés számára" - nyilatkozta Ellyn Shook, az Accenture vezetőségi és humánerőforrás-igazgatója.

"Döntő jelentőségű, hogy a vállalatok képesek-e emberi környezetet teremteni, melyben a munkatársak képesek azonosulni a munkahelyükkel, de emellett önmaguk lehetnek, és sikereket érhetnek el" - mondta. A teljes jelentés ide kattintva elérhető.

Ezt is szeretjük