Ez a legrosszabb irodatípus az emberek szerint, a legtöbben mégis ilyenben dolgoznak
Elviselhetetlen zaj, kihallgatott telefonbeszélgetések, nem szűnő betegségek a legnépszerűtlenebb irodatípusban.

iroda
Ez is érdekelhet

5 tipp, hogy hogyan lendítsd fel a szépségszalonod forgalmát! (x)

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

Bettina fejlődése végre beindult (x)

beauty and style

A 73 éves Cher 40-nek sem néz ki a reklámfotón: egyetlen ránc sincs a popdíva arcán »

Újra divatos a dauer, de már nem olyan, mint régen: a bio tartós hullám kíméletesebb opció lehet »

Újabb hollywoodi színésznő tündökölt magyar tervező kreációjában: címlapra vitte az álomszép ruhát »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egyterű irodákkal ma már hazánkban is lépten-nyomon találkozhatunk, ugyanakkor egyre több kritikát kap ez a fajta elrendezés.

BBC megkérte olvasóit, hogy számoljanak be róla, milyen zavaró tényezőket tapasztalnak, amikor egyterű irodában dolgoznak. Az alábbiakban a kérdésre érkezett válaszokból ismerhetsz meg néhányat.

Túl gyorsan terjednek az infók és a betegségek

Az egyterű irodában ülve el kell viselni, hogy mások beszélgetnek, miközben a többiek dolgozni próbálnának. Míg van, akinek ez nem okoz semmiféle problémát, másokat zavar, hogy így akaratlanul is betekintést nyernek a kollégák magánéletébe, vagy bizalmas céges információk juthatnak a fülükbe.

A BBC egyik kommentelője arról panaszkodott, hogy "a főnököm éppen szemben ül velem, és az utóbbi időben egy csomó olyan telefonbeszélgetését hallgattam végig, melyekről az az érzésem, hogy nem az én fülemnek szánták őket".

Egy másik hozzászóló még rosszabb tapasztalatairól számolt be: "Régebben a főnököm éppen velem szemben ült az egyterű irodában, és rendszeresen németül hordta le a feleségét a telefonban, mivel azt feltételezte - tévesen -, hogy nem értem, mit beszél. Eközben a szeretőjével meg angolul suttogott, aminek szintén számos alkalommal tanúja voltam".

Az sem feltétlenül szerencsés, ha a HR-es közelében ülő kolléga minden alkalommal akarva-akaratlanul is végighallgatja az összes, munkatársakkal kapcsolatos problémát, vagy, hogy az újonnan felvett kolléga milyen béren kívüli juttatásokban részesül majd - derül ki az egyik hozzászóló panaszaiból.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mondj igent magadra!

A Femina Extra 4 alkalmas önfejlesztő sikerkurzusán Szily Nóra pszichológus és coach vezetésével elérheted, hogy elégedett, sikeres és boldog legyél az élet bármely területén.

Hogyan mondjunk nemet lelkiismeret-furdalás nélkül?

A boldogság és siker alapjai, azaz miért fontos önzőnek lenni?

A kommunikáció, mint az érdekérvényesítés kulcsa: a bizalomépítéstől a hatásgyakorlásig

Burnout, vagyis amikor már semminek nincs értelme

A kurzusról pontos részleteket itt találsz.

Jegyek kizárólag online érhetők el, korlátozott számban.

Helyszín: MEMO ház – 1077 Budapest, Wesselényi utca 73.

Időpont: 2020. március 6., március 26., április 16., május 7.

Promóció

Egy másik válaszoló arról számolt be, hogy a munkahelyén eredetileg kisebb szobákban dolgoztak, de idővel átköltöztek egy egyterű irodába, ahol az új szabályzat szerint tilos volt bármilyen módon személyesebbé tenniük a munkakörnyezetüket.

A falakra nyomtatott képek kerültek ki, melyeken egy egyterű iroda életképeit lehetett látni: a képeken a dolgozók egytől egyig fülest viseltek, és beletemetkeztek a képernyőjükbe. Ez olyan érzés volt az új irodába költöztetett munkatársaknak, mintha egyenesen az identitásuktól fosztották volna meg őket.

Mindehhez hozzáadódik a légi úton terjedő betegségek elkerülhetetlen megjelenése is. "Szó szerint szipogni kezdek egy perccel azután, hogy belépek az irodába", panaszkodott az egyik hozzászóló.

A kulcsszavak: egyensúly és optimális térkialakítás

Az egyterű irodák ugyan kiváló terepet biztosítanak a csapatmunkának, de ettől még a dolgozóknak továbbra is szükségük van a csendre és a magánszférára - mint arra egy újabb hozzászóló rámutatott.

És, hogy mi lehetne a megoldás? Szerinte az egyensúly megtalálása: vagyis az, ha a munkatársak a hét néhány napját az egyterű irodában töltenék, ami kizárólag a csapatban végzett feladatok és a meetingek színhelyeként szolgálna.

A hét másik felében pedig otthonról dolgozhatnának, ahol kiélvezhetnék a csendet és a magánszférájukat. Ezzel mindenki csak nyerne, hiszen mind a cégek, mind a munkavállalók pénzt spórolhatnának meg, az eredményesség pedig fokozódna. Mindemellett a dolgozók boldogságszintjét is növelné, ha kiiktathatnák a mindennapos munkába utazás megterhelő procedúráját.

Végső soron a tér kialakításán múlik az, hogy az emberek szívesen ülnek-e be egy egyterű irodába dolgozni. Az egésznek nem arról kell szólnia, hogy egy nagy terembe bezsúfolunk mindenkit a költségek megnyirbálása érdekében.

Ehelyett - egy újabb kommentelő meglátása szerint - az egyterű iroda ideális esetben a közös és privát tereket, a csöndes és a beszélgetésre alkalmas helyeket ötvözi egymással, ezen túl pedig megfelelő világítással, hőmérséklettel és optimális páratartalommal bír, valamint kellően levegős is.

Szívesen olvasnál még több érdekes és hasznos információt munkaügyekről? Akkor látogass el a Hrpwr oldalára, ahol számos tippet kaphatsz!

Valami kizökkentett? Ez húsz perc kiesést jelent a munkádban!

Nagyon tévedsz, ha azt hiszed, hogy csak a mindenen fanyalgók üres panaszaival állsz szemben. Mára kutatásokkal is alátámasztották, hogy az egyterű irodákban dolgozók 15%-kal kevésbé eredményesek a munkájukban, rettenetesen nehezükre esik koncentrálni, és kétszer akkora valószínűséggel betegszenek meg, mint a klasszikus elrendezésű, külön irodákban ülő társaik.

A kutatások azt is kimutatták, hogy hiába gondolnánk szívesen az ellenkezőjét, a valóságban jellemzően nem vagyunk képesek a multitaskingre - tehát nem tudunk több feladatot menedzselni egyszerre -, és, ha ideiglenesen kizökkent valami, akkor akár több mint húsz percbe is beletelhet, mire ismét a munkánkra tudunk koncentrálni.

A Sydney-i Egyetem professzorai egy kutatásban arra az eredményre jutottak, hogy a minden elválasztást nélkülöző, teljesen nyílt terű irodákban dolgozók közel fele, míg a térelválasztóval lehatárolt fülkékben ülők csaknem 60%-a találja zavaróan zajosnak a munkakörnyezetét.

A külön szobás irodákban dolgozóknak ezzel szemben mindössze 16%-a panaszkodott ugyanerről. Noha az elmúlt évtizedekben számos vállalat tért át az egyterű irodás elrendezésre - az Egyesült Államokban például a cégek 70%-ánál találkozunk ezzel a megoldással -, napjainkban egyre többen visszatérnek a hagyományos, kis létszámú, külön irodákhoz - és ebben hasonló megfontolások vezetik őket, mint amelyeket a BBC kommentelői is hangoztattak.

Ezt is szeretjük