Átalakul az ügyintézés a NAV-nál a veszélyhelyzet miatt: mire kell figyelni?
NAV: időpontot kell foglalni az ügyintézéshez.

nav
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és ügyfélszolgálati helyein a személyesen megjelenő ügyfeleket időpontfoglalással fogadja - hívta fel a figyelmet az adóhatóság szerdai közleményében. Az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető.

A kormányablakokban működő NAV-ablakokban ugyanakkor a személyes ügyintézéshez kivétel nélkül, valamennyi ügytípus esetében időpontfoglalásra van szükség. A közleményben hangsúlyozzák, hogy a személyes ügyintézés helyett célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival, a gyors és rugalmas ügyintézést a telefonos és elektronikus szolgáltatások biztosítják.

Konkrét ügyek intézéséhez a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító szám legegyszerűbben az online nyomtatványkitöltő alkalmazással igényelhető a TEL-nyomtatványon. Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.

Az elektronikusan intézhető ügyekről - a többi között szja-bevallási tervezetek jóváhagyása vagy módosítása, adószámla-lekérdezés, adóhatósági igazolások igénylése, nyomtatványok beküldése - és a szolgáltatások elérhetőségéről szól a NAV honlapján közzétett NAV Online című tájékoztató.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az adóhivatal kéri az ügyfeleket, hogy csak rendkívül indokolt esetben, és időpontfoglalással keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát. Javasolja azt is, hogy az ügyfelek a halaszthatatlan személyes ügyintézés alkalmával nyissanak ügyfélkaput, vagy igényeljenek telefonos ügyfélazonosító számot (PIN-kód), hogy a későbbiekben legyen lehetőség az online vagy a telefonos ügyintézésre. Ezzel elkerülhető a sorban állás, és otthonról egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban intézhetők az adóügyek.

Kiemelt kép: MTVA/Róka László

Mutatjuk a lazító jogszabály részleteit és a friss adatokat

Pintér Sándor belügyminiszter határozatában megállapította, hogy április 6-án, kedden beadták a 2,5 milliomodik koronavírus elleni védőoltást, amely a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldása első fokozatának feltétele volt. Így a feloldásokról szóló rendelet április 7-én, szerdán hatályba lépett.

Ezt is szeretjük