Így éreznek a magyarok a munkahelyükkel kapcsolatban: alaposan megváltozott a hozzáállásuk

Egy felmérés szerint stabilnak érzik az állásukat a magyar munkavállalók.

Munkavállalók hangulata
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Fokozatosan stabilizálódik a hazai munkavállalók hangulata, 2021 utolsó negyedévében 71 pont volt a munkaerőpiaci stabilitási index, ami 2020 és 2019 hasonló időszakához képest 1-2 pontos emelkedés - számolt be a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásáról.

Kiemelték, a munkavállalók korábban még sosem bíztak ennyire abban, hogy könnyen találnának maguknak új állást: a felmérésben regisztrált 63 pont az előző év azonos időszakában 55, 2019-ben pedig 56 pont volt. A válaszadók 34 százaléka szerint könnyen, 19 százaléka szerint nagyon könnyen találna új, a képzettségének megfelelő munkát, amennyiben esetleg elveszítené az állását.

Ez a részadat a megelőző évi adatokkal összevetve 6, illetve 4 százalékpontos emelkedést jelent. Kiss Márk István, a BNP Paribas Cardif Biztosító vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta, hogy a munkavállalók hangulata lassan közeledik a járvány megjelenése előtti szinthez, és a negyedik hullám érdemben már nem befolyásolta a hozzáállásukat.

Az év végi adatok megerősítik a nyáron elindult pozitív irányú tendenciát, és az előző évhez képest egy optimistább helyzetképről árulkodnak - jegyezte meg. A negyedéves jelentésből az is kiderül, hogy a magyar munkavállalók a jelenlegi munkahelyük fennmaradásával kapcsolatban a megelőző évi adatokkal összevetve némileg optimistábbak.

Ez a részindex a 2020 végén regisztrált 86 pontról tavaly év végére már 88-ra nőtt, ugyanakkor a járvány előtti időszakban mért 94 ponttól még elmarad. Az elmúlt negyedévhez képest 3 ponttal, az előző évhez képest pedig 2 ponttal 56 pontra csökkent a jelenlegi munkahely megtartása iránt érzett motiváció.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Azok aránya, akik ugyanannyi pénzért többet is dolgoznának, az előző év azonos időszakában mért 53 százalékról mostanra 42 százalékra zuhant. Ugyanakkor egy év alatt nem változott azok aránya, akik hajlandóak lennének nehezebb munkát ugyanannyi pénzért is elvégezni - 46 százalék -, illetve fél órával többet utazni az adott munkahelyre - 66 százalék.

A biztosító a közvéleménykutatóval közösen 2014-ben alkotta meg az indexet, amely 1200 fő személyes megkérdezésén alapul. A minta életkor, nem, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentálja a felnőtt magyar népességet.

Fotók: Getty Images

Különleges fotók a munka világából

Megható és elgondolkodtató pillanatok: művészek kemény munkát végző emberekről készítettek fotósorozatot szerte a világban, még a járvány kitörése előtt.

Különleges fotók a munka világából: megható és elgondolkodtató pillanatok

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük