Ez minden magyar háztartást érint: fontos időszak kezdődik a biztosításokkal kapcsolatban

Fontos időszak kezdődik nemsokára, ami minden magyar háztartást érint.

Lakásbiztosítási kampány 2024
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az elmúlt években jelentős változások történtek a biztosítási piacon, fokozódott a lakásbiztosítók közötti verseny is. Az ügyfelek egyre nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy megtalálják a számukra legkedvezőbb ajánlatot, és ha szükséges, akár váltanak is - ebben segít a Magyar Nemzeti Bank által kihirdetett, március 1-jén induló lakásbiztosítási átszerződési időszak.

Lakásbiztosítási kampány 2024

A lakásbiztosítási kampányok célja az ügyfelek megszólítása és annak az elősegítése, hogy jobb feltételekkel, kedvezőbb díjakkal tudjanak biztosításokat kötni. A kampányok során a biztosítók kiemelten tájékoztatnak az új szolgáltatásaikról, kedvezményeikről és további előnyeikről, hogy vonzóvá tegyék ajánlataikat a leendő ügyfelek számára. Korábban írtunk arról, hogy hogyan érdemes biztosítót választani, hogy ne érjen csalódás. 

Lakásbiztosítási kampány 2024. 1
Fotó: Eva-Katalin / Getty Images Hungary

Azonban a lakásbiztosító-kampányok nemcsak előnnyel, hanem kockázatokkal is járnak a biztosítók számára. Az egyik fő rizikója a már meglévő ügyfelek elvesztése a versenyzés során. Ha egy biztosító nem tud megfelelően reagálni a piaci változásokra és a versenyhelyzetre, könnyen elveszítheti ügyfeleit. Ez pedig komoly bevételkiesést jelenthet, és akár hosszú távon veszélyeztetheti a cég stabilitását is.

Az MNB által meghirdetett kampánynak jogi kockázatai is vannak. Fontos, hogy a biztosítók minden kampányukat a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, tisztességesen és átláthatóan folytassák. Az esetleges szabálytalanságok vagy visszaélések komoly büntetéseket vonhatnak maguk után, nem beszélve arról, hogy csorbulna a jó hírnevük is. 

Ebben az időszakban tehát a már meglévő biztosítás évfordulójától függetlenül márciusban is lehetőség nyílik a lakásbiztosítások felmondására és újrakötésére. 

Ahogy az MNB közleményében is áll, erőteljes marketingkampány indul annak érdekében, hogy az ügyfelek figyelmét felhívja a biztosítóváltás lehetőségére, kiemelten pedig a kedvező szolgáltatási minőséget szavatoló Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokra (MFO), és a biztosítóktól is aktív kommunikációt és tisztességes versenyt vár el. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

A 2024-es márciusi lakásbiztosítási átszerződési időszak különösen fontos a piacon részt vevő szereplőknek. Az ügyfelek egyre nagyobb elvárásokat állítanak fel a biztosítóikkal szemben, és készek váltani, ha úgy érzik, hogy nem kapnak megfelelő szolgáltatást vagy számukra kedvező feltételeket. Ezért a biztosítóknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a kampány tervezésére és végrehajtására, hogy versenyképes ajánlatokkal és átlátható kommunikációval tudják megnyerni és megtartani ügyfeleiket.

Az ilyen országokra egyetlen biztosítónál sem lehet utasbiztosítást kötni

A kockázatos országokban a biztosítók sem tudják teljesíteni a szerződésben vállaltakat.

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük