Mit utálunk leginkább a karácsonyban? 10-ből 9 magyart ért már kellemetlenség

Meghitt pillanatok vagy őrültek háza? A legjobb ajándék a stresszmentes karácsony.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Meghitt pillanatok vagy őrültek háza? A legjobb ajándék a stresszmentes karácsony.

Az ünnepi időszak a csend és nyugalom ideje, de csak miután véget ért a karácsonyi ajándékok utáni hajsza. Az utakon és az üzletekben tapasztalható zsúfoltság, a megfelelő ajándékok és a legjobb árak megtalálása szinte mindenki számára stresszforrást jelentenek.

A PayPal és Kantar Millward Brown kutatása szerint a bolti vásárlással járó kellemetlenségekben tízből nyolc európai érintett, és az ünnepek közeledtével párhuzamosan a frusztráció szintje folyamatosan nő. A magyarok is sokat nyugtalankodnak az ajándékozás miatt, közel ötödünk aggódik, hogy nem fogja tudni beszerezni a megfelelő meglepetést. Létezik gyógyír a karácsony lázra? Kiderül a kutatásból!

Szeretjük a karácsonyt, de a karácsonyi vásárlást nem mindig

A PayPal online fizetési szolgáltató nemzetközi felmérést  készített arról, hogy miként viszonyulnak az európai fogyasztók a karácsonyi ajándékvásárlással járó kényelmetlenségekhez. A felmérés tíz országban, köztük Magyarországon, több mint tízezer válaszadó megkérdezésével készült. Amellett, hogy tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során, a felmérés szerint honfitársaink 17%-a tartósan idegeskedik a megfelelő meglepetések beszerzése miatt.

Körülbelül egy negyedük - 26% - elsősorban azért aggódik, hogy nem fogja megtalálni a megfelelő ajándékot, 22% pedig attól fél, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozott személynek. Ugyancsak jelentős azoknak az aránya, akik az ajándékokra szánt költségkeret túllépése miatt idegeskednek - 28% -, vagy éppen amiatt, hogy csak az utolsó pillanatban találnak rá a tökéletes meglepetésre - 28%.

A megkérdezettek szerint a karácsony fényét a forgalmi dugók és az általános zsúfoltság is beárnyékolhatják, bár az európai válaszadók nagy része - 64% - úgy vélekedett, hogy ezek elkerülhetetlen velejárói az ünnepeknek. A kellemetlenségeket a környező országok lakossága is hasonlóan éli meg, a csehek 25%-a, a lengyelek 30%-a említett valamilyen ajándékvásárláshoz kapcsolódó bosszúságot.

A karácsonyi lázra gyógyír az internet

Mindenki érezte már úgy az ünnepi előkészületek során, hogy a teendők listája sosem ér véget. Tervezés, vásárlás, főzés, meghívások, látogatások, és még sorolhatnánk. A vásárlást azonban talán ki lehet húzni a listáról. Hogy hogyan? A kutatásból kiderült, hogy tízből hat európai szerint a karácsonyi ajándékok online megrendelésével a vásárlás sokkal kevesebb bosszúsággal jár, ráadásul 70% szerint így kedvezőbb áron lehet egyes termékekhez hozzájutni.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

A helyzet Magyarországon is hasonló: a válaszadók 66%-a gondolja úgy, hogy az online vásárlással sokkal kellemesebb élmény az ajándékvadászat. A magyar fogyasztók ugyanakkor az internetes vásárlás számos további előnyét is kiemelték, mint például a zsúfolt üzletek elkerülésének lehetősége - 87% -, az időmegtakarítás - 80% - és a külföldről történő vásárlás a legjobb árakon - 67%.

"Az ünnepek alatt és a karácsonyi ajándékozás során az online vásárlás minden előnye fokozottan érvényesül. Számomra ez az egyetlen útja annak, hogy elkerülhessem a hosszú sorokat és az ingerült emberekkel tömött bevásárlóközpontokat. Mindettől néhány kattintás segítségével megkímélhetjük magunkat, így több idő jut a családdal töltött békés pillanatokra" - mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.

Ezt is szeretjük