Durva lista: ezért kell jóval többet fizetned most, mint tavaly

62,1%-kal drágult a tojás

Drágább a cigi, a benzin, a kakaó, a kávé, szinte minden.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Áprilisban a fogyasztói árak 5,7%-kal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban, márciushoz viszonyítva az árak 0,8%-kal nőttek. Az év első négy hónapjában 5,6%-kal emelkedtek a fogyasztói árak - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból.

Tavaly áprilishoz képest jelentősen nőtt a tojás, a zsír, a csokoládé, a cigaretta és az üzemanyagok ára.

A tojás 62,1%-kal drágult

Az élelmiszerek 4,2%-kal kerültek többe áprilisban, mint egy éve, a tojás ára 62,1%-kal, a sertészsiradéké 30,9%-kal, a csokoládéé, kakaóé közel 20%-kal, a kávéé 15,7%-kal emelkedett.

Árcsökkenés következett be a liszt - 16,0% -, az idényáras élelmiszerek - 14,7% - és a cukor - 10,6% - esetében.

Az átlagosnál nagyobb mértékben, 12,6%-kal emelkedett a szeszes italok, dohányáruk ára.

Szintén átlag felett, 9,1%-kal nőtt az egyéb cikkek ára, ezen belül a járműüzemanyagoké 18,3%-kal, a gyógyszereké, gyógyáruké pedig 3,2%-kal.

Top 6 drágulás

  1. Tojás: 62,1%.
  2. Sertészsiradék: 30,9%.
  3. Csokoládé, kakaó: 19,9%.
  4. Dohányáru: 21,2%.
  5. Üzemanyag: 18,3%.
  6. Kávé: 15,7%.

A háztartási energia átlag feletti, 7%-os áremelkedésén belül a palackos gáz 14,1%-kal, a távfűtés 11,7%-kal drágult.

Ezért kell többet fizetned 2012-től

Nézegess képeket!

Elolvasom

A szolgáltatásoknál 4,2% volt az áremelkedés mértéke, ezen belül a szemétszállítás 6,4, a csatornadíj 5,4%-kal lett magasabb.

A ruha ára 2%-kal emelkedett

A ruházkodási cikkek átlag alatt - 2%-kal - drágultak, míg a tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,2%-kal kellett kevesebbet fizetni 2011 áprilisához képest.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük