Így készítsd el az adóbevallást
Már neten keresztül is gyorsan elkészítheted az adóbevallásod. Segítünk, hogy hibátlan legyen.
Az interneten keresztül ma már rengeteg mindent el lehet intézni, beleértve az adóbevallást is. Rengeteg időt, pénzt és energiát takaríthatsz meg, ha ebben a formában teszel eleget az adóhatóság felé irányuló kötelezettségednek.
Az elektronikus adóbevallás legfőbb pozitívuma, hogy hiánypótlás esetén azonnali visszajelzést kapsz, így kiküszöbölheted az ügyfélszolgálaton történő sorban állást és idegeskedést.
A szolgáltatás igénybevétele előtt azonban érdemes tájékozódnod, mert a részletek ismeretében sokkal hatékonyabban megy majd az e-ügyintézés, és biztosan nem ejtesz majd hibát sem.
Hogyan kezdj hozzá?
Vannak, akiknek egész egyszerűen nincs más lehetőségük: csak és kizárólag elektronikus formában rendezhetik adóbevallásukat. Ilyenek a törvényben megjelölt munkáltatók, a kifizetők vagy a főfoglalkozású egyéni vállalkozók. Ha egyik csoportba sem tartozol, akkor opcióként választhatod az adóbevallásnak ezt az egyszerűbb formáját.
Az elektronikus adóbevalláshoz szükséges felülethez az APEH elektronikus bevallásfeldolgozó rendszerén - röviden eBEV - keresztül, valamint a Magyarország.hu oldal Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszerén keresztül - röviden KR-rendszer - is hozzáférhetsz. Az adóbevallás elkészítéséhez szükséges nyomtatványok és dokumentumok szintén az APEH és a kormányzati portál internetes oldaláról érhetők el.
Kérdésed van az adóbevallással kapcsolatban? Hívd az APEH ügyfélszolgálatát a 06-40-42-42-42-es telefonszámon!
Lépésről lépésre
Mielőtt igénybe vennéd a sok szempontból kényelmesebb és egyszerűbb ügyintézést biztosító szolgáltatást, regisztrálnod kell a területileg illetékes okmányirodában. A személyes ügyintézést csak akkor úszhatod meg, ha rendelkezel úgynevezett minősített elektronikus aláírással vagy APEH-chipkártyával. Az ügyfélkapu-regisztrációt a Magyarország.hu vagy az APEH weboldalán kell majd aktiválnod.
Ha nem szeretnél sok időt tölteni a sorban állással, akkor foglalj időpontot az okmányirodában a Kormányzati Portálon keresztül.
Miután aktiváltad a regisztrációdat, és az előírásoknak megfelelően megváltoztattad a jelszavadat, le kell töltened a szükséges nyomtatványokat és programokat. Az Általános nyomtatványkitöltő programot - röviden ÁNYSZ -, valamint a szükséges nyomtatványokat az APEH oldaláról tudod letölteni. Valamennyi, a hatósági eljárásban használatos nyomtatványt az ÁNYSZ-szel kell majd kitöltened.
Egyszerűbb lett
Nem maradt más hátra, mint az, hogy kitöltsd a bevalláshoz szükséges dokumentumokat, majd a szolgáltatás elindítását követően bejelentkezz az Ügyfélkapun, és feltöltsd a saját gépedről a fájlokat. A feladat mára ráadásul le is egyszerűsödött: egy, a közelmúltban lezárult fejlesztésnek köszönhetően ezentúl már közvetlenül, a böngésző program használata nélkül is beküldhető a kész nyomtatvány.
Ha az elektronikus bevallási rendszerben egy megnyitott, küldésre megjelölt nyomtatványt szeretnél feladni, akkor a Kapcsolat az Ügyfélkapuval menüből a Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül menüpontot választva - az Ügyfélkapu bejelentkezési adatok megadása után - a program automatikusan elvégzi a nyomtatvány beküldését. A fejlesztésnek köszönhetően a csoportos beküldés is lehetséges. Ehhez a módszerhez az Adatok menüpontban a Csoportos beküldés az Ügyfélkapun keresztül menüpontot kell választani. Az azonosításra megadott adatok addig érvényesek, amíg ki nem lépsz a nyomtatványkitöltő programból.
Mire figyelj?
- Mindig olvasd el a kitöltési útmutatót!
- A programok folyamatosan frissülnek, mindig a legújabb verziót használd!
- Őrizd meg a nyugtákat!
- Ne hagyd az utolsó napra az adóbevallást!
- Ha bizonytalan vagy, vagy elakadtál, fordulj az APEH-hez!
- Rendszeresen ellenőrizd az értesítési tárhelyet!
Értesítési tárhely
A következő fogalom, mellyel az elektronikus adóbevallás kapcsán meg kell majd barátkoznod, az Értesítési tárhely fogalma. A szintén ügyfélkapus regisztrációhoz kötött funkció célja, hogy biztonságos tárterületen helyezhesd el a hivatalok felé elküldött dokumentumaid másolatát, másrészt tárolhasd a hivataloktól kapott válasz dokumentumait, például a feltöltött járulékbevallás nyugtáit. Az értesítési tárhely a megnyitást követő harminc napig tárolja a rendszerüzeneteket - például érkeztetési igazolásokat -, valamint a hivatali dokumentumokat - például nyugtákat, végzéseket, hiánypótlásokat. A tárhelyen keresztül a hivatal által küldött dokumentumokat öt napon belül kell átvenned, ellenkező esetben a rendszer automatikusan törli azokat.
Amennyiben - az adóbevallás elküldését követően - hiánypótlásra van szükség, vagy hiba van a bevallásodban, akkor a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszeren keresztül hibaüzenetet kapsz.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Hibás nyugta esetén a nyugtában szereplő hibaüzenet alapján gondoskodnod kell a helyes bevallás újraküldéséről. Ha arról kapsz értesítést, hogy az eBEV-rendszer rendben találta a bevallások eredményét, az azt jelenti, hogy sikeresen teljesítetted bevallási kötelezettségedet.
OLVASD EL EZT IS!
- pénz
- külföld
Félmillió forintos minimálbér
- megtakarítás
- adósságrendezés
Anyagi gondjaid vannak?
- ruha
- élelmiszer