8 milliárd forint sonkára, 4,5 milliárd csokinyuszira: nem spórolunk húsvétkor

4200 tonna sonka és 900 tonna csokifigura fogyott a 2017-es szezonban a kiskereskedelemben.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
4200 tonna sonka és 900 tonna csokifigura fogyott a 2017-es szezonban a kiskereskedelemben.

Kimagasló forgalmat bonyolítottak 2017-ben a húsvéti szezonban a hazai kiskereskedők sonka- és szezonálisédesség-eladás tekintetében: 2017 március-áprilisában nyolcmilliárd forintnál is többet költöttünk sonkára, ami 13%-kal több az előző év azonos időszakával szemben. A húsvéti édességek forgalma valósággal "kilőtt", hiszen négy és fél milliárd forint fölötti, 28%-os értékbeli növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe a 2016-os húsvéti szezonhoz képest.

Ha húsvét, akkor sonka - nem volt ez máshogy a 2017-es ünnepkor sem. A hagyományos menü részét képező sonkából közel 4200 tonna fogyott, ami 5%-os mennyiségi emelkedés 2016-tal szemben. Nyolcmilliárd forintot hagytak ott a magyarok zömében főtt sonkára a kiskereskedelmi egységekben: ez ugyanis - a húsvét abszolút királyaként - az összértékesítések 93%-át vitte el. A vásárlások háromnegyede a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben, azaz diszkontokban, hiper- és szupermarketekben történik, ahol mind népszerűbbek az önkiszolgáló pultok is, értékben mért piaci arányuk közel 60%. 

A húsvéti ünnep kedvezett az édesszájúaknak is: tavaly egyötödével több, 900 tonna mennyiségű csokoládéfigura fogyott a 2016-os ünnephez képest. Értékben még magasabb forgalmat bonyolítottak a kereskedők: 28%-kal többet költöttek a magyarok édességre, négy és fél milliárd forint értékben.

"Tartja vezető pozícióját a csokinyúl, sőt, erősíteni is tudott piaci részesedésén 41%-ról 44%-ra" - mondta Haás Zoltán, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. "A magyarok hagyományosan a tejcsokoládéra voksolnak: tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük közel kilenctizedét költötték tejcsokoládéra, étcsokoládét a vásárlók 6%-a vett." A csokitojás piaci részesedése 1%-kal, 38%-ra csökkent 2016-ról 2017-re. Az egyéb húsvéti figurák, úgymint kacsa, bárány és csibe aránya a tavalyi szezonban 7%-ot ért el.

A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?

Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.

További részletek: feminaklub.hu/

Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. november 27. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Ezt is szeretjük