8 milliárd forint sonkára, 4,5 milliárd csokinyuszira: nem spórolunk húsvétkor

4200 tonna sonka és 900 tonna csokifigura fogyott a 2017-es szezonban a kiskereskedelemben.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
4200 tonna sonka és 900 tonna csokifigura fogyott a 2017-es szezonban a kiskereskedelemben.

Kimagasló forgalmat bonyolítottak 2017-ben a húsvéti szezonban a hazai kiskereskedők sonka- és szezonálisédesség-eladás tekintetében: 2017 március-áprilisában nyolcmilliárd forintnál is többet költöttünk sonkára, ami 13%-kal több az előző év azonos időszakával szemben. A húsvéti édességek forgalma valósággal "kilőtt", hiszen négy és fél milliárd forint fölötti, 28%-os értékbeli növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe a 2016-os húsvéti szezonhoz képest.

Ha húsvét, akkor sonka - nem volt ez máshogy a 2017-es ünnepkor sem. A hagyományos menü részét képező sonkából közel 4200 tonna fogyott, ami 5%-os mennyiségi emelkedés 2016-tal szemben. Nyolcmilliárd forintot hagytak ott a magyarok zömében főtt sonkára a kiskereskedelmi egységekben: ez ugyanis - a húsvét abszolút királyaként - az összértékesítések 93%-át vitte el. A vásárlások háromnegyede a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben, azaz diszkontokban, hiper- és szupermarketekben történik, ahol mind népszerűbbek az önkiszolgáló pultok is, értékben mért piaci arányuk közel 60%. 

A húsvéti ünnep kedvezett az édesszájúaknak is: tavaly egyötödével több, 900 tonna mennyiségű csokoládéfigura fogyott a 2016-os ünnephez képest. Értékben még magasabb forgalmat bonyolítottak a kereskedők: 28%-kal többet költöttek a magyarok édességre, négy és fél milliárd forint értékben.

"Tartja vezető pozícióját a csokinyúl, sőt, erősíteni is tudott piaci részesedésén 41%-ról 44%-ra" - mondta Haás Zoltán, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. "A magyarok hagyományosan a tejcsokoládéra voksolnak: tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük közel kilenctizedét költötték tejcsokoládéra, étcsokoládét a vásárlók 6%-a vett." A csokitojás piaci részesedése 1%-kal, 38%-ra csökkent 2016-ról 2017-re. Az egyéb húsvéti figurák, úgymint kacsa, bárány és csibe aránya a tavalyi szezonban 7%-ot ért el.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Ezt is szeretjük