8 milliárd forint sonkára, 4,5 milliárd csokinyuszira: nem spórolunk húsvétkor
4200 tonna sonka és 900 tonna csokifigura fogyott a 2017-es szezonban a kiskereskedelemben.


- Durva, milyen bőrhibákat okozhat a gyakori tejfogyasztás: a pattanás csak a kezdet a szakértők szerint »
- Laza stílusa miatt imádják a neten a 49 éves divatbloggert: egyszerre vagány és nőies »
- Tavasszal minden formában divatos lesz a farmer: ezekre a nőies darabokra érdemes lecsapni a nadrágon túl »
- A Dallas Pamelája a plasztikai beavatkozásai után: a 71 éves Victoria Principal friss fotókon
- Kvíz: mennyire ismered Európa városait? Teszteld földrajzi tudásodat!
- Ő a 18 éves Gáspár Virág párja: bombázóvá fogyott Krisztián mellett
- 10 kérdéses törikvíz az ötödikes tananyagból: tudod, mikor kötötték a vérszerződést?
- "Lehet, hogy szűk lesz egy kicsit, de a férje majd bejáratja" - Magyar nők megrázó vallomásai a férjöltésről
Kimagasló forgalmat bonyolítottak 2017-ben a húsvéti szezonban a hazai kiskereskedők sonka- és szezonálisédesség-eladás tekintetében: 2017 március-áprilisában nyolcmilliárd forintnál is többet költöttünk sonkára, ami 13%-kal több az előző év azonos időszakával szemben. A húsvéti édességek forgalma valósággal "kilőtt", hiszen négy és fél milliárd forint fölötti, 28%-os értékbeli növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe a 2016-os húsvéti szezonhoz képest.
Ha húsvét, akkor sonka - nem volt ez máshogy a 2017-es ünnepkor sem. A hagyományos menü részét képező sonkából közel 4200 tonna fogyott, ami 5%-os mennyiségi emelkedés 2016-tal szemben. Nyolcmilliárd forintot hagytak ott a magyarok zömében főtt sonkára a kiskereskedelmi egységekben: ez ugyanis - a húsvét abszolút királyaként - az összértékesítések 93%-át vitte el. A vásárlások háromnegyede a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben, azaz diszkontokban, hiper- és szupermarketekben történik, ahol mind népszerűbbek az önkiszolgáló pultok is, értékben mért piaci arányuk közel 60%.

A húsvéti ünnep kedvezett az édesszájúaknak is: tavaly egyötödével több, 900 tonna mennyiségű csokoládéfigura fogyott a 2016-os ünnephez képest. Értékben még magasabb forgalmat bonyolítottak a kereskedők: 28%-kal többet költöttek a magyarok édességre, négy és fél milliárd forint értékben.
"Tartja vezető pozícióját a csokinyúl, sőt, erősíteni is tudott piaci részesedésén 41%-ról 44%-ra" - mondta Haás Zoltán, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. "A magyarok hagyományosan a tejcsokoládéra voksolnak: tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük közel kilenctizedét költötték tejcsokoládéra, étcsokoládét a vásárlók 6%-a vett." A csokitojás piaci részesedése 1%-kal, 38%-ra csökkent 2016-ról 2017-re. Az egyéb húsvéti figurák, úgymint kacsa, bárány és csibe aránya a tavalyi szezonban 7%-ot ért el.
OLVASD EL EZT IS!

- statisztika
- pénz