Nem olcsó a karácsony Magyarországon: többet költünk, mint tehetnénk
A magyar családok jelentős része túlköltekezik karácsonykor egy felmérés szerint.

- A farmerdzseki megunhatatlan klasszikus: a most divatos fazonokat nőies és sportos stílusban is viselheted »
- Pamela Anderson nőies frizuráját sok nő másolta le a ’90-es években: így készítheted el a laza kontyot »
- Sikkes és nőies lesz a szetted, ha a természet színeit viseled, amikre rákattant a divat: színes, de mégsem harsány »

- 10 ismert magyar közmondás, amiből elvettünk egy-egy szót: tudod, mi hiányzik?
- Melyik magyar városban van a képen szereplő székesegyház? Tippelj a kvízben!
- A 4 legrosszabb reggeli, amit mégis sokan fogyasztanak: pillanatok alatt megemelik a vércukorszintet
- Vastag Csaba címlapon új barátnőjével: a gyönyörű Evelinnel már össze is költöztek
- Oszvald Marika lánya 43 évesen lett anya: Krisztinának a 11. lombikja lett sikeres
A magyarok közel 40%-a érzi úgy, hogy többet költ karácsonyi ajándékokra, mint megtehetné, de jellemzően nem hitelből finanszírozzák azokat - derült ki az Intrum Justitia novemberben készített, európai fogyasztói fizetési jelentéséből. Az MTI-nek eljuttatott jelentés szerint a karácsonyi túlköltekezés nem magyar sajátosság, hasonló tendencia figyelhető meg a többi vizsgált európai országban is.
Az európai átlaghoz hasonlóan a magyarok sem kölcsönből vásárolják meg az ajándékokat, tízből csak két magyar vesz fel kölcsönt a bevásárláshoz. A karácsonyi időszak megterheli a családok pénztárcáját, aminek hatása januárban érződik. A magyarok közel fele szerint pénzügyi szempontból az év legmegterhelőbb időszaka az első hónap: míg a 18-24 évesek 30%-a vélekedik így, addig az ötven évnél idősebb korosztályból minden második ember.

A kutatás szerint egyre többet vásárolnak a magyarok az interneten: a megkérdezettek több mint fele állította, hogy az egy évvel korábbihoz képest ma már nagyobb részben webes felületen intézi költéseit. A válaszadók harmada az internetes kereskedés egyszerűsége miatt többet vásárol, ugyanakkor szintén minden harmadik fogyasztó úgy érzi, a közösségi média nyomásgyakorlása miatt többet vásárol, mint amire szüksége lenne.
A magyar adat az európai átlag alatt van, a többi visegrádi országban a válaszadók több mint fele látja így, míg Romániában a válaszadók majdnem kétharmada. A követeléskezelő vállalatcsoport évente elkészíti az európai fogyasztói fizetési jelentést, az idei kutatásban 24 európai ország több mint 24 ezer állampolgára vett részt, köztük 1006 magyar.
OLVASD EL EZT IS!

- karácsony
- karácsonyfa