Nem olcsó a karácsony Magyarországon: többet költünk, mint tehetnénk
A magyar családok jelentős része túlköltekezik karácsonykor egy felmérés szerint.

karacsonyi-ajandek
Ez is érdekelhet

A női okosóra duplán öltöztet! (x)

Nevezz te is a Huawei Next Image nemzetközi mobilfotós versenyre! (x)

Nálad is belefér néha egy kicsivel több? (x)

Szakácskodj a szabadban! (x)

beauty and style

Gyönyörű koszorúslányruhák, melyek telt idomokon is jól mutatnak: szépen formálják az alakot, és ott takarnak, ahol kell »

Teltebb, puha ajkak irritáció nélkül: hialuronsavas volumennövelő ajakápolót teszteltünk »

Phil Collins lánya a modern Audrey Hepburn: a 31 éves Lily Collins irtó sikkes és megkapóan nőies »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A magyarok közel 40%-a érzi úgy, hogy többet költ karácsonyi ajándékokra, mint megtehetné, de jellemzően nem hitelből finanszírozzák azokat - derült ki az Intrum Justitia novemberben készített, európai fogyasztói fizetési jelentéséből. Az MTI-nek eljuttatott jelentés szerint a karácsonyi túlköltekezés nem magyar sajátosság, hasonló tendencia figyelhető meg a többi vizsgált európai országban is.

Az európai átlaghoz hasonlóan a magyarok sem kölcsönből vásárolják meg az ajándékokat, tízből csak két magyar vesz fel kölcsönt a bevásárláshoz. A karácsonyi időszak megterheli a családok pénztárcáját, aminek hatása januárban érződik. A magyarok közel fele szerint pénzügyi szempontból az év legmegterhelőbb időszaka az első hónap: míg a 18-24 évesek 30%-a vélekedik így, addig az ötven évnél idősebb korosztályból minden második ember.

A kutatás szerint egyre többet vásárolnak a magyarok az interneten: a megkérdezettek több mint fele állította, hogy az egy évvel korábbihoz képest ma már nagyobb részben webes felületen intézi költéseit. A válaszadók harmada az internetes kereskedés egyszerűsége miatt többet vásárol, ugyanakkor szintén minden harmadik fogyasztó úgy érzi, a közösségi média nyomásgyakorlása miatt többet vásárol, mint amire szüksége lenne.

A magyar adat az európai átlag alatt van, a többi visegrádi országban a válaszadók több mint fele látja így, míg Romániában a válaszadók majdnem kétharmada. A követeléskezelő vállalatcsoport évente elkészíti az európai fogyasztói fizetési jelentést, az idei kutatásban 24 európai ország több mint 24 ezer állampolgára vett részt, köztük 1006 magyar.

Ezt is szeretjük